Gå til innhold

Å sende mail til en kommune...

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Hvem får egentlig tilgang til mailen min dersom jeg f.eks. sender en mail til hovedmailadressen til en kommune i Norge? Går den da rundt til alle skoler, barnehager etc.? Eller bare til ansatte ved kommunehuset? Skal sende til skolefaglig ansvarlig for alle skolene i kommunen, men står ikke oppført en slik på den kommunen jeg vil kontakte...

Gjest kommuneansatt
Skrevet

Den går nok til postmottak, som kanaliserer den videre til rette person :)

brilleslangen
Skrevet

Ja... slik kommuneansatt beskriver det nedenfor.Postmottak tar imot og videresender... Ingen andre enn den/de det angår får mailen... er det stilet til en bestemt person videresendes mailen til denne personen... mens kursinvitasjoner videresendes til alle kurset kan være aktuelt for.

Det du kan gjøre er å skrive brevet og legge det ved mailen som et vedlegg. og i mailen skriver du hvem brevet er til... Så går nok dette helt fint

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg sendte mail til kommunen for et par år siden, etter omtrent 6 måneder fikk jeg en tilbakemelding med beklagelse om at mailen ikke var blitt sendt videre til rette vedkommende og at mailsystemet deres ikke fungerte etter hensikten, men at mailen nå var videresendt.

Jeg har fremdeles ikke fått svar på denne mailen.

Gjest togli
Skrevet

Jeg sendte mail til kommunen for et par år siden, etter omtrent 6 måneder fikk jeg en tilbakemelding med beklagelse om at mailen ikke var blitt sendt videre til rette vedkommende og at mailsystemet deres ikke fungerte etter hensikten, men at mailen nå var videresendt.

Jeg har fremdeles ikke fått svar på denne mailen.

Usj, det var dårlig :-/

Gjest togli
Skrevet

Ja... slik kommuneansatt beskriver det nedenfor.Postmottak tar imot og videresender... Ingen andre enn den/de det angår får mailen... er det stilet til en bestemt person videresendes mailen til denne personen... mens kursinvitasjoner videresendes til alle kurset kan være aktuelt for.

Det du kan gjøre er å skrive brevet og legge det ved mailen som et vedlegg. og i mailen skriver du hvem brevet er til... Så går nok dette helt fint

Takk for info :)

Gjest togli
Skrevet

Den går nok til postmottak, som kanaliserer den videre til rette person :)

Takk for info :)

Gjest Flaut, ekkelt og guffent
Skrevet

Jeg sendte mail til en etat i kommunen, for å klage på noe på e offentlig sted.

Opplever i ettertid, at når jeg googler navnet mitt, så kommer det opp at jeg har sendt denne mailen til kommunene. det står mitt navn, overskrift "Klage på *stedet* og hva klagen gjelder" og dato og sånt.

Lite festlig.

Jeg ante jo ikke at dette ville bli offentliggjort på nett...

Gjest Draketemmeren
Skrevet

Opplever i ettertid, at når jeg googler navnet mitt, så kommer det opp at jeg har sendt denne mailen til kommunene. det står mitt navn, overskrift "Klage på *stedet* og hva klagen gjelder" og dato og sånt.

Lite festlig.

Du må skrive at det skal untas offentlighet når du sender skriv til kommunen.

Gjest togli
Skrevet

Lite festlig.

Jøsses!!!! Det tror jeg at jeg hadde klaga på... Kan da ikke være lov??

Gjest kommuneansatt
Skrevet

Jøsses!!!! Det tror jeg at jeg hadde klaga på... Kan da ikke være lov??

Postlistene ligger åpent, ja. Det gjelder brev som skrives også. Som en under her skriver må det unntas offentligheten

Gjest togli
Skrevet

Postlistene ligger åpent, ja. Det gjelder brev som skrives også. Som en under her skriver må det unntas offentligheten

Ok...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...