Gå til innhold

Krever mer brød i fengselet

Anbefalte innlegg

Gjest fra bergen
Skrevet

''Vi bruker i gjennomsnitt 135 kroner dagen på mat per innsatt.''

Hvor blir det av de pengene?

Gjest Draketemmeren
Skrevet

''Vi bruker i gjennomsnitt 135 kroner dagen på mat per innsatt.''

Hvor blir det av de pengene?

Det kan man lure på. For 135 kroner skulle jeg greid å spise meg mett hver dag uten å måtte ty til havregrøt.

Skrevet

Ja, ja noe straff må de nå få i norske fengsler.

Skrevet

Det er godt han ikke er innlagt på et visst sykehus for der får man bare halvparten av det til måltidene og det er ikke påfyll der heller.

Gjest speer
Skrevet

Ja, ja noe straff må de nå få i norske fengsler.

Og havregrøt vil man ikke ha.

Skrevet

Og havregrøt vil man ikke ha.

Da tenker de seg om en gang til neste gang de skal gjøre noe kriminelt. Og muslimene bør få det samme som de andre i fengselet uten en masse hensyn og dikkedarier.

Gjest fengsel
Skrevet

Dette blir for dumt. De har gjort noe straffbart og er dømt til soning. I gjennomsnitt er det 2 brødskiver til hver ved brødmåltidene jeg kan forstå at det kan være for lite for mange voksne menn. Men de har et tilbud om havregryn dersom de ikke blir mette av brødet. "alle liker ikke havregryn" - du er ikke på hotell.

Ved visse sykehus får du kun en porsjon til hvert måltid, enten det er middag eller brødmat, uten å kunne fylle på med havregryn om du ikke blir mett. Det gjelder nok ikke alle sykehus, men jeg vet om flere.

De får i gjennomsnitt 56 kr i dagpenger dersom de følger arbeid, programvirksomhet, opplæring og andre tiltak innenfor aktivitetsplikten. Dette betyr at de får betalt utdannelse om de velger opplæring. Andre må ta opp studielån.

De får gratis behandling om de er i behov av det. En voldtektsmann eller overgriper får gratis psykologhjelp. Mens offeret må stå på venteliste for å kanskje få plass hos en teraepeut, og selv betale for terapien.

De får ingen medfølelse fra meg over å måtte spise havregryn.

Skrevet

''Vi har jo ikke valgt å være her heller''

Eh - jo. Ved å velge å ikke holde seg til loven, så har man valgt å være i fengsel.

Jeg kan forstå at noen menn kan synes det blir for lite med 2 skiver brød til ett måltid, men jeg klarer ikke å få den store sympatien.

De har tilbud om havregryn i tillegg. At noen ikke liker det synes jeg blir for barnslig.

De er faktisk i fengsel. De skal være glade for at de ikke var i fengsel for 100 år siden og måtte klare seg på vann og gammelt brød uten noe pålegg ;)

Skrevet

''Vi har jo ikke valgt å være her heller''

Eh - jo. Ved å velge å ikke holde seg til loven, så har man valgt å være i fengsel.

Jeg kan forstå at noen menn kan synes det blir for lite med 2 skiver brød til ett måltid, men jeg klarer ikke å få den store sympatien.

De har tilbud om havregryn i tillegg. At noen ikke liker det synes jeg blir for barnslig.

De er faktisk i fengsel. De skal være glade for at de ikke var i fengsel for 100 år siden og måtte klare seg på vann og gammelt brød uten noe pålegg ;)

Se meldinger, hvis det ikke er to jubalonger da.

Skrevet

Det er det jeg alltid har trodd, Dol(K) gjengen er en en gjeng med fordømmende mennesker som ALDRI ser andre sin ulykke! INGEN av oss vet hvorfor disse guttene sitter i fengsel, men joda FORDØMME dem det skal dere utansett!

man blir nesten kvalm av det man kan lese her. Jeg skjønner at dere ikke ser på mennesker som sitter i fengsel, har gjort en blæmme osv som verdige mennesker...

Kansje dere skal sette dere ned og kikke litt på dere selv, vedder på at ALLE på DOL har gjort noe ulovlig de har kunnet fått bot eller straff for! tenker da på å kjøre for fort, lure til seg penger fra staten ( skattesnylting dog med bare noen kroner er faktisk straffbart )

Gjest speer
Skrevet

Det er det jeg alltid har trodd, Dol(K) gjengen er en en gjeng med fordømmende mennesker som ALDRI ser andre sin ulykke! INGEN av oss vet hvorfor disse guttene sitter i fengsel, men joda FORDØMME dem det skal dere utansett!

man blir nesten kvalm av det man kan lese her. Jeg skjønner at dere ikke ser på mennesker som sitter i fengsel, har gjort en blæmme osv som verdige mennesker...

Kansje dere skal sette dere ned og kikke litt på dere selv, vedder på at ALLE på DOL har gjort noe ulovlig de har kunnet fått bot eller straff for! tenker da på å kjøre for fort, lure til seg penger fra staten ( skattesnylting dog med bare noen kroner er faktisk straffbart )

''Kansje dere skal sette dere ned og kikke litt på dere selv, vedder på at ALLE på DOL har gjort noe ulovlig de har kunnet fått bot eller straff for! tenker da på å kjøre for fort, lure til seg penger fra staten ( skattesnylting dog med bare noen kroner er faktisk straffbart )''

Hva har det med saken å gjøre? Sitter man ikke får man spise den maten man får servert. Også havregrøt.

Gjest fengsel
Skrevet

''Det er det jeg alltid har trodd, Dol(K) gjengen er en en gjeng med fordømmende mennesker som ALDRI ser andre sin ulykke! INGEN av oss vet hvorfor disse guttene sitter i fengsel, men joda FORDØMME dem det skal dere utansett!

''

De sitter neppe inne av samme grunn alle sammen. Noen har nok gjort noe dumt en gang, andre er gjengangere. Fellestrekket er at alle har gjort noe straffbart, de er blitt tatt og dømt til fengsel. De får ingen sympati fra meg over og måtte spise havregryn, men det betyr ikke at jeg ikke ser på dem som likeverdige mennesker. Som jeg skrev i et innlegg lenger ned så vet jeg om flere sykehus hvor du får mindre mat en disse.

Pass på å ikke kaste stein i glasshus. Du fordømmer dolgjengen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...