Gå til innhold

Jeg trodde dette var fleip!

Anbefalte innlegg

Gjest hallleluja
Skrevet

Jeg snakker ikke politikk, jeg snakker bare om det minisamfunnet bakgården min er med forskjellige folkeslag og religioner. Og ingen rasist hadde bosatt seg her, h*n hadde nok flyttet til vestkanten :o)

Du kan jo spørre Sør om han vil flytte inn;) Det hadde vel vært midt i blinken for ham.

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

29

• Dorthe

18

• Maximia

7

• laban

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Støttes!!

Du mener slik som nordmennene i Spania?

Der Carl I Hagen sa at spanjolene bør lære seg norsk?

Skrevet

Du kan jo spørre Sør om han vil flytte inn;) Det hadde vel vært midt i blinken for ham.

Jeg har bodd både i Sør Amerika og i Sør Afrika.

Skrevet

Men bakgården min er et fint eksempel. Det er 100 leiligheter og et lite minisamfunn hvor alle religioner og folkeslag er representert og jeg kjenner de fleste

Tema "invandring og kultur" er blitt en hengemyr som er vanskelig å diskutere, fordi det blir møtt "men det er jo ikke alle". Du står i stampe, mens du skal høre om flerkulturell berikelse og hvor flott alt er, men det er ikke lov å påpeke at halvparten om ikke mer av de innsatte i norske fengsler er utenlandske. Eller at de aller fleste overfallsvoldtekter begås av ikke- vestlige menn.

Når vi snakker om hijab, klart jentene vil gå med det, de vil jo ikke identifiseres seg med alle horene i Norge.

Det er dette som blir kalt for fordommer og generalisering, men er det ikke generalisering å la positive ting om innvandrere bli noe som gjelder alle.

Skrevet

Jeg har bodd både i Sør Amerika og i Sør Afrika.

Ja, og da oppførte du deg som en vaskekte normann uten å tilpasse deg noe som helst og rakket ned på Sør-Afrikanere og syntes at alt de gjorde og landet var helt forferdelig.

Gjest speer
Skrevet

Ja, og da oppførte du deg som en vaskekte normann uten å tilpasse deg noe som helst og rakket ned på Sør-Afrikanere og syntes at alt de gjorde og landet var helt forferdelig.

Touché!

Skrevet

Og for de fleste andre av samme kultur.

Du bor jo et sted hvor det bor svært få fremmedkulturelle, jeg tror ikke du vet hvordan det er å bo på Grønland eller Holmlia. Det minner meg om politikerne som synes at folk skal klare seg på 10 000 i mnd i trygd og så sitter de med en månedslønn som tilsvarer en årlønn for en på trygd.

Hvor mange skriker hore etter kona di der du bor i Oslo? Hvor mange ganger har hun blitt ranet utenfor stueveggen? Hvor mange ganger har du stått et sted og fått deg en på trynet her i Oslo uten at du har gjort noen ting. Og hvor mange ganger har politikerne stått utenfor huset ditt og sagt at her selger asylsøkere den billigste cannabisen i Oslo og de selger også til mindreårige.

Det er en helt annen verden. Hvem lærer 5-år gamle jenter å skrike hore etter dattera mi, jeg lover at hun kler seg tekkelig nok til ikke å bli forvekslet med en prostuert. Det er helt vilt i norske øyne det som skjer og jeg skjønner at de som ikke bor sånn ikke klarer å forstå hvordan det er. Det var et helvete i bakgården her i går, jeg vet ikke hvor mange voksne som prøvde å roe ungene ned. Hvorfor er det kun etniske norske som prøver å snakke med ungene? Hvor er foreldrene til ungene som var rundt 10 år og ikke en eneste var etnisk norsk. Jeg trodde de skulle knuse kjøkkenvinduet mitt.

Er det fordi de er muslimer, eller fordi de er asylsøkere, eller fordi de er fattige, eller fordi....

Ingen benekter at det skjer mye fælt rundt deg, men i en slik diskusjon må man kanskje være litt forsiktig med hva man skylder på hvem, og hvorfor.

Der jeg bodde kunne vi ikke bruke stuen i 3 måneder på grunn av kulene som suste rett over taket, så for meg er det meget fredelig i Oslo. (For øvrig, det er kun tilfeldigheter at vi bosatte oss her, og ikke i en av dine nabogater.)

Med vennlig hilsen

Gjest murieI
Skrevet

Du mener slik som nordmennene i Spania?

Der Carl I Hagen sa at spanjolene bør lære seg norsk?

Akkurat dét håper jeg da virkelig at de fleste av oss innser idiotien i, selv om ikke Carl Ivar gjør det. Han er jo ikke akkurat kjent for å se saker fra noen som helst annen synsvinkel enn sin egen.

Skrevet

Neida, det er ikke nødvendig, vi har både politikere og andre kunstnere her, Denne bakgården er virkelig en melting pot, 10 kommunale leiligheter, leiligheter for funksjonshemmede, 2 ungboleiligheter og så resten folk med både god og dårlig råd.

Egentlig er det en fantasktisk blanding og jeg liker å bo her selv om det kan bli litt mange konflikter ungene i mellom. De voksne som bruker niqab snakker ikke med oss ikke muslimer, ellers så hilser jeg og snakker med de fleste andre. Og så sier jeg ikke så mye så dermed snakker de andre desto mer ;o)

Skrevet

Er det fordi de er muslimer, eller fordi de er asylsøkere, eller fordi de er fattige, eller fordi....

Ingen benekter at det skjer mye fælt rundt deg, men i en slik diskusjon må man kanskje være litt forsiktig med hva man skylder på hvem, og hvorfor.

Der jeg bodde kunne vi ikke bruke stuen i 3 måneder på grunn av kulene som suste rett over taket, så for meg er det meget fredelig i Oslo. (For øvrig, det er kun tilfeldigheter at vi bosatte oss her, og ikke i en av dine nabogater.)

Med vennlig hilsen

Jeg tror ikke det bor noen fattige her, den fattigste er antagelig meg :o)

Skrevet

Akkurat dét håper jeg da virkelig at de fleste av oss innser idiotien i, selv om ikke Carl Ivar gjør det. Han er jo ikke akkurat kjent for å se saker fra noen som helst annen synsvinkel enn sin egen.

Men ironisk nok er det jo nettopp de som roper mest om hvor ille det er med folk som kommer til Norge og ikke snakker godt nok norsk...

Med vennlig hilsen

Gjest macny
Skrevet

Neida, det er ikke nødvendig, vi har både politikere og andre kunstnere her, Denne bakgården er virkelig en melting pot, 10 kommunale leiligheter, leiligheter for funksjonshemmede, 2 ungboleiligheter og så resten folk med både god og dårlig råd.

Egentlig er det en fantasktisk blanding og jeg liker å bo her selv om det kan bli litt mange konflikter ungene i mellom. De voksne som bruker niqab snakker ikke med oss ikke muslimer, ellers så hilser jeg og snakker med de fleste andre. Og så sier jeg ikke så mye så dermed snakker de andre desto mer ;o)

'' De voksne som bruker niqab snakker ikke med oss ikke muslimer''

Det er jo ren rasisme.

Skrevet

Jeg tror ikke det bor noen fattige her, den fattigste er antagelig meg :o)

Du er nok den verste! ;-) Arisk og alt mulig! *lol*

Med vennlig hilsen

Gjest macny
Skrevet

Men ironisk nok er det jo nettopp de som roper mest om hvor ille det er med folk som kommer til Norge og ikke snakker godt nok norsk...

Med vennlig hilsen

Men de forsørger selv selv uten offentlig støtte og da kan man egentlig gjøre som man vil.

Skrevet

I følge svært mange hvite sørafrikanere så var de selvsagt skuffet nettopp over at jeg ikke var rasist, som dem.

Jeg var jo der for "black empowerment".

Skrevet

Men de forsørger selv selv uten offentlig støtte og da kan man egentlig gjøre som man vil.

Det gjør da de fleste innvandrerne i Norge også.

Skrevet

'' De voksne som bruker niqab snakker ikke med oss ikke muslimer''

Det er jo ren rasisme.

Jeg tror jeg er mer opptatt av den diskrimineringen som blir vist de funksjonshemmede som bor her enn at de i niqab ikke hilser på meg :o)

Skrevet

Tema "invandring og kultur" er blitt en hengemyr som er vanskelig å diskutere, fordi det blir møtt "men det er jo ikke alle". Du står i stampe, mens du skal høre om flerkulturell berikelse og hvor flott alt er, men det er ikke lov å påpeke at halvparten om ikke mer av de innsatte i norske fengsler er utenlandske. Eller at de aller fleste overfallsvoldtekter begås av ikke- vestlige menn.

Når vi snakker om hijab, klart jentene vil gå med det, de vil jo ikke identifiseres seg med alle horene i Norge.

Det er dette som blir kalt for fordommer og generalisering, men er det ikke generalisering å la positive ting om innvandrere bli noe som gjelder alle.

Det er vel, generelt sett, greit å behandle mennesker som individer, slik at ikke du (som nordmann) blir holdt ansvarlig for Baneheia-drapene, og Ahmed ikke blir holdt ansvarlig for hva Ali har gjort.

Md vennlig hilsen

Skrevet

Du er nok den verste! ;-) Arisk og alt mulig! *lol*

Med vennlig hilsen

Ja, det der kommer jeg aldri til å glemme :o)

Skrevet

Det er vel, generelt sett, greit å behandle mennesker som individer, slik at ikke du (som nordmann) blir holdt ansvarlig for Baneheia-drapene, og Ahmed ikke blir holdt ansvarlig for hva Ali har gjort.

Md vennlig hilsen

Men det gjør vel de fleste vanlige mennesker, i hvert fall de jeg kjenner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...