Gå til innhold

Jeg trodde dette var fleip!

Anbefalte innlegg

Gjest MayLynn
Skrevet

Det jeg svarte på var ditt innlegg: "Nei - jeg taper ingenting. Og har ingen fordommer."

Derfor spør jeg deg om du f. eks. ikke har fordommer mot at homofile skal få adoptere, og så minner jeg deg på hva Den norske Kirken har hatt for standpunkt rundt dette.

Men du er jo så for at ingen skal sette noen i båser??? Og så gjør du nettopp det - mot kristne!! Hvorfor måtte du ellers dra fram alle de fordommene mot kristne?

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

29

• Dorthe

18

• Maximia

7

• laban

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men du er jo så for at ingen skal sette noen i båser??? Og så gjør du nettopp det - mot kristne!! Hvorfor måtte du ellers dra fram alle de fordommene mot kristne?

Fordi det er ting som står i Bibelen.

Gjest MayLynn
Skrevet

Fordi det er ting som står i Bibelen.

??? Har du lest NT?

Skrevet

??? Har du lest NT?

Selvsagt.

Der finner du, for eksempel:

''Hver den som skiller seg fra sin hustru og gifter seg med en annen kvinne, han driver hor, og hver den som gifter seg med en kvinne som er skilt fra sin mann, han driver hor.''

Luk. 16:18

Akkurat som muslimer flest ikke tar hvert ord i Koranen bokstavelig, så tar de fleste kristne ikke hvert ord i Bibelen bokstavelig heller.

Gjest MayLynn
Skrevet

Selvsagt.

Der finner du, for eksempel:

''Hver den som skiller seg fra sin hustru og gifter seg med en annen kvinne, han driver hor, og hver den som gifter seg med en kvinne som er skilt fra sin mann, han driver hor.''

Luk. 16:18

Akkurat som muslimer flest ikke tar hvert ord i Koranen bokstavelig, så tar de fleste kristne ikke hvert ord i Bibelen bokstavelig heller.

Og det betyr i denne sammenheng? Du er vel på viddene nå - dermed svarer du i hytt og vær. Ihvertfall ikke på det jeg har spurt om. Men du må vel bare svare noe for å liksom få siste ordet. Gir meg igjen jeg nå...

Skrevet

Og det betyr i denne sammenheng? Du er vel på viddene nå - dermed svarer du i hytt og vær. Ihvertfall ikke på det jeg har spurt om. Men du må vel bare svare noe for å liksom få siste ordet. Gir meg igjen jeg nå...

''Og det betyr i denne sammenheng? ''

At dette står i Bibelen (NT), som kristne tror på, og disse (og andre vers) har blitt brukt til å diskriminere og ha fordommer mot de gruppene jeg nevnte.

Gjest ingen nick
Skrevet

Barnetrygd får da nordmenn som er bosatt i Spania også.

Det er ikke helt sant

''Barnetrygd er en stønad som gis for alle barn under 18 år som er bosatt i Norge. ''

Unntaket er:

''Det kan også gis barnetrygd for barn som er bosatt i et annet EØS-land enn Norge, hvis en av foreldrene

* arbeider i Norge, på norsk kontinentalsokkel eller på norsk skip.

* er medlem i folketrygden mens han eller hun arbeider i et annet EØS-land, eller mottar pensjon fra Norge på grunnlag av tidligere yrkesaktivitet''

Skrevet

Det er ikke helt sant

''Barnetrygd er en stønad som gis for alle barn under 18 år som er bosatt i Norge. ''

Unntaket er:

''Det kan også gis barnetrygd for barn som er bosatt i et annet EØS-land enn Norge, hvis en av foreldrene

* arbeider i Norge, på norsk kontinentalsokkel eller på norsk skip.

* er medlem i folketrygden mens han eller hun arbeider i et annet EØS-land, eller mottar pensjon fra Norge på grunnlag av tidligere yrkesaktivitet''

Da får de spansk barnetrygd, vil jeg tro.

Gjest ingen nick
Skrevet

Da får de spansk barnetrygd, vil jeg tro.

Dessverre det kan jeg ikke uttale meg om, for jeg kjenner ikke til de spanske barnetrygdregler.

Skrevet

Dessverre det kan jeg ikke uttale meg om, for jeg kjenner ikke til de spanske barnetrygdregler.

Det er i hvert fall slik at nordmenn som bor i EU har samme rettigheter som EU-borgere, og omvendt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...