Gå til innhold

Personskade og meldeplikt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min hadde et uhell på scooter denne uken, hvor han skled i et hjulspor og mistet kontrollen over kjøretøyet. Han fikk scooteren over seg, før denne traff et motgående kjøretøy i fronten. Det ble bare en liten bulk i fangeren på bilen, og denne rettet han ut på stedet:-0

Mannen min hadde store omfattende skrubb/brannsår over halve kroppen, og en ødelagt hånd. Han var også så omtåket av smerter at han bare pratet tull. Jeg tok kontakt med AMK da han dukket opp i denne tilstanden hjemme, og der ble han hastet inn på sykehuset og tatt under akutt behandling.

Det jeg lurer på nå er: Man er jo pliktig til å melde personskade i trafikken til politiet. Vi har rett og slett ikke tenkt på å gjøre det siden han har vært innlagt, og føreren av bilen var bare interessert i å skrive skademelding og tok hverken kontakt med politi eller ambulanse. (Skademelding ble dog ikke skrevet da mannen min ikke klarte å holde rundt pennen, og fører av bilen har i ettertid ikke bestemt seg enda for om h*n skal sende inn melding.)

Bør vi kontakte politiet nå, eller skal vi bare la det ligge??

Skrevet

Du bør vel kontakte politiet, tror jeg. Nå er det jo swlik at hvis det skal dukke opp en senskade i forbindelse med et trafikkuhell skal det både være registrert av politi og helsevesen for å få en evt erstatning. Men det skader jo ikke å ta en kjapp telefon uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...