Gå til innhold

Gå til galdhøpiggen i sommer, tips?

Anbefalte innlegg

Gjest turikkesur
Skrevet

Vi har leid hytte i Lom, Raubergstulen i Jotunheimen.

Tenkte vi skulle ta turen til Galdhøpiggen...

Noen med erfaringer fra dette? Hvor lang tid vil det ta bl.a? Er det tungt? Vi er 2 voksne og 2 barn på 11 og 12, og vi er ikke spesielt trente eller vant med fjellturer, men er ikke late heller:) Er dette noe alle klarer?

Hvordan er været på sommeren, begynnelsen av Juli? Snø? hva slags klær og ting bør vi ha med?

Dette blir spennende!

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, det er noe alle klarer. Flott for barn. Over breen med følge. Det er jo ikke så mange høydemeter som skal forseres siden juvassh ligger på drøyt 1800 m om jeg ikke husker feil. Dere bruker vel en 3-4 t tenker jeg (har barre gått fra spiterstulen serru). Husk å gå i klarvær. Flott utsikt.

Gjest Elextra
Skrevet

Å bestige Galdhøpiggen er selvfølgelig litt tungt, men ikke verre enn at de aller fleste klarer det uten problemer. Traff da 6-åringer sist jeg tok turen! :-).

Det er to hovedruter til Galdhøpiggen: Enten går man fra Juvasshytta med guide eller "alene" fra Spiterstulen. En kan også komme opp fra ene siden og gå ned på andre. Det er langt flere høydemeter og en tyngre tur fra Spiterstulen, men de aller fleste vil også klare denne.

Les mer her: http://ut.no/tur/galdhoepiggen-(2469-moh.)-til-topps-paa-norges-tak

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...