Gå til innhold

Smerter i kne etter sykling i noen timer

Anbefalte innlegg

Gjest Trim syklist

Smerter i kne etter belastning noen timer Hei, jeg har begynt å sykle en del trim ritt på 3 til 5 timer. Forrige sykkelritt (14 dager siden) brukte jeg 4 timer å fikk smerter på yttersiden av venstre kne etter 3 timer. I dag brukte jeg 3 timer, men fikk smerter etter 1 og halv time. Smerten er ganske voldsom å oppstår i det jeg tråkker rundt. Jeg bli derfor tvunget til å redusere farten ganske mye. Etter en god natt søvn er smerter når jeg beveger kneet neste bort å 2 dager sener kjenner jeg ingen ting. Til helgen skal jeg sykle et lengre ritt igjen på 90 km (5 timer). Får jeg samme smerte som i dag etter 2 timer blir det en tøff tur. Spørsmålet til deg er bør jeg stå over og hva tror du problemet er? Har aldri skadet meg alvorlig i kneet. Drev en del med fotball i min ungdom, men hadde ikke kne problemer da. Har også syklet en del tidligere nå i voksen alder og har nok kjent svake smerter tidligere, men ikke slik som nå. Er mann 37år i normal trim form trener ca 1-2 timer i uken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348261-smerter-i-kne-etter-sykling-i-noen-timer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Smerter i knærne når man er trim-syklist er nok ingen uvanlig ting. Det skyldes som oftest overbelastning av leddbånd og leddhinnene. Men hva gjøre med det ?? Først og fremst synes jeg du skal ta kontakt med en virkelig profesjonell sykkel-forretning. Der vil du få hjelp til å finne riktig sætehøyde og evt. endre på pedalvinklene. Det vil være en begynnelse. Men så lenge du har vondt i knærne, gjør turene kortere og sykl på lette gear. Noen føler også at knebeskyttere som holder knærne varme også funker bra. Ut ifra dette forstår du sikkert at sykkel- ritt ikke er så lurt inntil du har blitt bedre i beina.

Lykke til videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...