Gå til innhold

Småjenter på 5-6 år må bruke hijab..

Anbefalte innlegg

Gjest solfryd
Skrevet

''Men jeg har lært at en kristen derimot skal være vennligsinnet, gjestfri, mild, osv. mot andre mennesker enten de er kristne eller ikke.''

Og det er det du gjør her på DOL, i hovedsak?

Med dine innlegg her i dag?

Vennligsinnet? Gjestfri? Mild?

Men jeg har da aldri hevdet meg kristen. Har du dårlig hukommelse?

• Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

39

• black wealch

8

• Dorthe

5

• Angustia

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Kan vi ikke bare respektere deres kultur...

greit nok de kommer til Norge, men vi tar ikke skade av å se folk med hijab. Hvis de ønsker å bruke hijab så kan de vel det?

Hvem vet, kanskje hijab kommer på moten ;-)

'' men vi tar ikke skade av å se folk med hijab''

Det er vel ikke det som er spørsmålet her.

Skrevet

Dette: ''Du vet like godt som meg at de fleste muslimer er "normale mennesker" og har sannsynligvis meninger og holdninger som er nærmere "gjennomsnittsnordmannen" enn mye av det du har skrevet her. ''

Finnes du noen av mine meninger som ikke er i tråd med den norske Grunnloven, og lovverket i Norge?

Skrevet

'' men vi tar ikke skade av å se folk med hijab''

Det er vel ikke det som er spørsmålet her.

Det kan så være, men det er neppe muslimers ve og vel som folk er så opptatt av.

Med vennlig hilsen

Gjest solfryd
Skrevet

Finnes du noen av mine meninger som ikke er i tråd med den norske Grunnloven, og lovverket i Norge?

Du er for firkantet. Sykelig opphengt i lover og regler. Hadde de norske lover og regler hatt annen ordlyd, hadde du nok vært enig i det uansett.

Jeg derimot, tenker selv.

Skrevet

Du er for firkantet. Sykelig opphengt i lover og regler. Hadde de norske lover og regler hatt annen ordlyd, hadde du nok vært enig i det uansett.

Jeg derimot, tenker selv.

Jeg kan love deg at jeg tenker meget uavhengig.

Nei, jeg er ikke for firkantet. Jeg vil ikke la folks fordommer mot homofile, kvinner, svarte, andre religioner, osv. ramme disse gruppene. Folk har faktisk et ansvar for å ikke gjenta det som skjedde for 80 år siden.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det kan så være, men det er neppe muslimers ve og vel som folk er så opptatt av.

Med vennlig hilsen

Neivel?

Det er ihvertfall det jeg er opptatt av.

Vi har diskutert dette før og jeg kan ikke ha noen lang diskusjon utover natta med deg nå:-)

Jeg vil bare si at når jeg er for et forbud, så tenker jeg først og fremst på at dette må være bra på lang sikt, nettopp for å unngå det som skjer at 5-6 år gamle jenter skal vokse opp i Norge og bli tvunget til å bruke hijab.

Det er slik det bør være her i landet.

Det er neppe til det beste for småjentene.

Og NEI, jeg har ikke rasistiske holdninger.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Neivel?

Det er ihvertfall det jeg er opptatt av.

Vi har diskutert dette før og jeg kan ikke ha noen lang diskusjon utover natta med deg nå:-)

Jeg vil bare si at når jeg er for et forbud, så tenker jeg først og fremst på at dette må være bra på lang sikt, nettopp for å unngå det som skjer at 5-6 år gamle jenter skal vokse opp i Norge og bli tvunget til å bruke hijab.

Det er slik det bør være her i landet.

Det er neppe til det beste for småjentene.

Og NEI, jeg har ikke rasistiske holdninger.

Det mangler et _ikke_ i teksten min.

Skrevet

Det mangler et _ikke_ i teksten min.

Og det skal puttes inn der man synes det passer best? :-)

Skrevet

Kanskje like greit? ;-)

Tanta mi gikk på skole med en som hadde skikkelig vanskeligheter med tegnsetting, og under en heldagsprøve skrev han hele besvarelesen uten ett eneste tegn. Helt til slutt skrev han en mengde punktum og komma, og så skrev han "SPRE DERE" ved siden av...;-)

Skrevet

Kanskje like greit? ;-)

Tanta mi gikk på skole med en som hadde skikkelig vanskeligheter med tegnsetting, og under en heldagsprøve skrev han hele besvarelesen uten ett eneste tegn. Helt til slutt skrev han en mengde punktum og komma, og så skrev han "SPRE DERE" ved siden av...;-)

Det var kreativt :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ja, jeg gadd ikke skrive det, men tenkte slik du sa ;o)

Gjest speer
Skrevet

Jeg kan garantere deg at jeg kan finne langt "slemmere" sitater i Bibelen enn det du kan i noen annen bok:

''Samaria skal bøte, fordi folket i byen var trassig mot sin Gud. De skal falle for sverd, deres småbarn skal bli knust, og deres svangre kvinner skal skjæres opp.''

Hos. 14:1

Ja?

GT, bortsett fra de 10. bud, er det ingen kristen som følger.

Gjest speer
Skrevet

Nei, ikke for meg, men du bommet jo totalt.

I følge Koranen så skal kristne og jøder behandles med respekt, ettersom de er "Bokens folk".

Hva med ikke-troende da?

Gjest speer
Skrevet

Ja, og det kommer fra denne gærningen sine sider.

Plagiat, kalles slikt.

Det kommer fra Koranen det.

Gjest speer
Skrevet

Vel, når det gjelder fordommer så kan man jo tydeligvis fritt velge akkurat de du måtte ønske.

Fordommer er som guder - råmaterialet er så billig at man kan lage så mange og så kompliserte som man bare gidder.

Virkeligheten derimot, er nok som undersøkelsen tilsier.

Fakta er at det moderne sekulære demokratiet er det stikk motsatte av islam.

Skrevet

GT, bortsett fra de 10. bud, er det ingen kristen som følger.

Da er du enten uvitende om GT, eller om kristne, eller begge.

Skrevet

Hva med ikke-troende da?

Oss er det verre med! :-)

Som tidligere påpekt er kristendommen og islam tvillingreligioner, og ingen av dem er begeistret for ateister.

Skrevet

Fakta er at det moderne sekulære demokratiet er det stikk motsatte av islam.

Og det stikk motsatte av kristendom, i like stor grad.

black wealch
Skrevet

Jeg kan love deg at jeg tenker meget uavhengig.

Nei, jeg er ikke for firkantet. Jeg vil ikke la folks fordommer mot homofile, kvinner, svarte, andre religioner, osv. ramme disse gruppene. Folk har faktisk et ansvar for å ikke gjenta det som skjedde for 80 år siden.

''Nei, jeg er ikke for firkantet. Jeg vil ikke la folks fordommer mot homofile, kvinner, svarte, andre religioner, osv. ramme disse gruppene. Folk har faktisk et ansvar for å ikke gjenta det som skjedde for 80 år siden.''

Men i din iver etter å ikke diskriminere muslimer, så ender du opp med at kvinner diskrimineres.

Det er undelig at du som ateist, forherliger muslimsk tro, og forsvarer denne gang på gang. Det finnes myye verre i Kristendommen er ditt faste svar. Isteden for å kunne si at "Ja dette er grusomt" når det faktisk er slik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...