Gjest tung og stiv. Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Jeg veier 140 kg og skulle absolutt gått ned minst 30 kg. 'Problemet mitt er at jeg har lite tålmodighet.Lot meg lure til å gå Oslo Maraton i 2006.Varmet ikke opp,og endte med å gå i steden for å løpe 5 km på asfalt med dårlige joggesko uten asfalt demping.Har siden da hatt kronisk vondt i h kne,og det eneste som hjelper er mye hvile og varme karbad.Må bruke rehband når jeg skal klippe plenen,da jeg bare har en liten selvgående klipper (Ikke sittetraktor) og har 1 mål tomt.Bruker 2 dager på å klippe hele plenen,men ser at kondisen øker,og at varmen gjør godt i en stiv kropp.At jeg bruker Cipramil mot depresjon gjør meg stiv.Blir lemster og stiv som reaksjon på denne medisin 20 mg.Skal nå forsøke med 10 mg.Kan jeg ha fått en skade i h kne? En fysioperapaut som bruker akupunktur,mener jeg har "sjåførkne" da det ble verre når jeg kjører min mazda 323.Andre biler gir ikke denne virkning,har sikkert noe med pedaler og sittestilling å gjøre.Gasspedalen blir jo brukt hele tiden mens bremsepedalen brukes kun før sving,og i tettbygd strøk.Clutch foten brukes minst.(Venstre) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348220-tung-mann-vondt-kne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tungt å være tung Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Slik jeg ser det finnes det bare en løsning på ditt problem. Du er for tung og må ned i vekt. Kneet ditt tåler ikke belastningen av kroppen din, og sier dermed fra og du ender opp med smerter. At den gåturen du hadde i forbindelse med maraton for mange år siden ene alene er årsaken tror jeg ikke. Mer at det har vært en utløsende faktor. Uansett, her må det handling til og det er ikke lett å legge om livsstil og kosthold. Det vet jeg mye om. Har selv vond rygg og skulle gådd ned mange kilo. Det er lett å skylde på andre ting. Ønsker deg lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348220-tung-mann-vondt-kne/#findComment-2966986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tung og stiv. Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Slik jeg ser det finnes det bare en løsning på ditt problem. Du er for tung og må ned i vekt. Kneet ditt tåler ikke belastningen av kroppen din, og sier dermed fra og du ender opp med smerter. At den gåturen du hadde i forbindelse med maraton for mange år siden ene alene er årsaken tror jeg ikke. Mer at det har vært en utløsende faktor. Uansett, her må det handling til og det er ikke lett å legge om livsstil og kosthold. Det vet jeg mye om. Har selv vond rygg og skulle gådd ned mange kilo. Det er lett å skylde på andre ting. Ønsker deg lykke til. Hvis noe gjør vondt,kan man jo bare slutte med det? Hva sier du til sykling eller svømming? Er ikke det bra også? Skal rydde ut av garasjen en dag.Tror vel kanskje at kroppsarbeid generelt kan være bra bare man tar nok hvilepauser?Kan jeg spørre hvor mye du veier? Har en følelse av at det er over 120? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348220-tung-mann-vondt-kne/#findComment-2967249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Hvis noe gjør vondt,kan man jo bare slutte med det? Hva sier du til sykling eller svømming? Er ikke det bra også? Skal rydde ut av garasjen en dag.Tror vel kanskje at kroppsarbeid generelt kan være bra bare man tar nok hvilepauser?Kan jeg spørre hvor mye du veier? Har en følelse av at det er over 120? Trening er vel og bra, men du går ikke nevneverdig ned i vekt uten at du gjør noe drastisk med kostholdet ditt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348220-tung-mann-vondt-kne/#findComment-2967432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tungt å være tung Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Hvis noe gjør vondt,kan man jo bare slutte med det? Hva sier du til sykling eller svømming? Er ikke det bra også? Skal rydde ut av garasjen en dag.Tror vel kanskje at kroppsarbeid generelt kan være bra bare man tar nok hvilepauser?Kan jeg spørre hvor mye du veier? Har en følelse av at det er over 120? Jeg veier ganske masse ja. Tresifret. Svømming og sykling er susen, men det skal mye til før vekta går nedover. Her må man nok stramme inn på usunn mat i tillegg. Ikke enkelt. Jeg er glad i mat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348220-tung-mann-vondt-kne/#findComment-2967541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tung og stiv. Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Trening er vel og bra, men du går ikke nevneverdig ned i vekt uten at du gjør noe drastisk med kostholdet ditt... Ja,skulle gjerne slutta med hamburgere og grandis,men jeg la på meg for sikkert 10 år siden ,og har hatt både stillesittende jobb og kjørt mye bil,da jeg bodde på landet da.Når man ikke har noe annet å kose seg med enn maten,blir det sørgelige greier.Er liksom ikke det samme en lørdag uten godte-pose,cola og grandis.Potetgull med ost/løk har jeg altid hjemme så lenge jeg har penger.Nå er jeg blakk i 2 uker,så nå kunne jeg ha syklet og tatt med matpakke.Men det er veldig varmt ute nå.Orker ikke å gå ut døra før i 18 tida.Hverken røyker eller drikker,så cola,burgere og sjokolade til kaffen er min trøst. Vanskelig når man er singel og psyk.Ikke så lett å få kjæreste når man er deprimert.Har sikkert trøstespist de siste 20+ åra.Ble skilt i 1992.Veide sikkert bare 100 kg da.Det blir nok en del bading i sommer,men jeg orker ikke å svømme langt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348220-tung-mann-vondt-kne/#findComment-2967668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximia Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Ja,skulle gjerne slutta med hamburgere og grandis,men jeg la på meg for sikkert 10 år siden ,og har hatt både stillesittende jobb og kjørt mye bil,da jeg bodde på landet da.Når man ikke har noe annet å kose seg med enn maten,blir det sørgelige greier.Er liksom ikke det samme en lørdag uten godte-pose,cola og grandis.Potetgull med ost/løk har jeg altid hjemme så lenge jeg har penger.Nå er jeg blakk i 2 uker,så nå kunne jeg ha syklet og tatt med matpakke.Men det er veldig varmt ute nå.Orker ikke å gå ut døra før i 18 tida.Hverken røyker eller drikker,så cola,burgere og sjokolade til kaffen er min trøst. Vanskelig når man er singel og psyk.Ikke så lett å få kjæreste når man er deprimert.Har sikkert trøstespist de siste 20+ åra.Ble skilt i 1992.Veide sikkert bare 100 kg da.Det blir nok en del bading i sommer,men jeg orker ikke å svømme langt. Det er vel ikke så mange råd vi kan komme med her, men det var kanskje ikke hensikten med innlegget. Det er kun du som kan ta grep om de usunne vanene dine, men du kan trenge hjelp fra kyndige fagpersoner og en egen indre styrke til å gå ned i vekt. Kneet ditt greier ikke belastningen av kroppen din, men vekta er ikke hele årsaken, for da hadde du hatt vondt i begge knær. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348220-tung-mann-vondt-kne/#findComment-2967672 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tung og stivt Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Det er vel ikke så mange råd vi kan komme med her, men det var kanskje ikke hensikten med innlegget. Det er kun du som kan ta grep om de usunne vanene dine, men du kan trenge hjelp fra kyndige fagpersoner og en egen indre styrke til å gå ned i vekt. Kneet ditt greier ikke belastningen av kroppen din, men vekta er ikke hele årsaken, for da hadde du hatt vondt i begge knær. Bruker kneet som unnskylding for å være lat,men regner det ofte må jeg jo klippe plenen hver uke uansett.Tar ofte pause når noe bare MÅ gjøres.Vi har heis på jobben.Er uføretrygdet men stikker innom av og til for å hilse på gamle kolleger.Det blir en tur 1-4 gr per mnd..Hurra for heisen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348220-tung-mann-vondt-kne/#findComment-2967822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Ja,skulle gjerne slutta med hamburgere og grandis,men jeg la på meg for sikkert 10 år siden ,og har hatt både stillesittende jobb og kjørt mye bil,da jeg bodde på landet da.Når man ikke har noe annet å kose seg med enn maten,blir det sørgelige greier.Er liksom ikke det samme en lørdag uten godte-pose,cola og grandis.Potetgull med ost/løk har jeg altid hjemme så lenge jeg har penger.Nå er jeg blakk i 2 uker,så nå kunne jeg ha syklet og tatt med matpakke.Men det er veldig varmt ute nå.Orker ikke å gå ut døra før i 18 tida.Hverken røyker eller drikker,så cola,burgere og sjokolade til kaffen er min trøst. Vanskelig når man er singel og psyk.Ikke så lett å få kjæreste når man er deprimert.Har sikkert trøstespist de siste 20+ åra.Ble skilt i 1992.Veide sikkert bare 100 kg da.Det blir nok en del bading i sommer,men jeg orker ikke å svømme langt. Den maten du forteller om er jo mye dyrere enn skikkelig mat. Og med sunn og mettende mat vil du også føle deg bedre ettersom kroppen får "riktig drivstoff". Kanskje du kan bestemme deg for å prøve dette en uke og se om du føler deg bedre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348220-tung-mann-vondt-kne/#findComment-2967846 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Ja,skulle gjerne slutta med hamburgere og grandis,men jeg la på meg for sikkert 10 år siden ,og har hatt både stillesittende jobb og kjørt mye bil,da jeg bodde på landet da.Når man ikke har noe annet å kose seg med enn maten,blir det sørgelige greier.Er liksom ikke det samme en lørdag uten godte-pose,cola og grandis.Potetgull med ost/løk har jeg altid hjemme så lenge jeg har penger.Nå er jeg blakk i 2 uker,så nå kunne jeg ha syklet og tatt med matpakke.Men det er veldig varmt ute nå.Orker ikke å gå ut døra før i 18 tida.Hverken røyker eller drikker,så cola,burgere og sjokolade til kaffen er min trøst. Vanskelig når man er singel og psyk.Ikke så lett å få kjæreste når man er deprimert.Har sikkert trøstespist de siste 20+ åra.Ble skilt i 1992.Veide sikkert bare 100 kg da.Det blir nok en del bading i sommer,men jeg orker ikke å svømme langt. Jeg skjønner at det er vanskelig å kutte ut det du føler er en trøst i hverdagen, men det er din egen helse og ditt liv det dreier seg om og det er ingen andre enn du selv som kan ta grep om det. Jeg synes du skal lese litt på www.lavkarbo.no det er faktisk masse god mat du kan spise og gå ned i vekt. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348220-tung-mann-vondt-kne/#findComment-2967861 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Klart at den overbelastningen den gangen kan ha ført til en skade. Snakk med fastlegen om MR- rtg. us. Hva med å sykle ?? Er man stor, er dette det mest skånsomme for beina samtidig som det er fin trening for resten av deg. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348220-tung-mann-vondt-kne/#findComment-2968746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.