Gjest Zizka. Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Hei, jeg er en overvektig kvinne på 59 år som har prøvd mange måter å gå ned i vekt på. Men akk, jeg lykkes dårlig. Jeg har lagt på meg mye pga tabletter som jeg nå har sluttet med, men også på grunn av for høyt kaloriinntak og for lavt stoffskifte. Jeg har prøvd "fornuftig" slanking med færre kalorier, hyppige, små måltider, mye grønnsker, lite sukker, lite fett. Jeg mosjonerer daglig, en tur i raskt "svettetempo", på ca tre kvarter. Men vekta står på stedet hvil. Jeg er omlag 20 kg for tung. Nå har jeg lyst til å prøve diett med høyt fettkonsum og null karbohydrater. Jeg ser på nettet at meningene er delte om denne dietten - ca 50% er for, resten mot. Jeg vil jo tro at mye animalsk fett gir økt kolesterol, og økte fettavleiringer i årene? Langt i fra, sier tilhengerne. Jo, sier andre leger. Jeg er i villrede, men brenner av lyst til å prøve, da jeg er lut lei av valker, magefett og andre uskjønne/ helsefarlige fenomener. Hvor står du hen i debatten? Jeg må tilføye at jeg røyker, og går på blodtrykksmedisin, blodfortynnende, og kolestrolsenkende. Hilsen Mette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348265-fett-diettfarlig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Jeg tror på mellomting. Mye proteiner (kylling, fisk, rent kjøtt, egg) og mye grønnsaker (mye av salat, bønner/erter, agurk, tomat, gulrøtter, kålrabi, squash, aubergine, og ellers det meste unntatt potet og kanskje mais). Grovt rugbrød og/eller knekkebrød. Pålegg: ost, kalkulfilet, egg, laks, kaviar... Unngå kaloriholdig drikke til maten. Så jeg tenker mellomting. Dvs tenker proteiner, noe fett og langsomme karbohydrater (som er i meget grovt brød/knekkebrød/grønnsaker). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348265-fett-diettfarlig/#findComment-2967464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Hvis du går på www.lavkarbo.no så finner du masse forskning om dette. Og mange kyndige mennesker som kan svare deg på det meste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348265-fett-diettfarlig/#findComment-2967469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Jeg tenker som sjøstjerna - en mellomting. Jeg ville lest f.eks. boka til Fedon om gi (glykemisk indeks) og sett om du tror det kunne vært noe for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348265-fett-diettfarlig/#findComment-2967481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skal ned 60 kg -65 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Jeg syns du burde prøve lav-karbo, ikke 0 karbo. Spesielt fettrikt behøver det heller ikke være, men proteinrikt. Jeg har prøvd alle slags kurer og kostholdsomlegginger i årevis. Ikke noe har hatt effekt på min ekstreme overvekt. Inntil jeg la om kostholdet til lavkarbo for ca 1 1/2 år siden. Da begynte det å gå nedover, og kjapt også. Dette til tross for at jeg spiste ofte og aldri følte meg sulten mellom måltidene. Søtsuget forsvant også. Jeg spiser 5-6 måltider pr. dag. Kostholdet består av fugl, fisk, kjøtt, egg, bønner, linser, mye grønnsaker, bær, nøtter og litt frukt. Jeg spiser også litt fullkornprodukter, men ikke daglig. Jeg spiser ikke poteter, ris, pasta, hvitt mel og sukker til hverdags. til spesielle anledninger spiser jeg hva som helst. Jeg gikk ned 60 kg på ett år. Jeg har aldri følt meg friskere og sprekere. Blodtrykk og blodverdier ligger innenfor ideelt område. Jeg har gått ned totalt 65 kg. Du har jo "bare" 20 kg du trenger å ta av. Jeg anbefaler deg på det aller sterkeste å prøve dette. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348265-fett-diettfarlig/#findComment-2967486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ble inspirert Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Jeg syns du burde prøve lav-karbo, ikke 0 karbo. Spesielt fettrikt behøver det heller ikke være, men proteinrikt. Jeg har prøvd alle slags kurer og kostholdsomlegginger i årevis. Ikke noe har hatt effekt på min ekstreme overvekt. Inntil jeg la om kostholdet til lavkarbo for ca 1 1/2 år siden. Da begynte det å gå nedover, og kjapt også. Dette til tross for at jeg spiste ofte og aldri følte meg sulten mellom måltidene. Søtsuget forsvant også. Jeg spiser 5-6 måltider pr. dag. Kostholdet består av fugl, fisk, kjøtt, egg, bønner, linser, mye grønnsaker, bær, nøtter og litt frukt. Jeg spiser også litt fullkornprodukter, men ikke daglig. Jeg spiser ikke poteter, ris, pasta, hvitt mel og sukker til hverdags. til spesielle anledninger spiser jeg hva som helst. Jeg gikk ned 60 kg på ett år. Jeg har aldri følt meg friskere og sprekere. Blodtrykk og blodverdier ligger innenfor ideelt område. Jeg har gått ned totalt 65 kg. Du har jo "bare" 20 kg du trenger å ta av. Jeg anbefaler deg på det aller sterkeste å prøve dette. Lykke til! Kan du skrive hva en vanlig dagsmeny? Andre tips du har? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348265-fett-diettfarlig/#findComment-2967488 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal ned 30 kilo, -5.3 nå Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg syns du burde prøve lav-karbo, ikke 0 karbo. Spesielt fettrikt behøver det heller ikke være, men proteinrikt. Jeg har prøvd alle slags kurer og kostholdsomlegginger i årevis. Ikke noe har hatt effekt på min ekstreme overvekt. Inntil jeg la om kostholdet til lavkarbo for ca 1 1/2 år siden. Da begynte det å gå nedover, og kjapt også. Dette til tross for at jeg spiste ofte og aldri følte meg sulten mellom måltidene. Søtsuget forsvant også. Jeg spiser 5-6 måltider pr. dag. Kostholdet består av fugl, fisk, kjøtt, egg, bønner, linser, mye grønnsaker, bær, nøtter og litt frukt. Jeg spiser også litt fullkornprodukter, men ikke daglig. Jeg spiser ikke poteter, ris, pasta, hvitt mel og sukker til hverdags. til spesielle anledninger spiser jeg hva som helst. Jeg gikk ned 60 kg på ett år. Jeg har aldri følt meg friskere og sprekere. Blodtrykk og blodverdier ligger innenfor ideelt område. Jeg har gått ned totalt 65 kg. Du har jo "bare" 20 kg du trenger å ta av. Jeg anbefaler deg på det aller sterkeste å prøve dette. Lykke til! Bare som et apropos... Jeg har utallige forsøk og metoder bak meg i jakten på et bedre liv. Etter to uker med lavkarbo er jeg 5.3 kilo lettere - og det til tross for en aldri så liten helgeutskeielse :-) Har også droppet potet, pasta, ris, det meste av brød og sukker, men spiser meg god og mett hver eneste dag. Håper det går like bra (om ikke fullt så fort) i fortsettelsen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348265-fett-diettfarlig/#findComment-2967833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mah-jong Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Noen blir veldig 'religiøse' tilhengere av sin diett. :-) JEg vet om mange som har strålende resultater med fett-diett, lavkarbodiett og nullkarbodiett. Noen av dem blir nesten plagsomme etterpå, og forteller andre, uansett kroppsfasong, at de kommer til å bli feite siden de inntar karbohydrater. Da bikker det litt over, etter min mening - jeg er overbevist om at forskjellige ting kanskje passer for forskjellige personer, med alt som hører med i deres liv.. Personlig ville jeg valgt en diett som du tror du kan opprettholde også etter å ha nådd dine mål. Jeg er også skeptisk til å overdrive, og hvis dietten din innbefatter å innta 'shots' med kokosolje som en del av kostholdet - så ville jeg heller valgt en salat med en oljedressing basert på en godt oppbevart flerumettet olje. Det hevdes en del steder at mettet fett fra planter (kokosolje/palmeolje) ikke er like skadelig som mettet fett fra dyr, men dette er det som oftest nettopp produsentene av Cocosa (kokosolje) som linker til og forteller om denne forskningen da. Det drodles forøvrig med tanker om at mettet fett egentlig ikke er årsaken til hjerteproblemer i det hele tatt (http://www.menshealth.com/men/health/heart-disease/saturated-fat/article/a03ddd2eaab85110VgnVCM10000013281eac). Hva som er sannhet er et svært vanskelig tema i seg selv.. Jeg prøver å holde meg ganske open-minded, men likevel skeptisk. Jeg ville prøvd en diett du tror du kan opprettholde, med mer fett og proteiner, og lite karbohydrater - i allianse med din lege som sjekker blodverdier. Så ser du om dette fungerer bra for deg. Ut ifra din beskrivelse er du en god kandidat, jeg har inntrykk av at mennesker over 40 som har prøvd 'alt' ofte har nytte av denne typen diett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348265-fett-diettfarlig/#findComment-2967850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skal ned 60 kg -65 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Bare som et apropos... Jeg har utallige forsøk og metoder bak meg i jakten på et bedre liv. Etter to uker med lavkarbo er jeg 5.3 kilo lettere - og det til tross for en aldri så liten helgeutskeielse :-) Har også droppet potet, pasta, ris, det meste av brød og sukker, men spiser meg god og mett hver eneste dag. Håper det går like bra (om ikke fullt så fort) i fortsettelsen! Gratulerer, så flott!! Dersom du holder fast på det kostholdet er jeg sikker på at vektnedgangen kommer til å fortsette. Det er i hvertfall min erfaring. Og jeg har ikke gått opp igjen, selv ikke i ferieperioder hvor kostholdet ikke har vært fullt så stabilt som til hverdags. Det "verste" som har skjedd er at jeg har stått stille en kort periode. Jeg gikk ned veldig mye i starten, deretter ca. 1 kg i uka, og helt uten sult og savn. Lykke til videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348265-fett-diettfarlig/#findComment-2967986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skal ned 60 kg -65 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Kan du skrive hva en vanlig dagsmeny? Andre tips du har? Eksempel på en dagsmeny: Frokost: Eggerøre av 2 egg, noen skiver røkt kalkunskinke tomat, agurk. Mellommåltid: Kabaret med kokt eller stekt ørret, reker, kokte egg og asparges, litt majones eller remulade, evt med salat ved siden av. Lunsj: Kyllingfilet med salat ved siden av. Mellommåltid: 2 kyllingkjøttkaker med stekt løk og tomatbønner. Middag: Kokt eller stekt fisk med blomkål og broccoli og smeltet meierismør. Kveldsmat: Bær med litt vispet kremfløte uten sukker I tillegg spiser jeg vanligvis 1 frukt om dagen sammen med en liten neve nøtter eller noen ostebiter eller jeg spiser det rett etter et proteinrikt måltid. Jeg blir fort sulten og får søtsug dersom jeg spiser bare frukt i et måltid. Jeg spiser mye bær. Dette er bare et eksempel på hvordan en dagsmeny kan se ut. Jeg bruker mye kylling, fisk og egg. Stekte, kokte, bakte og rå grønnsaker, men ikke gulrøtter, kålrot og mais. Jeg er glad i kikerter og bruker det mye i salater. Ellers syns jeg marinert fetaost, kylling og avocado smaker godt i salater. Noen dager spiser jeg fullkornknekkebrød med proteinrikt pålegg til frokost eller lunsj. Spiser jeg mye kornprodukter får jeg stadig lyst på noe utover kvelden. Dette er et kosthold som fungerer godt for meg. Jeg drikker bare vann og te, mest grønn te. Kaffe liker jeg ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348265-fett-diettfarlig/#findComment-2967999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal ned 30 kilo, -5.3 nå Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Gratulerer, så flott!! Dersom du holder fast på det kostholdet er jeg sikker på at vektnedgangen kommer til å fortsette. Det er i hvertfall min erfaring. Og jeg har ikke gått opp igjen, selv ikke i ferieperioder hvor kostholdet ikke har vært fullt så stabilt som til hverdags. Det "verste" som har skjedd er at jeg har stått stille en kort periode. Jeg gikk ned veldig mye i starten, deretter ca. 1 kg i uka, og helt uten sult og savn. Lykke til videre! Godt å høre! :-) Spesielt det om ferie og slikt. Har jo tenkt tanken om det er rette tiden å gå i gang nå, men satser på godvær slik at jeg kan være i aktivitet ute Jeg har faktisk håp om å klare det denne gangen, i og med at det eneste jeg virkelig savner, er potet til middag. Blir foreløpig mye blomkål og brokkoli, men jobber med å finne alternativer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348265-fett-diettfarlig/#findComment-2968010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parasoll Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Eksempel på en dagsmeny: Frokost: Eggerøre av 2 egg, noen skiver røkt kalkunskinke tomat, agurk. Mellommåltid: Kabaret med kokt eller stekt ørret, reker, kokte egg og asparges, litt majones eller remulade, evt med salat ved siden av. Lunsj: Kyllingfilet med salat ved siden av. Mellommåltid: 2 kyllingkjøttkaker med stekt løk og tomatbønner. Middag: Kokt eller stekt fisk med blomkål og broccoli og smeltet meierismør. Kveldsmat: Bær med litt vispet kremfløte uten sukker I tillegg spiser jeg vanligvis 1 frukt om dagen sammen med en liten neve nøtter eller noen ostebiter eller jeg spiser det rett etter et proteinrikt måltid. Jeg blir fort sulten og får søtsug dersom jeg spiser bare frukt i et måltid. Jeg spiser mye bær. Dette er bare et eksempel på hvordan en dagsmeny kan se ut. Jeg bruker mye kylling, fisk og egg. Stekte, kokte, bakte og rå grønnsaker, men ikke gulrøtter, kålrot og mais. Jeg er glad i kikerter og bruker det mye i salater. Ellers syns jeg marinert fetaost, kylling og avocado smaker godt i salater. Noen dager spiser jeg fullkornknekkebrød med proteinrikt pålegg til frokost eller lunsj. Spiser jeg mye kornprodukter får jeg stadig lyst på noe utover kvelden. Dette er et kosthold som fungerer godt for meg. Jeg drikker bare vann og te, mest grønn te. Kaffe liker jeg ikke. Hm. Hører jo sånne historier stadig vekk, og skjønner ideen bak forsåvidt. Nå har jeg økt min fysiske aktivitet nærmere 100% siden januar, men har bare gått ned 5kg tilsammen. Jeg spiser ikke så usunt syns jeg selv, men for å få dagen til å gå opp blir det brødskiver eller knekkebrød til frokost og i matpakka, så middag, og så litt til kvelds. Utrolig frustrerende at det ikke skjer noe med vekta når jeg er _så_ mye flinkere til å være i aktivitet - sykler til jobb og går/jogger lange turer hver eneste dag. Det virker forlokkende å prøve noe sånt som du beskriver for å se om vekta går ned. Men jeg klarer ikke å få til dette rent praktisk på jobben... Det er vanskelig nok å få spist lunsj i 12-tiden, noen ganger kommer jeg ikke fra før klokka er både 13 og 1330, og særlig når ferieavviklingen begynner. Hvordan klarer du å få spist så ofte? Og handlelista må da bli uhyggelig lang? Den dagsmenyen der hadde holdt til hele uka sånn som jeg spiser nå..... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348265-fett-diettfarlig/#findComment-2968365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skal ned 60 kg -65 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Hm. Hører jo sånne historier stadig vekk, og skjønner ideen bak forsåvidt. Nå har jeg økt min fysiske aktivitet nærmere 100% siden januar, men har bare gått ned 5kg tilsammen. Jeg spiser ikke så usunt syns jeg selv, men for å få dagen til å gå opp blir det brødskiver eller knekkebrød til frokost og i matpakka, så middag, og så litt til kvelds. Utrolig frustrerende at det ikke skjer noe med vekta når jeg er _så_ mye flinkere til å være i aktivitet - sykler til jobb og går/jogger lange turer hver eneste dag. Det virker forlokkende å prøve noe sånt som du beskriver for å se om vekta går ned. Men jeg klarer ikke å få til dette rent praktisk på jobben... Det er vanskelig nok å få spist lunsj i 12-tiden, noen ganger kommer jeg ikke fra før klokka er både 13 og 1330, og særlig når ferieavviklingen begynner. Hvordan klarer du å få spist så ofte? Og handlelista må da bli uhyggelig lang? Den dagsmenyen der hadde holdt til hele uka sånn som jeg spiser nå..... ;-) Det var en stor utfordring i starten. Men nå går det av seg selv. Spesielt var det vanskelig å få spist så ofte på jobben. Før jeg startet med dette kostholdet var det så som så med spising på jobben i det hele tatt. Eller jeg spiste først ved halv tre tiden. Men nå tar jeg meg tid. Til å begynne med satte jeg mobilen på alarm. Jeg gjør det veldig lettvint med måltidene. Jeg steker opp kyllingkjøttkaker, kyllingfileer, lager kabaret og div.gryteretter i helgen og oppbevarer i kjøleskap eller fryser ned i porsjonsbokser. Det er ikke alltid jeg gidder å skjære opp salat en gang, men kjøper ferdige poser med oppskåret. Så skjærer jeg bare opp noen tomater og kyllingfilet eller har i fetaost. Kikerter og bønner kjøper jeg ferdig på boks. For meg blir det uoverkommelig hvis jeg skal lage alt fra bånn, så alternativet for meg er enkle løsninger. Jeg tar meg tid på jobben til å spise. Og egentlig bruker jeg ikke mye tid på det når maten ligger klar i en boks. Tidligere spiste jeg ikke frokost, fordi jeg rett og slett ikke hadde matlyst på morgenen, og fordi det tok tid. Nå har jeg vent meg til å spise om morgenen og syns det er godt. Det tar heller ikke lang tid å steke litt eggerøre eller et par speilegg og ta noen skiver røkelaks eller kalkunskiver ved siden av, og skjære opp en tomat og litt agurk. Nå ser jeg jo at du har et helt annet og mye sunnere spisemønster enn jeg hadde tidligere. Du spiser tross alt regelmessig. Du må ta deg tid til å spise oftere på jobben, det har du rett til, og det tar ikke lang tid når det er planlagt. Ja, handlelista blir lang. Til å begynne med syns jeg det ble veldig dyrt også. Men jeg ser etterhvert som jeg har blitt flinkere til å kjøpe inn akkurat det jeg trenger, så blir ikke kostholdet noe dyrere enn tidligere. Jeg skriver handleliste og handler fast en dag i uka. Jeg trives veldig godt med dette kostholdet. Jeg syns det smaker godt og gir en behagelig metthetsfølelse. Og ikke minst er det herlig og veldig motiverende når kiloene forsvinner uten slit og forsakelser. Og jeg er i mye jevnere og bedre humør enn tidligere, og har mye mer overskudd både fysisk og psykisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348265-fett-diettfarlig/#findComment-2968379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skal ned 60 kg -65 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Hm. Hører jo sånne historier stadig vekk, og skjønner ideen bak forsåvidt. Nå har jeg økt min fysiske aktivitet nærmere 100% siden januar, men har bare gått ned 5kg tilsammen. Jeg spiser ikke så usunt syns jeg selv, men for å få dagen til å gå opp blir det brødskiver eller knekkebrød til frokost og i matpakka, så middag, og så litt til kvelds. Utrolig frustrerende at det ikke skjer noe med vekta når jeg er _så_ mye flinkere til å være i aktivitet - sykler til jobb og går/jogger lange turer hver eneste dag. Det virker forlokkende å prøve noe sånt som du beskriver for å se om vekta går ned. Men jeg klarer ikke å få til dette rent praktisk på jobben... Det er vanskelig nok å få spist lunsj i 12-tiden, noen ganger kommer jeg ikke fra før klokka er både 13 og 1330, og særlig når ferieavviklingen begynner. Hvordan klarer du å få spist så ofte? Og handlelista må da bli uhyggelig lang? Den dagsmenyen der hadde holdt til hele uka sånn som jeg spiser nå..... ;-) Jeg må legge til at jeg syns du er veldig flink som er så fysisk aktiv. Det har stor betydning sammen med kosthold. Og 5 kg ned er jo veldig bra, selv om jeg forstår at du ønsker en raskere vektnedgang. Trenger du å ta av mye da? Jeg går mye turer, prøver å holde tempoet oppe så jeg blir svett og får opp pulsen, går mye i motbakker. Også svømmer jeg en dag i uka. Utover dette trener jeg ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348265-fett-diettfarlig/#findComment-2968396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parasoll Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg må legge til at jeg syns du er veldig flink som er så fysisk aktiv. Det har stor betydning sammen med kosthold. Og 5 kg ned er jo veldig bra, selv om jeg forstår at du ønsker en raskere vektnedgang. Trenger du å ta av mye da? Jeg går mye turer, prøver å holde tempoet oppe så jeg blir svett og får opp pulsen, går mye i motbakker. Også svømmer jeg en dag i uka. Utover dette trener jeg ikke. Jeg kunne veldig godt tatt av 15 kg til uten å bli mager ) Jeg merker at det er godt for kroppen å være aktiv, men vekta har det tydeligvis svært liten innvirkning på... Tusen takk for at du svarer og gir tips :-)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348265-fett-diettfarlig/#findComment-2968428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg kunne veldig godt tatt av 15 kg til uten å bli mager ) Jeg merker at det er godt for kroppen å være aktiv, men vekta har det tydeligvis svært liten innvirkning på... Tusen takk for at du svarer og gir tips :-)) "Jeg merker at det er godt for kroppen å være aktiv, men vekta har det tydeligvis svært liten innvirkning på..." Husk at du bygger muskler når du er aktiv da! Og musklene veier mere enn fett.. Mener å huske at 1 kg musker tilsvarer 2 kg fett i volum. Du kan altså ha gått ned mere enn 5 kg i fett, men bygging av muskler utjevner vekt-tapet. Det blir derfor litt feil å se på vekta alene, hvis du samtidig trener mye. Lykke til videre! . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348265-fett-diettfarlig/#findComment-2968450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parasoll Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Eksempel på en dagsmeny: Frokost: Eggerøre av 2 egg, noen skiver røkt kalkunskinke tomat, agurk. Mellommåltid: Kabaret med kokt eller stekt ørret, reker, kokte egg og asparges, litt majones eller remulade, evt med salat ved siden av. Lunsj: Kyllingfilet med salat ved siden av. Mellommåltid: 2 kyllingkjøttkaker med stekt løk og tomatbønner. Middag: Kokt eller stekt fisk med blomkål og broccoli og smeltet meierismør. Kveldsmat: Bær med litt vispet kremfløte uten sukker I tillegg spiser jeg vanligvis 1 frukt om dagen sammen med en liten neve nøtter eller noen ostebiter eller jeg spiser det rett etter et proteinrikt måltid. Jeg blir fort sulten og får søtsug dersom jeg spiser bare frukt i et måltid. Jeg spiser mye bær. Dette er bare et eksempel på hvordan en dagsmeny kan se ut. Jeg bruker mye kylling, fisk og egg. Stekte, kokte, bakte og rå grønnsaker, men ikke gulrøtter, kålrot og mais. Jeg er glad i kikerter og bruker det mye i salater. Ellers syns jeg marinert fetaost, kylling og avocado smaker godt i salater. Noen dager spiser jeg fullkornknekkebrød med proteinrikt pålegg til frokost eller lunsj. Spiser jeg mye kornprodukter får jeg stadig lyst på noe utover kvelden. Dette er et kosthold som fungerer godt for meg. Jeg drikker bare vann og te, mest grønn te. Kaffe liker jeg ikke. OK, første dag med forsøk på sånn diett er over :-) Det gikk ganske bra, bortsett fra at det var litt i overkant travelt på jobb som vanlig, så det gikk litt lenge før "første" lunsj... Og eple med ost gikk ikke å spise uten et knekkebrød under ;-) Men nå er det fisk og kyllling og salat i kjøleskapet, nok til ut uka i hvertfall, så får vi se om jeg klarer å endre litt vaner fremover og om det skjer noe med vekta :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348265-fett-diettfarlig/#findComment-2969375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skal ned 60 kg -65 Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 OK, første dag med forsøk på sånn diett er over :-) Det gikk ganske bra, bortsett fra at det var litt i overkant travelt på jobb som vanlig, så det gikk litt lenge før "første" lunsj... Og eple med ost gikk ikke å spise uten et knekkebrød under ;-) Men nå er det fisk og kyllling og salat i kjøleskapet, nok til ut uka i hvertfall, så får vi se om jeg klarer å endre litt vaner fremover og om det skjer noe med vekta :-) Så spennende! Du har jammen kommet kjapt i gang. Håper du vil trives med det nye kostholdet og oppnår ønskede resultater. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/348265-fett-diettfarlig/#findComment-2969469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.