Gå til innhold

Huslån

Gjest førstehjemskjøper

Anbefalte innlegg

Gjest førstehjemskjøper
Skrevet

Jeg skal søke lån i banken og har ca 200.000,- i egenandel. Jeg antar at jeg med min inntekt kan komme til å få 1.500.000,- Vil det da si at jeg har 1.700.000,- å kjøpe for? Eller bare 1,5mill? Må vite hva jeg kan sikte meg inn på når det gjelder pris. Litt kjedelig å gå på visning på en for dyr leilighet...

Er det vanlig å få toppfinansiering når det gjelder bolig? Sånn jeg har skjønt det tar man da opp et lån som man bruker som egenandel for å låne mer (huslån). Stemmer dette? Hvordan blir det med nedbetalingstid på dette?

Hva bør jeg spørre om når jeg er i banken for å søke om lån? Har ikke gjort dette før og vil jo prøve å få de beste betingelsene.

Gjest club familiy
Skrevet

Førstehjemskjøper kan få 90-100% tror jeg. Dersom du ikke får lån, kontakt husbanken via kommunen din. De skal hjelpe de som ikke kommer inn i markedet. Men jeg tror du får lån. Det at du har egenkapital teller svært positivt. Det er ikke sikkert banken er veldig streng på prosenentene, men heller ser på hva du faktisk klarer å betale.

Gjest førstehjemskjøper
Skrevet

Førstehjemskjøper kan få 90-100% tror jeg. Dersom du ikke får lån, kontakt husbanken via kommunen din. De skal hjelpe de som ikke kommer inn i markedet. Men jeg tror du får lån. Det at du har egenkapital teller svært positivt. Det er ikke sikkert banken er veldig streng på prosenentene, men heller ser på hva du faktisk klarer å betale.

Så hvis jeg har 200K oppspart selv, så kommer dette utenom? Altså at jeg har 1,7mill å kjøpe for?

Gjest sånnerdet
Skrevet

Så hvis jeg har 200K oppspart selv, så kommer dette utenom? Altså at jeg har 1,7mill å kjøpe for?

Dete avgjøres jo av din betalingsevne/inntekt, altså muligheten din til å betjene et lån på 1.7 mill.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...