Gå til innhold

Jeg trodde dette var fleip!

Anbefalte innlegg

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

29

• Dorthe

18

• Maximia

7

• laban

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Kongen dy.
Skrevet

''Jeg trodde dette var fleip!''

Da er vi flere...

Skrevet

''Jeg trodde dette var fleip!''

Da er vi flere...

Ja det må være noen som har tatt dagbladet ved nesen. Huff.

Skrevet

Det KAN det jo også være.

Det er alltid en viss risiko for at folk skriver til "problemløsere", enten dette er samlivsrådgivere, barneoppdragere eller andre "Klara Klok"-spalter - for å se om brevet virker ekte nok til at de får respons.

Det går jo raskere å skrive et tulleinnlegg på DOL, men lørdagsmagasinet har større leserkrets...

Jeg tar ikke standpunkt til hvorvidt dette er ekte eller ikke, men det finnes nok de som tenker omtrent slik - og de som aksepterer de samme hendelsene på en helt annen måte.

Personlig har jeg mine tvil om de som føler som denne faren, føler det naturlig å skrive til Jesper Juul. Men man vet aldri.

Skrevet

Det er ikke mulig. Hvor er Sør nå ;o)

Det var da ikke jeg som skrev det! *LOL*

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det var da ikke jeg som skrev det! *LOL*

Med vennlig hilsen

Men jeg tenkte du hadde behov for å forsvare at pakistanske fedre tenker slik :o)

Gjest motsatt vei
Skrevet

Men jeg tenkte du hadde behov for å forsvare at pakistanske fedre tenker slik :o)

Ha, det tenkte jeg også.

Skrevet

Man vil alltid finne gærninger innenfor enhver gruppe. Man finner ateister som sørger over at datteren er blitt fundamentalistisk kristen, og kristne som sørger over at sønnen har blitt ateist. Ditto for alle andre tenkelige grupper.

Poenger er ikke å benekte at disse eksisterer (det gjør de åpenbart) - poenget er at de er representative for seg selv.

Med vennlig hilsen

Gjest togli
Skrevet

Jeg hadde sikkert skrevet slik dersom jeg var bosatt i et muslimsk land sammen med barna mine ;) Hadde blitt dødsbekymra om de plutselig ble mer muslimer enn "nordmenn" ;)

Skrevet

Jeg forstår ikke hva med innlegget som du opplever som fleip? Jeg syns det er et veldig realistisk innlegg, som viser de frustrasjonene mange innvandrere kan slite med.

Gjest togli
Skrevet

Jeg forstår ikke hva med innlegget som du opplever som fleip? Jeg syns det er et veldig realistisk innlegg, som viser de frustrasjonene mange innvandrere kan slite med.

Enig!

Jeg kan faktisk forstå denne faren og synes han legger fram saken på en helt grei og forståelig måte....

Skrevet

Man vil alltid finne gærninger innenfor enhver gruppe. Man finner ateister som sørger over at datteren er blitt fundamentalistisk kristen, og kristne som sørger over at sønnen har blitt ateist. Ditto for alle andre tenkelige grupper.

Poenger er ikke å benekte at disse eksisterer (det gjør de åpenbart) - poenget er at de er representative for seg selv.

Med vennlig hilsen

Og for de fleste andre av samme kultur.

Du bor jo et sted hvor det bor svært få fremmedkulturelle, jeg tror ikke du vet hvordan det er å bo på Grønland eller Holmlia. Det minner meg om politikerne som synes at folk skal klare seg på 10 000 i mnd i trygd og så sitter de med en månedslønn som tilsvarer en årlønn for en på trygd.

Hvor mange skriker hore etter kona di der du bor i Oslo? Hvor mange ganger har hun blitt ranet utenfor stueveggen? Hvor mange ganger har du stått et sted og fått deg en på trynet her i Oslo uten at du har gjort noen ting. Og hvor mange ganger har politikerne stått utenfor huset ditt og sagt at her selger asylsøkere den billigste cannabisen i Oslo og de selger også til mindreårige.

Det er en helt annen verden. Hvem lærer 5-år gamle jenter å skrike hore etter dattera mi, jeg lover at hun kler seg tekkelig nok til ikke å bli forvekslet med en prostuert. Det er helt vilt i norske øyne det som skjer og jeg skjønner at de som ikke bor sånn ikke klarer å forstå hvordan det er. Det var et helvete i bakgården her i går, jeg vet ikke hvor mange voksne som prøvde å roe ungene ned. Hvorfor er det kun etniske norske som prøver å snakke med ungene? Hvor er foreldrene til ungene som var rundt 10 år og ikke en eneste var etnisk norsk. Jeg trodde de skulle knuse kjøkkenvinduet mitt.

Skrevet

Jeg hadde sikkert skrevet slik dersom jeg var bosatt i et muslimsk land sammen med barna mine ;) Hadde blitt dødsbekymra om de plutselig ble mer muslimer enn "nordmenn" ;)

Men du hadde vel ikke flyttet til et land hvor du ikke ønsket å bli intergrert. Jeg er sikker på at hvis jeg flyttet til USA så ville jeg prøvd å oppføre meg skikkelig og ønsket at ungene mine skulle vært intergrert på skolen og hatt amerikanske venner.

Hvis jeg ikke ville blitt intergrert i det landet jeg flyttet til så hadde jeg flyttet et annet sted.

Gjest hallleluja
Skrevet

Du bor jo et sted hvor det bor svært få fremmedkulturelle, jeg tror ikke du vet hvordan det er å bo på Grønland eller Holmlia. Det minner meg om politikerne som synes at folk skal klare seg på 10 000 i mnd i trygd og så sitter de med en månedslønn som tilsvarer en årlønn for en på trygd.

Hvor mange skriker hore etter kona di der du bor i Oslo? Hvor mange ganger har hun blitt ranet utenfor stueveggen? Hvor mange ganger har du stått et sted og fått deg en på trynet her i Oslo uten at du har gjort noen ting. Og hvor mange ganger har politikerne stått utenfor huset ditt og sagt at her selger asylsøkere den billigste cannabisen i Oslo og de selger også til mindreårige.

Det er en helt annen verden. Hvem lærer 5-år gamle jenter å skrike hore etter dattera mi, jeg lover at hun kler seg tekkelig nok til ikke å bli forvekslet med en prostuert. Det er helt vilt i norske øyne det som skjer og jeg skjønner at de som ikke bor sånn ikke klarer å forstå hvordan det er. Det var et helvete i bakgården her i går, jeg vet ikke hvor mange voksne som prøvde å roe ungene ned. Hvorfor er det kun etniske norske som prøver å snakke med ungene? Hvor er foreldrene til ungene som var rundt 10 år og ikke en eneste var etnisk norsk. Jeg trodde de skulle knuse kjøkkenvinduet mitt.

Hysj da Dorthe;) Dette er jo ikke pk å si høyt. Må bare si at jeg er sjeleglad jeg ikke bor i Oslo og har dette på nært hold.

Gjest hallleluja
Skrevet

Men du hadde vel ikke flyttet til et land hvor du ikke ønsket å bli intergrert. Jeg er sikker på at hvis jeg flyttet til USA så ville jeg prøvd å oppføre meg skikkelig og ønsket at ungene mine skulle vært intergrert på skolen og hatt amerikanske venner.

Hvis jeg ikke ville blitt intergrert i det landet jeg flyttet til så hadde jeg flyttet et annet sted.

Støttes!!

Skrevet

Jammen Dorthe, dette er jo ikke allesammen. Det finnes jo flere en de som bor i bakgården din ;-). Og da skal det ikke prates høyt om.

Skrevet

Jammen Dorthe, dette er jo ikke allesammen. Det finnes jo flere en de som bor i bakgården din ;-). Og da skal det ikke prates høyt om.

Men bakgården min er et fint eksempel. Det er 100 leiligheter og et lite minisamfunn hvor alle religioner og folkeslag er representert og jeg kjenner de fleste

Skrevet

Hysj da Dorthe;) Dette er jo ikke pk å si høyt. Må bare si at jeg er sjeleglad jeg ikke bor i Oslo og har dette på nært hold.

Jeg snakker ikke politikk, jeg snakker bare om det minisamfunnet bakgården min er med forskjellige folkeslag og religioner. Og ingen rasist hadde bosatt seg her, h*n hadde nok flyttet til vestkanten :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...