Gå til innhold

Hva koster et brukbart speilreflekskamera?

Anbefalte innlegg

Gjest kamerajakt.
Skrevet

Har lyst til å gå på fotokurs, men da må jeg ha speilreflekskamera. Har dere noen forslag til et speilreflekskamera som er billigst mulig men også brukbart?

candyqueen_83
Skrevet

Jeg vet ikke hva du mener med billig, men jeg er veldig fornøyd med Canon EOS 450D.

Skrevet

Nå får du et Nikon D3000 m/18-55 til 3000 kroner. Et meget godt kjøp.

Skrevet

Jeg ville nok riktet meg inn på en tidligere modell Canon, så som 350 ol

Disse fås til en grei penge på f.eks. finn, fordi folk fort vil ha de nyere modellene.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/resultat?sort=5&SEGMENT=&CATEGORY/MAINCATEGORY=&keyword=digitalt+speilreflekskamera

Se om du kan finne noe i ditt prissjikte, og så leter du opp modellene etc på google og leser om dem. Slik får du en pekepinn på hvor bra eller dårlige kameraene er. Hør også med kursleder om hun/han kan anbefale noen minstemodeller, slik at du ikke kjøper deg for gammelt, eller utgått, slik at du ikke får full utbytte av kurset.

Gjest kamerajakt
Skrevet

Jeg ville nok riktet meg inn på en tidligere modell Canon, så som 350 ol

Disse fås til en grei penge på f.eks. finn, fordi folk fort vil ha de nyere modellene.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/resultat?sort=5&SEGMENT=&CATEGORY/MAINCATEGORY=&keyword=digitalt+speilreflekskamera

Se om du kan finne noe i ditt prissjikte, og så leter du opp modellene etc på google og leser om dem. Slik får du en pekepinn på hvor bra eller dårlige kameraene er. Hør også med kursleder om hun/han kan anbefale noen minstemodeller, slik at du ikke kjøper deg for gammelt, eller utgått, slik at du ikke får full utbytte av kurset.

takk for tipset om Finn.no, hadde rett og slett ikke tenkt på muligheten ved å kjøpe brukt kamera. Hvis jeg skulle kjøpe en dårlig vare på Finn.no, har jeg noen reklamasjonsrett da?

Skrevet

takk for tipset om Finn.no, hadde rett og slett ikke tenkt på muligheten ved å kjøpe brukt kamera. Hvis jeg skulle kjøpe en dårlig vare på Finn.no, har jeg noen reklamasjonsrett da?

Ja, det var det da. Det heter seg vel at vi skal ha en form for angrerett og sånn ved privatkjøp, men jeg hadde ikke satset på dette.

Jeg ville nok heller sørget for å handlet i nærheten slik at jeg kunne dratt og prøvd det, fått sett bilder tatt med det etc.

Evnt. kan du jo annonsere på tavla i nærbutikken din ol etter et pent brukt kamera.

Husk at du bør få med kvitteringen på kameraet, for det er jo både garanti og reklamasjonsrett på det kjøpt i butikk og den bør jo du kunne bruke deg av når du har kjøpt det og hvis det skulle være noe :)

Skrevet

Jeg har et Canon EOS 400. Siste modellen der er 550. Veldige greie kameraer for amatører.

Jeg har gått på et fotokurs, og der ble det også anbefalt å ha div. linser for å få fullt utbytte av kurset. Og linsene blir fort dyrere enn kamera....

Skrevet

Foto.no selger også brukt fotoutstyr. Har selv kjøpt et par objektiver + en blits der.

Skrevet

Er kanskje ikke veldig billig, men jeg hadde gått for Canon EOS 550D. Det er et veldig bra kamera som har fått mange lovord. Om du vil bruke LITT mindre penger kan du gå for forgjengeren 500D, det har jeg, og jeg er kjempefornøyd.

Eller kanskje Pentax K-x, som koster i underkant av 4500 kroner. Selv foretrekker jeg Canon rett og slett fordi så mange har det at det er lett å få hjelp om man står fast.

Skrevet

Nå får du et Nikon D3000 m/18-55 til 3000 kroner. Et meget godt kjøp.

Joda, men jeg hadde definitivt ikke gått for det helt billigste segmentet, utenom at jeg kunne vurdert Pentax K-x om jeg skulle ha noe veldig billig.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg vet ikke hva "billig" betyr, men jeg er meget fornøyd med Canon 550D.

Men objektiver er det som koster. Kanskje vil du også ha et stativ, noe som også koster.

Se an hvor mye penger og tid du vil bruke på hobbyen, og hva slags bilder du vil ta.

Se også an merke. Nikon og Canon har f.eks. størst utvalg i objektiver. Kanskje kjenner du noen som har Nikon eller Canon, og sånn sett kan låne objektiver hvis du kjøper samme merke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...