Gå til innhold

Småjenter på 5-6 år må bruke hijab..

Anbefalte innlegg

Gjest lillibeth
Skrevet

Er det mulig? Nå begynner det å gå for langt synes jeg. Det står i Vg i dag. Dette er i Norge.

• Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

39

• black wealch

8

• Dorthe

5

• Angustia

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli
Skrevet

Og her i Norge går småjentene i onepiece ;-/

Jeg kjenner ei småjente som går med hijab hver dag og det høyst frivillig. Hun vil jo gjerne ligne mamma :)

Hun har flotte og fargerike antrekk inkl. hijab. Det blir selvsagt helt feil å tvinge folk (voksne og barn) til å bruke hijab, men man skal ikke tro at det ligger tvang bak alles hijabbruk ;)

Skrevet

Hvorfor skriver du "Dette er Norge"? Tror du vi er så dårlige i geografi? ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest segunda
Skrevet

Selv om det står i VG i dag så er det ikke slik at småjenter må bruke hijab. Dette er ikke noe nytt at småjenter har hijab i de første klassene i barneskolen. Det er ingen økning i det nå og VG skriver om dette for å holde debatten vedlike.

Se på hva jentene har inne i hodet ikke utenpå.

Gjest lillibeth
Skrevet

Hvorfor skriver du "Dette er Norge"? Tror du vi er så dårlige i geografi? ;-)

Med vennlig hilsen

Jeg skriver at dette er Norge fordi at i Norge er det ikke noe som tilsier at vi skal bruke hijab.

Gjest lillibeth
Skrevet

Selv om det står i VG i dag så er det ikke slik at småjenter må bruke hijab. Dette er ikke noe nytt at småjenter har hijab i de første klassene i barneskolen. Det er ingen økning i det nå og VG skriver om dette for å holde debatten vedlike.

Se på hva jentene har inne i hodet ikke utenpå.

Så du mener at disse jentene skiller seg mindre ut når de bruker hijab?

Skrevet

Jeg skriver at dette er Norge fordi at i Norge er det ikke noe som tilsier at vi skal bruke hijab.

Vi har da en grunnlovsfestet religionsfrihet, så det er intet som tilsier at folk som ønsker det ikke skal bruke det, er det vel?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Kanskje de har lyst å skille seg ut?

Integrasjon inneværer IKKE at alle skal være like. Det er kommunisme som er slik.

Med vennlig hilsen

Gjest lillibeth
Skrevet

Kanskje de har lyst å skille seg ut?

Integrasjon inneværer IKKE at alle skal være like. Det er kommunisme som er slik.

Med vennlig hilsen

Da må de ikke gnåle om at de blir forskjellsbehandlet heller. De sier de er opptatt av å ikke skille seg ut, men da får de oppføre seg deretter. Ser du noen norske småjenter med hijab? Jeg bare spør...

Skrevet

Da må de ikke gnåle om at de blir forskjellsbehandlet heller. De sier de er opptatt av å ikke skille seg ut, men da får de oppføre seg deretter. Ser du noen norske småjenter med hijab? Jeg bare spør...

1) Hvem er "de"? Tror du "de" har én felles mening, og én felles røst?

2)

''Ser du noen norske småjenter med hijab?''

De fleste jentene du ser med hijab er norske.

Gjest lillibeth
Skrevet

1) Hvem er "de"? Tror du "de" har én felles mening, og én felles røst?

2)

''Ser du noen norske småjenter med hijab?''

De fleste jentene du ser med hijab er norske.

"De" er muslimene som bruker hijab, og nei de er ikke norske.

Gjest togli
Skrevet

Hæ? Er man norsk statsborger så er man selvsagt norsk ;)

Jeg vil tro de fleste muslimske småjenter i Norge idag er annen- eller tredjegenerasjonsinnvandrere og de har selvsagt norsk stastsborgerskap og er like norske som meg og deg :)

Gjest togli
Skrevet

Det er ingenting som tilsier at vi skal bruke onepice heller ;-)

Jeg skjønner bare ikke alt oppstyret rundt dette. Vi bor i et fritt land der folk stort sett kan kle seg som de vil, men det er klart at dersom man har bevis for at noen blir tvunget til å bruke hijab er saken en helt annen. Nå er det imidlertid slik at de fleste hijabbrukere i Norge bruker hijab høyst frivillig :)

Skrevet

''"De" er muslimene som bruker hijab,''

Og du tror virkelig at alle "de" er enige med hverandre?

'' og nei de er ikke norske.''

Hvem er du som tror du kan bestemme hvem som er norske?

Er man norsk statsborger så er man nordmann. Det er ingen ytterligere krav.

Med vennlig hilsen

Gjest lillibeth
Skrevet

Med vennlig hilsen

Den diskusjonen om hvem som er norsk og ikke orker jeg ikke ta med deg en gang til. Du får bare fortsette å kverulere til du blir blå for meg. Jeg mener akkurat hva jeg vil for deg.

Skrevet

Den diskusjonen om hvem som er norsk og ikke orker jeg ikke ta med deg en gang til. Du får bare fortsette å kverulere til du blir blå for meg. Jeg mener akkurat hva jeg vil for deg.

Jada, du mener det du mener, og lar deg selvsagt ikke affisere av fakta. Jeg vet det.

Fakta forblir, enten du mener det eller ei, at mennesker med norsk statsborgerskap er fullverdige nordmenn. Enten du liker det eller ei.

Så får man heller håpe på at du klarer å overvinne fordommene dine, som får deg til å tro at bare enkelte nordmenn er nordmenn.

Gjest fra bergen
Skrevet

Med vennlig hilsen

De er nordmenn av utenlandsk opprinnelse med en annen kultur.

Skrevet

De er nordmenn av utenlandsk opprinnelse med en annen kultur.

De er nordmenn. Vi har ikke apartheid i Norge.

Gjest fra bergen
Skrevet

De er nordmenn. Vi har ikke apartheid i Norge.

Av utenlandsk opprinnelse.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg har ikke sagt noe om hva jeg mener, men det å skille seg ut er å være annerledes enn mengden. Det er ikke negativt. Det blir forhåpentligvis aldri et mål at alle elever på skolen skal være like.

Jeg skrev at dette ikke er noe nytt, og at VG skriver om det nå pga. diskusjonen om hijab som har vært lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...