Gå til innhold

Lekser når det er streik?

Anbefalte innlegg

Gjest Melis34
Skrevet

Har deres barn det? her i kommunen vår streiket de fra onsdagen som var og de fikk med et leksehefte.Men ikke pokker om jeg vil at poden skal sitte ned å gjøre det når det er streik! Jeg ble skikkelig gretten når jeg så heftet.

Hva mener dere? synspunkter?

Gjest Draketemmeren
Skrevet

Det er jo til barnets beste om det gjør lekser selv om det er streik.

Gjest merkelig, ja
Skrevet

Hvorfor i alle dager skal de ikke gjøre lekser selv om det er streik? Det er vel bra at det i minst mulig grad går ut over barna og deres læreplan når det er streik? Dette innlegget skjønte jeg lite av.

Skrevet

Skjønner ikke helt den tankegangen. Er det ikke poden som mister viktig læring/ikke vedlikeholder kunnskap hvis han ikke gjør lekser?

Jeg regner med at han snart har to mnd. uten lekser uansett.

Tror nok jeg ville fulgt opp at det ble gjort noen lekser selv om det er streik.

Gjest merkelig, ja
Skrevet

Tilleggskommentar- jeg synes det var veldig fint at lærerne ordnet med leksehefte som de fikk ut i forkant av dette. Det betyr at de tenker på barna de har ansvar for.

Skrevet

Tilleggskommentar- jeg synes det var veldig fint at lærerne ordnet med leksehefte som de fikk ut i forkant av dette. Det betyr at de tenker på barna de har ansvar for.

Helt enig!

Skrevet

Pussig holdning?

Lekseheftet er vel laget for at streiken skal gå minst mulig ut over barna? Og det er jo....fint?

mariaflyfly
Skrevet

Det er barnet ditt som går glipp av læring mens det er streik, så hva i all verden som er galt med å dele ut lekseheftene skjønner jeg ikke helt.

Sær innstilling du har,

synes

Gjest annlovinda
Skrevet

Det syntes jeg var positivt. Greit at det går minst mulig utover læringa til barna. Jeg hadde iallefall passet på at min sønn hadde gjort lekser selv om det er streik,

Gjest Melis34
Skrevet

Jaaavel da,så får en sette seg ned med disse leksene da! gir meg!

mariaflyfly
Skrevet

Jaaavel da,så får en sette seg ned med disse leksene da! gir meg!

Poenget er ikke at det er du som skal sette deg ned og gjøre dem, da. ;)

Gjest Dolores77
Skrevet

Jeg syns ungene skal gjøre skolearbeid/lekser selv om det er streik, for det går utover ungene om de ikke får gjort noe skolearbeid under streiken,

så for deres egen skyld er det bare bra de har litt lekser.

Skrevet

Det er barnet ditt som går glipp av læring mens det er streik, så hva i all verden som er galt med å dele ut lekseheftene skjønner jeg ikke helt.

Sær innstilling du har,

synes

Jeg ville synes det var rart hvis elevene ikke fikk lekser i løpet av streiken.

Skrevet

Det spørs jo om du mener poden skal lære seg å respektere at vi faktisk har streikerett i Norge. Det er dessuten ikke skolebarna som streiker, og det er da i podens interesse at han får gjort det han skal før skoleferien. :-)

Gjest 99luftballongs
Skrevet

Strever med å få poden her til å gjøre de leksene de hadde fått utdelt før streiken. Jeg vil jo helst at han skal lære mest mulig- samtidig er vel lekselesing kategorisert som streikebryteri?

Gjest togli
Skrevet

Hehe, tror du leksene er laga for å tilfredsstille læreren? De fleste lærere synes nok det er travelt å planlegge lekser til elevene sine ;)

Leksene er jo til for barnet, så du burde egentlig være glad for at læreren har vært forutseende nok til å fikse lekser til ungene til tross for at h*n er ute i streik. Vitner om en god lærer :)

Skrevet

... Og jeg syns det er dumt at vi ikke fikk med verken lekser eller bøker til å gjøre skolearbeid i.

Det er da ikke elevene som streiker. Jeg er interessert i at datteren min mister så lite så mulig i løpet av streiken, og er innstilt på at for å få det til må jeg/vi gjøre en ekstra innsats nå.

Skrevet

Strever med å få poden her til å gjøre de leksene de hadde fått utdelt før streiken. Jeg vil jo helst at han skal lære mest mulig- samtidig er vel lekselesing kategorisert som streikebryteri?

Hallo, synes du at det er greit at barnet ditt går glipp av ukesvis med skole pga streiken?

Leksene er for at barnet ditt skal holde seg faglig i gang så lenge det er streik.

Det at du ikke gidder følge opp barnet ditt med lekser og blir provosert av et leksehefte sier noe veldig merkelig om din holdning til skole.

Skrevet

Hallo, synes du at det er greit at barnet ditt går glipp av ukesvis med skole pga streiken?

Leksene er for at barnet ditt skal holde seg faglig i gang så lenge det er streik.

Det at du ikke gidder følge opp barnet ditt med lekser og blir provosert av et leksehefte sier noe veldig merkelig om din holdning til skole.

Skulle selvsagt til trådstarter!

Gjest Melis34
Skrevet

Gir meg ende over *setter oss ned å gjør lekser i morgen* slik at en ikke er en forferdelig forelder *ser ned i bakken*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...