Gå til innhold

Charles de Gaulle Paris

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Jeg har en del tid å slå ihjel (6 timer) på Charles De Gaulle flyplass i påvente av connecting flight. Jeg vurderer derfor å ta turen inn til Paris.

Noen som er kjent i Paris? Lønner deg seg å ta toget inn til Paris sentrum? Hvor lang tid tar toget? Og i så fall er det noe caféer og butikker i nærheten av togstasjonen?

Skrevet

Er du på veg du nå eller??? Heldiggriiiiis :D

Finnes ikke kjent i Paris så jeg kan ikke hjelpe deg en tøddel...men vil ønske deg en superduper tur a schnuppa :D

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har bestandig tatt flybussen (eller taxi), det er enklere fordi du slipper å bytte transportmiddel. For å ta toget må man komme seg til jernbanestasjonen, som ligger litt unna terminalene, og jeg er ikke veldig glad i slik transport på/ved flyplassen. Må ha et lite forbehold om det har skjedd endringer her...

Men vær litt på vakt mot flybuss om du skal reise i rushtiden. På ettermiddagen er verste rushtiden fra ca. 17-19. På den tiden er det nok absolutt best å ta tog, selv om du må regne med at det er trangt om plassen.

Forøvrig er CDG en "forferdelig" flyplass og ikke noe sted å tilbringe mange timer.

Skrevet

Jeg har bestandig tatt flybussen (eller taxi), det er enklere fordi du slipper å bytte transportmiddel. For å ta toget må man komme seg til jernbanestasjonen, som ligger litt unna terminalene, og jeg er ikke veldig glad i slik transport på/ved flyplassen. Må ha et lite forbehold om det har skjedd endringer her...

Men vær litt på vakt mot flybuss om du skal reise i rushtiden. På ettermiddagen er verste rushtiden fra ca. 17-19. På den tiden er det nok absolutt best å ta tog, selv om du må regne med at det er trangt om plassen.

Forøvrig er CDG en "forferdelig" flyplass og ikke noe sted å tilbringe mange timer.

''Forøvrig er CDG en "forferdelig" flyplass''

Veldig enig. Og jeg har vært på noen flyplasser, både i Europa og USA.

Gjest Elextra
Skrevet

Ser nå at du hadde flere spørsmål:

Ja, jeg er ganske kjent i Paris :-).

Om du tar toget kan du f.eks. gå av på St.Michel, som ligger rett ved Nôtre Dame, og du finner hundrevis av kaféer i nærheten. Tror toget hit tar rundt tre kvarter fra CDG. Men beregn altså litt tid til transport på CDG til og fra toget.

Kom nå over denne linken hvor du får noen tips (finnes sikkert masse annet om du googler): http://europeforvisitors.com/paris/articles/paris-cdg-ground-transportation-trains.htm

Mary Poppins
Skrevet

Er du på veg du nå eller??? Heldiggriiiiis :D

Finnes ikke kjent i Paris så jeg kan ikke hjelpe deg en tøddel...men vil ønske deg en superduper tur a schnuppa :D

Tusen takk kjære deg :-) Drar ikke før på fredag men tenkte orientere meg litt på forhånd!!! Gleder meg sååååå!!!! :-)

Vi mailes før jeg drar da :)

Mary Poppins
Skrevet

Ser nå at du hadde flere spørsmål:

Ja, jeg er ganske kjent i Paris :-).

Om du tar toget kan du f.eks. gå av på St.Michel, som ligger rett ved Nôtre Dame, og du finner hundrevis av kaféer i nærheten. Tror toget hit tar rundt tre kvarter fra CDG. Men beregn altså litt tid til transport på CDG til og fra toget.

Kom nå over denne linken hvor du får noen tips (finnes sikkert masse annet om du googler): http://europeforvisitors.com/paris/articles/paris-cdg-ground-transportation-trains.htm

Takk for svar :-)

Jeg vet at CDG er en forferdelig kjedelig flyplass så derfor har jeg ikke tenkt til å tilbringe mer tid der enn nødvendig.

Nedover har jeg "bare" 4,5 timer ventetid så da er det kanskje litt knapt med tid å dra inn til Paris?

Går flybussen direkte fra flyplassen og inn til sentrum? Hvor bør jeg i så fall gå av? Og hvor lang tid sånn cirka tar flybussen?

Veldig takknemlig for svar :-)

Skrevet

Tusen takk kjære deg :-) Drar ikke før på fredag men tenkte orientere meg litt på forhånd!!! Gleder meg sååååå!!!! :-)

Vi mailes før jeg drar da :)

*sniker meg avgårde for å trykke meg ned i et hjørne av MP`s koffert*

Gjest Elextra
Skrevet

Takk for svar :-)

Jeg vet at CDG er en forferdelig kjedelig flyplass så derfor har jeg ikke tenkt til å tilbringe mer tid der enn nødvendig.

Nedover har jeg "bare" 4,5 timer ventetid så da er det kanskje litt knapt med tid å dra inn til Paris?

Går flybussen direkte fra flyplassen og inn til sentrum? Hvor bør jeg i så fall gå av? Og hvor lang tid sånn cirka tar flybussen?

Veldig takknemlig for svar :-)

''Går flybussen direkte fra flyplassen og inn til sentrum? Hvor bør jeg i så fall gå av? Og hvor lang tid sånn cirka tar flybussen?

''

Er faktisk noen år siden jeg tok flybussen, og husker ikke helt hvor lang tid det tar, kanskje en knapp time, om det ikke er rushtid? Den stopper flere steder i sentrum, jeg mener jeg stort sett har gått av ved Triumfbuen.

Men tid og stoppesteder finner du sikkert enklet ut ved å google litt, f.eks. her finner du diverse info (har ikke sett detaljert på det): http://www.discoverfrance.net/France/Transportation/Air/airports_Paris1.shtml

Skrevet

Hei,

Toget som går til CDG heter RER B, og du kan lese mer om det her. Husk å legge merke til hvilken terminal du skal til på tilbakeveien.

http://parisbytrain.com/

Vær klar over at dette toget går gjennom noen "fattige forstader" så det kan være mye lommetyveri og slikt på disse togene. Pass på lommene.

Du kan gå av enten i Châtelet Les Halles eller St Michel Notre Dame.

Husk at du trenger togbilletten for å komme UT av stasjonen på RER. På Metro trenger du den bare for å komme inn.

Med vennlig hilsen og god tur.

Mary Poppins
Skrevet

''Går flybussen direkte fra flyplassen og inn til sentrum? Hvor bør jeg i så fall gå av? Og hvor lang tid sånn cirka tar flybussen?

''

Er faktisk noen år siden jeg tok flybussen, og husker ikke helt hvor lang tid det tar, kanskje en knapp time, om det ikke er rushtid? Den stopper flere steder i sentrum, jeg mener jeg stort sett har gått av ved Triumfbuen.

Men tid og stoppesteder finner du sikkert enklet ut ved å google litt, f.eks. her finner du diverse info (har ikke sett detaljert på det): http://www.discoverfrance.net/France/Transportation/Air/airports_Paris1.shtml

Ja jeg driver og googler litt men er kjekt å høre andres erfaring her også :-)

Det ser ut som toget kanskje er den raskeste måten å komme seg inn til sentrum på. Jeg er ikke der i rushtid så det trenger jeg ikke tenke på. Jeg ser at det koster EUR 50 med taxi, og at dette er en dagspris, men det betyr vel likevel at det er EUR 50 per vei - altså EUR 100 tilsammen? Watcha think?

Mary Poppins
Skrevet

Hei,

Toget som går til CDG heter RER B, og du kan lese mer om det her. Husk å legge merke til hvilken terminal du skal til på tilbakeveien.

Vær klar over at dette toget går gjennom noen "fattige forstader" så det kan være mye lommetyveri og slikt på disse togene. Pass på lommene.

Husk at du trenger togbilletten for å komme UT av stasjonen på RER. På Metro trenger du den bare for å komme inn.

Hei

Takk for svar.

Jeg tror toget som heter RER er mest aktuelt ja. Det ser også ut som det er det som går raskest.

Gjest Elextra
Skrevet

Det ser ut som toget kanskje er den raskeste måten å komme seg inn til sentrum på. Jeg er ikke der i rushtid så det trenger jeg ikke tenke på. Jeg ser at det koster EUR 50 med taxi, og at dette er en dagspris, men det betyr vel likevel at det er EUR 50 per vei - altså EUR 100 tilsammen? Watcha think?

''Jeg ser at det koster EUR 50 med taxi, og at dette er en dagspris, men det betyr vel likevel at det er EUR 50 per vei - altså EUR 100 tilsammen? Watcha think?

''

Ja, det vil jeg tro. De siste gangene jeg var i Paris var vi flere sammen og bevilget oss taxi. Temmelig behagelig, særlig om en skal til hotell som ikke ligger akkurat på jernbane- eller busstasjon.

Gjest Elextra
Skrevet

Hei

Takk for svar.

Jeg tror toget som heter RER er mest aktuelt ja. Det ser også ut som det er det som går raskest.

Men som sagt: Ørlite "kjælkete" å komme seg til RER-toget fra terminalen.

Mary Poppins
Skrevet

Hei,

Vet du forresten om det er nødvendig med metro videre for å komme til noen kaféer/butikker? Eller kan jeg gå av et sted der RER toget stopper? Jeg vil helst slippe å bruke flere transportmidler.

Gjest Elextra
Skrevet

Vet du forresten om det er nødvendig med metro videre for å komme til noen kaféer/butikker? Eller kan jeg gå av et sted der RER toget stopper? Jeg vil helst slippe å bruke flere transportmidler.

RER-toget stopper (som nevnt) blant annet på St.Michel, som en vel må kunne si ligger midt i smørøyet både hva gjelder sightseeing og kafeer (selv om det er ganske turisitifisert, og det selvfølgelig finnes mange andre fine områder i Paris).

Mary Poppins
Skrevet

RER-toget stopper (som nevnt) blant annet på St.Michel, som en vel må kunne si ligger midt i smørøyet både hva gjelder sightseeing og kafeer (selv om det er ganske turisitifisert, og det selvfølgelig finnes mange andre fine områder i Paris).

Så flott! Det er perfekt. Jeg ser det er litt klønete å komme seg på RER toget ja, men fant en bra veiledning på denne siden som sør linket til:

http://parisbytrain.com/paris-airport-terminal-2-train-photo-tour/

Den viser adkomst både fra terminal 1 og 2, dog er jeg usikker på hvilken terminal jeg flyr til. Det er på hjemreisen dette blir aktuelt, altså fra Paris til Norge.

Skrevet

Hvis du går ut på Châtelet Les Halles eller St Michel Notre Dame så er du midt i sentrum. Det er kaféer osv. overalt.

Det sagt, er det noe spesielt sted du ønsker å se?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er langt enklere og raskere med tog enn med taxi. *erfaren*

Du kan kjøpe togbilletter med kredittkort i mange automater på CDG. Prøv å kjøpe retur-billetter (jeg tror det er mulig), så slipper du å stå i kø for å kjøpe billetter på tilbakeveien.

Med vennlig hilsen

Mary Poppins
Skrevet

*sniker meg avgårde for å trykke meg ned i et hjørne av MP`s koffert*

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...