Gå til innhold

Spørsmål om iWork på Mac

Anbefalte innlegg

Gjest ny Mac-bruker
Skrevet

Går det an å passordbeskytte et dokument (tekstfil)?

Den unge selgeren i butikken påstod det, men jeg finner ikke funksjonen og lurer på om han visste hva han snakket om.

Heldigvis prøver jeg bare ut gratisversjonen, og har tenkt å kjøpe Word isteden (som jeg er vant til fra før) hvis jeg ikke finner ut av dette.

Skrevet

Word for Mac er ganske annerledes enn Word for Windows, så å velge det fordi det er det du er vant med er ikke noe godt argument. :-)

Ikke for det, jeg syns Word for Mac er helt greit.

Gjest ny Mac-bruker
Skrevet

Takk! Det var akkurat en slik link jeg trengte!

Vet du om den passordbeskyttelsen kan brukes hvis jeg flytter en fil mellom Mac og en vanlig PC? Jeg mener, klarer jeg å åpne filen på PC'en min også?

Foretrekker du forresten selv iWork eller Word?

Gjest ny Mac-bruker
Skrevet

Word for Mac er ganske annerledes enn Word for Windows, så å velge det fordi det er det du er vant med er ikke noe godt argument. :-)

Ikke for det, jeg syns Word for Mac er helt greit.

Kan du si litt mer om forskjellen?

Skrevet

Kan du si litt mer om forskjellen?

Man skriver jo dokumenter med begge da, hehe. Syns den største forskjellen ligger i det grafiske grensesnittet, det er ikke sånn at man automatisk kjenner seg igjen i Word for MacOS når man tidligere har brukt f.eks Word 2007. Utseendemessig er de veldig forskjellige.

Word for MacOS er veldig macifisert, noe som ikke nødvendigvis er noen ulempe. Men heller ikke noen fordel og noe argument for å velge MS Office for Mac fordi du har brukt MS Office på PC.

Gjest ny Mac-bruker
Skrevet

Man skriver jo dokumenter med begge da, hehe. Syns den største forskjellen ligger i det grafiske grensesnittet, det er ikke sånn at man automatisk kjenner seg igjen i Word for MacOS når man tidligere har brukt f.eks Word 2007. Utseendemessig er de veldig forskjellige.

Word for MacOS er veldig macifisert, noe som ikke nødvendigvis er noen ulempe. Men heller ikke noen fordel og noe argument for å velge MS Office for Mac fordi du har brukt MS Office på PC.

Nå har jeg lastet ned Open Office isteden, som er gratis, og som jo brukes av mange nå.

Men jeg syns det virker litt kjedelig. Er Mac-tekstbehandlingsprogrammene veldig annerledes og med mange flere finesser?

Skrevet

Nå har jeg lastet ned Open Office isteden, som er gratis, og som jo brukes av mange nå.

Men jeg syns det virker litt kjedelig. Er Mac-tekstbehandlingsprogrammene veldig annerledes og med mange flere finesser?

OpenOffice er mer enn nok for de fleste, det er ikek det grafiske grensesnittet alene som avgjør om programmer er gode eller ikke. En fin ting med OpenOffice er at du kan lagre dokumentene som pdf, noe du ikke kan i Word for Mac så vidt jeg husker.

Skrevet

OpenOffice er mer enn nok for de fleste, det er ikek det grafiske grensesnittet alene som avgjør om programmer er gode eller ikke. En fin ting med OpenOffice er at du kan lagre dokumentene som pdf, noe du ikke kan i Word for Mac så vidt jeg husker.

Glem det, Word for Mac lagrer som PDF. :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...