Gå til innhold

Jeg vil vaske på søndager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden hun mener at jeg gallopperer i leiligheten min mellom seks og syv om morgenen og elleve og tolv om kvelden må hun mene at jeg er en hest.

''Siden hun mener at jeg gallopperer i leiligheten min mellom seks og syv om morgenen og elleve og tolv om kvelden må hun mene at jeg er en hest.''

Dama under meg hevdet en gang her at ungene mine bråkte så enormt en søndagsmorgen at hun hadde blitt vekket kl 8. Tja... Ungene våknet i 8-tiden, tuslet stille og rolig inn på stua og satte seg med hver sin pc og hadde tv'n på så lavt at jeg ikke hørte den på soverommet vegg-i-vegg (med dør mellom!)...

Irriterer meg fremdeles at jeg ikke var snar nok til å påpeke alle de kveldene jeg har ligget og hørt på deres ekteskapelige, meget høylydte krangler sånn rundt midnatt...

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• laban

8

• mariaflyfly

7

• filiokus81

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Min mor på godt over 80 pleier spøkefullt å bemerke at hennes bestemor ikke hang ut klesvask på søndager. Og hun strikket ikke da heller! Men moren min har aldri brydd seg om sånne regler, selv om hun er nokså kirkelig av seg. Ikke noen andre jeg kjenner på den alderen heller. Så hvor utbredt det er vet jeg ikke.

Jeg husker også en tid da man helst ikke hadde idrettsarrangementer o.l. i kirketida.

''Jeg husker også en tid da man helst ikke hadde idrettsarrangementer o.l. i kirketida.''

Hmm - kanskje dette burde gjeninnføres, i stedet for å fokusere på klesvask og plenklipping. Jeg sto opp kl. 06 forrige lørdag i anledning i håndballcup og har ikke helt kommet over det ennå...

Skrevet

Min mor på godt over 80 pleier spøkefullt å bemerke at hennes bestemor ikke hang ut klesvask på søndager. Og hun strikket ikke da heller! Men moren min har aldri brydd seg om sånne regler, selv om hun er nokså kirkelig av seg. Ikke noen andre jeg kjenner på den alderen heller. Så hvor utbredt det er vet jeg ikke.

Jeg husker også en tid da man helst ikke hadde idrettsarrangementer o.l. i kirketida.

''Min mor på godt over 80 pleier spøkefullt å bemerke at hennes bestemor ikke hang ut klesvask på søndager. Og hun strikket ikke da heller!''

Min mormor (f. 1912) gjorde ikke håndarbeide på 1. juledag husker jeg og hun likte ikke at vi spilte kort eller gikk bort på besøk den dagen heller. Dette var på 80-tallet.

Gjest segunda
Skrevet

Skjønner deg, jeg - men er ikke du sjølerklært kristen, da?

Underlig at du ikke forsvarer din egen religion meir enn andre sin, men det er kanskje et tegn på toleranse?

Jeg er for religionsfrihet og helt ærlig så trodde jeg at det var vanlig blant religiøse og ikke religiøse. Derfor har jeg problemer med å forstå poenget ditt.

Gjest segunda
Skrevet

''Jeg har skrevet en del brev om dette hvor jeg påpeker religionsfrihet og kommer til å jobbe videre med saken.

''

Jeg kjenner at jeg er dypt takknemlig over at jeg ikke er styreleder i ditt borettslag.

Det er jeg jamenn meg også. Jeg er faktisk dypt takknemlig for at du ikke bor i nabolaget. Godt at jeg kunne finne noe positivt med hespetreet, hun er ikke deg;-)

Skrevet

Nei så enkelt er dette ikke. Jeg kommer ofte ikke hjem for sent om kvelden og da er det for sent å sette på en maskin. Jeg tørker tøy i tørketrommel eller på tørkerommet i kjelleren. Jeg velger heller å vaske tøy på søndager enn om natta.

Daså:0) men når begynner din arbeidsdag ? eller sover du hele dagen?

vennlig hilsen

Gjest segunda
Skrevet

''Du mener at jeg ikke gjør noe når jeg har skrevet flere brev ang. dette og fått støtte fra andre i borettslaget som ikke praktiserer de reglene. At jeg har et hespetre som nabo står ingenting om i regler.

''

Ved å ikke følge reglene i borettslaget, er det du som fremstår dummere enn du er.

Bruk de rette kanalene og få revidert de gammeldagse reglene i stedet for å skrive masse brev som ikke får noen følger.

Selvfølgelig jobber jeg med å forandre dette. Jeg vet ikke hvor du har det fra at det ikke får noen følger.

Inntil videre kommer jeg til å vaske på søndager når jeg trenger det, og så får naboen klage. Tror ikke det er særlig lett for henne som har vært årsak til at mange har flyttet i gjennom tiden. Jeg tar dette gjerne for retten, og det kommer til å ta lang tid. Imens kan jeg bo i min egen leilighet.

Gjest segunda
Skrevet

''Det er ingen som ber deg diskutere med meg. Jeg har til og med bedt om at du ikke gjør det''

Det er ikke bare religionsfrihet her i landet. Det er også ytringsfrihet. Du bestemmer ikke hvilken diskusjon jeg skal delta i. Det du eventuelt kan gjøre, er å la være svare meg. Det kan ingen nekte deg.

Kanskje du burde bedt noen forklare for deg hva begrepene ytringsfrihet og religionsfrihet betyr. Tror ikke du har helt tak på dem.

mariaflyfly
Skrevet

Selvfølgelig jobber jeg med å forandre dette. Jeg vet ikke hvor du har det fra at det ikke får noen følger.

Inntil videre kommer jeg til å vaske på søndager når jeg trenger det, og så får naboen klage. Tror ikke det er særlig lett for henne som har vært årsak til at mange har flyttet i gjennom tiden. Jeg tar dette gjerne for retten, og det kommer til å ta lang tid. Imens kan jeg bo i min egen leilighet.

Gudbedre, du er virkelig naboen fra helvete, du.

mariaflyfly
Skrevet

Kanskje du burde bedt noen forklare for deg hva begrepene ytringsfrihet og religionsfrihet betyr. Tror ikke du har helt tak på dem.

Du får servere noen gode definisjoner, du som har så mange års utdannelse.

Gjest segunda
Skrevet

Det er vel få steder her i landet at alle butikker er stengt på lørdager.

Søndagslukking derimot, har vi regler for. Men det er svært så åpent (bensinstasjoner, Narvesen og andre storkiosker med rikt utvalg) i forhold til da jeg vokste opp.

Det er ingen som handler på Narvesen eller bensinstasjoner til dobbelt priser hvis ikke det er noe spesielt som man har glemt å kjøpe ellers. Det er noe helt annet enn å ha vanlige butikker åpne.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg vet nok til at jeg vet at du ikke kan hindre meg i å delta i en diskusjon.

Gjest segunda
Skrevet

Gudbedre, du er virkelig naboen fra helvete, du.

Ja du bør kanskje da vurdere å holde deg unna meg.

Gjest segunda
Skrevet

Nå er du ufin, teit og kjedelig. Jeg ser deg for meg med spiss nese og sammensnurpet munn. Et skikkelig hespetre.

Mary Poppins
Skrevet

*hehe*

Gjest segunda
Skrevet

Daså:0) men når begynner din arbeidsdag ? eller sover du hele dagen?

vennlig hilsen

Jeg sover som regel om natta så jeg trenger ikke sove om dagen.

Mary Poppins
Skrevet

At du gidder?!?!?!?

Jammen godt vi ikke bor i samme borettslag!

Mary Poppins
Skrevet

Ja du bør kanskje da vurdere å holde deg unna meg.

''Ja du bør kanskje da vurdere å holde deg unna meg.''

Altså, du skriver jo dette i snart annen hver tråd på dol. Er det egentlig noen som får lov til å svare deg? Kanskje du bør lage en liste over hvem som får lov og ikke lov til å svare deg. og oppdatere den etter dagsformen slik at vi alle er up-to-date? Det går litt i surr nemlig.

Ino1365381263
Skrevet

Jeg både vasker og klipper plen på søndager. Da har jeg tid til dette!!!

''Jeg både vasker og klipper plen på søndager''

*haha* ikke rart du har det travlet som vasker plenen....

(måtte bare...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...