Gå til innhold

Vogn til hageslange

Anbefalte innlegg

Gjest Hagetrollet
Skrevet

Jeg tenker på å kjøpe ei slik vogn til å rulle slangen inn på, eller kanskje heller en slik sak til å henge på veggen. De som er automatske, virker de i flere år, eller er det ett år og så går de i stykker? Ei vogn med manuell sveiv, er det veldig tungt å rulle inn?

Vi har ikke plen, så det er mye knatter og busker, og dermed henger slangen seg av og til fast

Gjest prust
Skrevet

Vi hadde vogn først (den varte vel i 3-4 år). Så kjøpte vi sånn greie til å henge på veggen, og den er vi kjempefornøyd med! har vel hatt den i 4-5 år, tenker jeg.

Skrevet

Disse vognene med manuell rulle fungerer dårlig. Tung å jobbe med + at vognen er ustabil. Så vi har gjort det enkelt og hengt opp en plasdings til hageslange på veggen. Vi må jo selv henge opp slangen, med det er mye enklere enn å rulle den opp.

Gjest Elextra
Skrevet

Google "slangetrommel", så får du opp alternativer.

Vi har to ulike, som begge henger på veggen, og er fornøyd med begge.

brilleslangen
Skrevet

foreslår en sånn slangerulle for å ha på vegg jeg.. Har selv ei vogn,og liker den ikke. Grei nok til å oppbevare slangen på når den ikke er i bruk, men ikke noe særlig tess ellers. hos meg må hele slangen veives ut når den skal brukes, for ellers kommer ikke vannet fram, og da blir det til at slangen blir liggende utover istedet, for det er tungt å veive den opp. Må stå på vogna som motvekt samtidig som man veiver... Mora mi har sånn veggrulle, og der snurrer man bare irundt hjulet på veggen og så kommer slangen. Har prøvd det og det er mye lettere... Den veggrullen kan hektes av veggfestet, feks på vinterstid så slangen trenger ikke henge fremme hele tiden...

Gjest Hagetrollet
Skrevet

foreslår en sånn slangerulle for å ha på vegg jeg.. Har selv ei vogn,og liker den ikke. Grei nok til å oppbevare slangen på når den ikke er i bruk, men ikke noe særlig tess ellers. hos meg må hele slangen veives ut når den skal brukes, for ellers kommer ikke vannet fram, og da blir det til at slangen blir liggende utover istedet, for det er tungt å veive den opp. Må stå på vogna som motvekt samtidig som man veiver... Mora mi har sånn veggrulle, og der snurrer man bare irundt hjulet på veggen og så kommer slangen. Har prøvd det og det er mye lettere... Den veggrullen kan hektes av veggfestet, feks på vinterstid så slangen trenger ikke henge fremme hele tiden...

Takk for svar alle sammen! Da blir det iallefall ikke vogn. Blir vel ens slik veggsak med automatisk innrullinga.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...