Gå til innhold

hva er lurest

Anbefalte innlegg

Gjest mannn71
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe meg inn i damas leilighet, men jeg vurderer å bare kjøpe 30 prosent. Vi skal ikke bo der i mange år, så jeg vil ikke få tid til å betale ned 50 prosent på den tiden likevel. Er det da lurest å kjøpe 30, og så spare ved siden av?

Skrevet

dette hadde vært mine prioriteringer:

a) kjøpe ny sammen (felles prosjekt)

B) kjøpe 50 % (likeverdige parter i diskusjoner om løsninger)

c) kjøpe 30 % (kan risikere å bli rævkjørt når dere krangler om hvilke typer stoler dere skal velge når disse skal skiftes ut. Kvinnfolk er kvinnfolk!)

Husk kontrakt!

Skrevet

Over tid har det vist seg mest lønnsomt å "spare" ved å nedbetale på lån på fast eiendom fremfor å sette pengene på sparekonto.

Gjest enklestbest
Skrevet

Da jeg flyttet inn med min nåværende mann, da vi var samboere

betalte jeg kun på felles utgifter (strøm, mat osv)

siden leiligheten stod i hans navn.

Vi var på utkikk etter noe større og var enige om å vente med det å kjøpe seg inn til da,

for enkelhetens skyld. Så jeg skulle ikke betale noe på et lån som ikke var mitt, altså hans lån, men så kjøpte vi et hus sammen og nå betaler vi ca. 50/50 hver - litt avhengig av inntekt, men vi eier huset felles da, vi er nå gift så da er jo ting litt enklere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...