Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Vi har blitt kjent med noen nye naboer, og jeg har på følelsen at disse kan bli nære venner etterhvert :-)

Barna leker fint sammen, og vi voksne har mye felles og mye som ikke er felles, men har mye å snakke om!

Så er det en liten ting da, som jeg tenker på... Mannen i familien lukter veldig svette :-( Har kjent det flere ganger nå i vår/sommer.

Jeg kommer selvsagt ikke til å si noe - men på hvilken måte er det best å bli oppmerksom på dårlig svettelukt når en åpenbart ikke kjenner det selv? Egentlig litt rart at kona ikke merker det...

Dersom jeg hadde luktet svette, hadde jeg jo foretrukket at noen fortalte meg det.... Men det er veldig vanskelig. Vi har en på jobben som ikke lukter direkte gammel svette, men mer sånn "går i det samme tøyet dag etter dag, og tar gjerne på halvskittent tøy sånn at det lukter litt emment...." Har ikke sagt noe, selvsagt.

Det er jo også noen som har dårlig ånde.... Håper ikke jeg er blant dem, for det er fælt å ha nære samtaler med dårlig ånde... :-(

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Noen lukter mer enn andre.

Andre vasker seg ikke like ofte/ eller tar på halvskitne klær og lukter.

Kinkig situasjon du beskriver.

Vet ikke hva å gjøre med det. Vi har også noen bekjente hvor han stinker. Eldstebarnet stinker likens.

Skrevet

''Egentlig litt rart at kona ikke merker det...''

Jeg har tenkt tilsvarende selv mange ganger...

Ellers har jeg ikke noe svar på det du spør om, dessverre. Jeg lider av den uheldige kombinasjonen å ha svært god luktesans samtidig som jeg ikke er i nærheten av å være frittalende nok til å si fra til andre om svettelukt...;-)

Skrevet

jeg hadde ikke brydd meg om det. Tror ikke jeg hadde vært så innpå naboen at jeg hadde luktet det,,,

Gjest prust
Skrevet

jeg hadde ikke brydd meg om det. Tror ikke jeg hadde vært så innpå naboen at jeg hadde luktet det,,,

Men jeg merker det på noen meters avstand, særlig hvis vinden er fra ham mot meg....

Skrevet

Men jeg merker det på noen meters avstand, særlig hvis vinden er fra ham mot meg....

kanskje det var deg det luktet av? heheh. neida :)

Gjest prust
Skrevet

kanskje det var deg det luktet av? heheh. neida :)

Nei, det var ikke meg!

Vet godt hvordan min svette lukter hvis jeg en sjelden gang har glemt å ta på deodorant etter vask/dusj. Glemte det her en morgen, men da gikk jeg selvsagt innom en butikk på vei til jobb og kjøpte en deodorant.

Så det var nok min nye venn...

Skrevet

Nei, det var ikke meg!

Vet godt hvordan min svette lukter hvis jeg en sjelden gang har glemt å ta på deodorant etter vask/dusj. Glemte det her en morgen, men da gikk jeg selvsagt innom en butikk på vei til jobb og kjøpte en deodorant.

hehe skjønte det :) var bare en spøk...

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, det var ikke meg!

''Vet godt hvordan min svette lukter hvis jeg en sjelden gang har glemt å ta på deodorant etter vask/dusj. Glemte det her en morgen, men da gikk jeg selvsagt innom en butikk på vei til jobb og kjøpte en deodorant.''

Helt enig med deg i at man kjenner en annen person svettelukt.

Men helt på siden - kjenner du aldri annen svettelukt annet enn når du har glemt deodorant!? Da er du heldig, og har stor tillitt til deodorantene. Tror ikke jeg selv er spesielt plaget av svette og lukt, men det hender ikke så sjelden, særlig etter stress på jobben, at jeg kjenner en eim av noe helt annet enn parfyme. Og mot slik svette føles det ikke som deo har særlig effekt.

Bare et hjertesukk! :-)

Gjest prust
Skrevet

''Vet godt hvordan min svette lukter hvis jeg en sjelden gang har glemt å ta på deodorant etter vask/dusj. Glemte det her en morgen, men da gikk jeg selvsagt innom en butikk på vei til jobb og kjøpte en deodorant.''

Helt enig med deg i at man kjenner en annen person svettelukt.

Men helt på siden - kjenner du aldri annen svettelukt annet enn når du har glemt deodorant!? Da er du heldig, og har stor tillitt til deodorantene. Tror ikke jeg selv er spesielt plaget av svette og lukt, men det hender ikke så sjelden, særlig etter stress på jobben, at jeg kjenner en eim av noe helt annet enn parfyme. Og mot slik svette føles det ikke som deo har særlig effekt.

Bare et hjertesukk! :-)

Jo, jeg har stram svettelukt dersom jeg er presset psykisk, redd eller utsatt for noe ubehagelig. Jeg kaller det selv for stress-svette (vet ikke om det heter det), og det lukter annerledes enn når en svetter fordi det er varmt eller en har trent.

Når jeg lukter på meg selv under armen nå (vasket meg i morges og hadde på deodorant for 16 timer siden), så kjenner jeg svak parfymelukt sammen med svak kroppslukt, men ikke svettelukt.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Egentlig litt rart at kona ikke merker det...''

Jeg har tenkt tilsvarende selv mange ganger...

Ellers har jeg ikke noe svar på det du spør om, dessverre. Jeg lider av den uheldige kombinasjonen å ha svært god luktesans samtidig som jeg ikke er i nærheten av å være frittalende nok til å si fra til andre om svettelukt...;-)

Signerer her jeg. Hadde aldri greid å si i fra jeg heller.

Gjest si fra forslag
Skrevet

du kan f.eks. gi deoderant i gave

Gjest prust
Skrevet

Vel.... for det første er vi nettopp blitt venner med dem, så vi er ikke kommet til trinn "julepresang/nursdagsgave" ennå!

For det andre, så vet jeg ikke helt om jeg hadde turd det med en av de nærmeste vennene jeg har i dag...

Forresten - deodorant til venninner har jeg vel gitt, og jeg har også fått det i gave, sammen med bodylotion eller krem...

Skrevet

Vel.... for det første er vi nettopp blitt venner med dem, så vi er ikke kommet til trinn "julepresang/nursdagsgave" ennå!

For det andre, så vet jeg ikke helt om jeg hadde turd det med en av de nærmeste vennene jeg har i dag...

Forresten - deodorant til venninner har jeg vel gitt, og jeg har også fått det i gave, sammen med bodylotion eller krem...

kanskje han akkurat hadde jobbet hardt i hagen eller noe? :)

Gjest prust
Skrevet

kanskje han akkurat hadde jobbet hardt i hagen eller noe? :)

Nei, han hadde ikke det i går. Ikke noe kroppsarbeid.

Men jeg så han svettet mye etter tungt hagearbeid, og det er jo helt greit og naturlig.

Gjest si fra forslag
Skrevet

parfyme er supert,noen må være den første...

Skrevet

Hele verden får ikke blitt perfekt, vet du :-) Overlat dette til den det gjelder, og de som plages av det til daglig. Alt annet blir en utidig/grenseløs innblanding i andres intimsfære, synes jeg.

Skrevet

Vi hadde en på jobb som stinket. Han gikk i samme klær hele uken, og kanskje vasket han seg ikke så mye heller. Til slutt måtte en si det til ham. Det er blitt mye bedre.

Skrevet

Nei, han hadde ikke det i går. Ikke noe kroppsarbeid.

Men jeg så han svettet mye etter tungt hagearbeid, og det er jo helt greit og naturlig.

kanskje de hadde hatt seg en runde inne først da vettu :) hehe...

Gjest Elextra
Skrevet

Sånne hintegaver har jeg ingen sans for! Skal man si noe, bør man gjøre det rett ut, i enerom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...