Gå til innhold

Åh denne varmen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, og mørkeste og mest regntunge halvdel av oktober og hele november.

Det er en mørk og tung tid, det har du rett i. Men samtidig så synes jeg alt lyset nå rundt midtsommer er i meste laget.

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

15

• Mary Poppins

8

• morsan

4

• Sør

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg er faktisk litt enig med deg. Jeg liker ikke alt for mye varme. Men samtidig så synes jeg at vi har hatt en utrolig lang, kald og hard vinter, og en ikke alt for snill vår. Her var det 30 cm snø i beg. av mai....Så vi trenger disse sommermnd. også :-) Jeg tror de fleste nordmenn setter pris på årstidene, og vekslingene vi har. Jeg hadde kjedet meg ihjel med sommer året rundt :-)

Liker også at det varierer gjennom året. :-) En utrivelig måned eller to minner oss bare på at de andre månedene er ok.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Samt november? Men sjøstjerna bruker vel den til julehandel, det pleier julefansen å gjøre ;)

:-) Er visst ikke ekte julefans da, for jeg starter ikke handle før i desember... og det holder lenge.

Skrevet

Samt november? Men sjøstjerna bruker vel den til julehandel, det pleier julefansen å gjøre ;)

Ok:-) Noen julefan har jeg aldri vært, og det kommer jeg nok heller aldri til å bli. Men de som klarer å kose seg med jula er heldige, synes jeg:-)

Skrevet

Liker også at det varierer gjennom året. :-) En utrivelig måned eller to minner oss bare på at de andre månedene er ok.

Det er slik jeg også tenker. Det er kontrastene som gjør det mulig å sette pris på det man liker.

Skrevet

NEI! Varmen har jo akkurat kommet jo! Og enda har det ikke blitt "sommervarmt" sånn at sanda er varm til klokka ti på kvelden selv om sola er gått ned.

DEN lange kalde vinteren, slutt å klage, noen kan høre deg og ødelegge alt for oss!

Skrevet

Merker ikke noe til varmen jeg.. Er på jobb helt til kl seks hver dag og der inne er det kjøølig :)

Mary Poppins
Skrevet

Varme?!? Vi har hatt ca 20 garder i en uke og du klager allerede?

Det er ubegripelig etter min mening.

Skrevet

Varme?!? Vi har hatt ca 20 garder i en uke og du klager allerede?

Det er ubegripelig etter min mening.

Hvorfor er det forbudt å klage over varme i Norge? Greit nok at det ikke har vært sterk varme enda. Men selv når det 30 varmegrader har man ikke lov til å klage. Mens det er helt akseptert å klage over kulde. Ingen av delene er jo direkte behagelig:-)

Skrevet

Hvorfor er det forbudt å klage over varme i Norge? Greit nok at det ikke har vært sterk varme enda. Men selv når det 30 varmegrader har man ikke lov til å klage. Mens det er helt akseptert å klage over kulde. Ingen av delene er jo direkte behagelig:-)

Det er vel heller det motsatte - folk klager over varmen (så snart isen smelter på fortauet), men når det er kaldt, så skal man ikke si noe.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er vel heller det motsatte - folk klager over varmen (så snart isen smelter på fortauet), men når det er kaldt, så skal man ikke si noe.

Med vennlig hilsen

I min hverdag så er det vanlig å klage over kulde, snø, regn osv. Men absolutt ikke varme, for det er en dødssynd.

Skrevet

I min hverdag så er det vanlig å klage over kulde, snø, regn osv. Men absolutt ikke varme, for det er en dødssynd.

Men det blir jo aldri varmt i Norge, så det kan jo ikke være et problem?

Med vennlig hilsen

Gjest Elextra
Skrevet

Ok:-) Noen julefan har jeg aldri vært, og det kommer jeg nok heller aldri til å bli. Men de som klarer å kose seg med jula er heldige, synes jeg:-)

Med barn koser jeg meg juledagene og et par dager før, men jeg er ikke blant dem som gleder meg til jul fra september, ikke kan vente med å handle julegaver eller stuller og steller det meste av desember.

Skrevet

Men det blir jo aldri varmt i Norge, så det kan jo ikke være et problem?

Med vennlig hilsen

Prøver du deg med kverulering nå igjen?:-) Selvfølgelig er det varmt i Norge, innimellom. Det er vel ikke mange land som kan oppvise en temperaturforskjell på 70 gr. og mer, pga av årstidene. Så innrøm at vi må klare og omstille oss ganske raskt - for korte perioder.

Skrevet

Med barn koser jeg meg juledagene og et par dager før, men jeg er ikke blant dem som gleder meg til jul fra september, ikke kan vente med å handle julegaver eller stuller og steller det meste av desember.

Jula har alt for mange ganger vært stress og mas for meg. Så gleden er for lengst borte, dessverre.

Mary Poppins
Skrevet

Det er vel fordi det er så få dager i Norge det er så fint vær. Derimot er det veldig mange dager hvor det er kaldt.

Og denne "varmen" man snakker om i Norge, er jo egentlig ikke varmt. Jeg drar på ferie om en uke, og dit jeg skal er det 38 varmegrader - da kan vi begynne å snakke om at det er varmt. Men jeg elsker varme.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jula har alt for mange ganger vært stress og mas for meg. Så gleden er for lengst borte, dessverre.

Jeg elsker jula. Men vil ikke at den skal starte i november. Desember som julemåned holder lenge for meg. Og jula varer til til maks 3-4 nyttårsdag for meg.

Skrevet

Det er vel fordi det er så få dager i Norge det er så fint vær. Derimot er det veldig mange dager hvor det er kaldt.

Og denne "varmen" man snakker om i Norge, er jo egentlig ikke varmt. Jeg drar på ferie om en uke, og dit jeg skal er det 38 varmegrader - da kan vi begynne å snakke om at det er varmt. Men jeg elsker varme.

Det må uansett være lov å like det man liker:-) Jeg foretrekker levelig temperatur som føles behagelig. Rundt 15-18 grader eller lavere. Jeg ble kurert etter en sommer i Hellas i juli hvor det var de samme, klamme 30 varmegradene og den samme stillestående lufta, døgnet rundt i 14 dager.

Mary Poppins
Skrevet

Det må uansett være lov å like det man liker:-) Jeg foretrekker levelig temperatur som føles behagelig. Rundt 15-18 grader eller lavere. Jeg ble kurert etter en sommer i Hellas i juli hvor det var de samme, klamme 30 varmegradene og den samme stillestående lufta, døgnet rundt i 14 dager.

Ja man får lov til å like det man vil, men det er likevel ufattelig for meg at noen kan klage over varmen som er nå om dagen :-)

Skrevet

Ja man får lov til å like det man vil, men det er likevel ufattelig for meg at noen kan klage over varmen som er nå om dagen :-)

Ja, nå om dagen er den ikke plagsom, synes jeg. Men det som er viktig for meg er at varmen kombineres med litt vind og luftsirkulasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...