Gjest segunda Skrevet 7. juni 2010 Skrevet 7. juni 2010 Jamen meg var det ikke en ung jente/dame med hijab på trening i dag. Mon tro om hun ble tvunget til det. Det kunne jeg ikke spørre henne om og antar egentlig at hun valgte det selv. 0 Siter
Gjest speer Skrevet 7. juni 2010 Skrevet 7. juni 2010 ''Mon tro om hun ble tvunget til det.'' Det er nok sannsynlig. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 7. juni 2010 Skrevet 7. juni 2010 ''Mon tro om hun ble tvunget til det.'' Det er nok sannsynlig. Nei jeg synes det er mer sannsynlig at hun velger det selv. 0 Siter
brilleslangen Skrevet 7. juni 2010 Skrevet 7. juni 2010 Jeg synes faktisk hijab er pent.... Mange av de som bærer hijab kler bære hijab... og jeg synes hijab er et fint hodeplagg.(siden heksebrenningstiden er over tar jeg sjansen på å fortelle det)) Jeg liker ikke alle modellene jeg har sett like godt, men generelt sett et godt inntryk av hodeplagget.. estetisk sett. moralske sett, er ikke min holdning til plagget like positiv, men det endrer faktisk ikke mitt syn på at jeg syns hodeplagget er pent.. så man skal ikke se bort fra at noen også bærer hijab med stolthet, man trenger ikke nødvendigvis være tvunget til å bruke det... 0 Siter
brilleslangen Skrevet 7. juni 2010 Skrevet 7. juni 2010 Jeg synes faktisk hijab er pent.... Mange av de som bærer hijab kler bære hijab... og jeg synes hijab er et fint hodeplagg.(siden heksebrenningstiden er over tar jeg sjansen på å fortelle det)) Jeg liker ikke alle modellene jeg har sett like godt, men generelt sett et godt inntryk av hodeplagget.. estetisk sett. moralske sett, er ikke min holdning til plagget like positiv, men det endrer faktisk ikke mitt syn på at jeg syns hodeplagget er pent.. så man skal ikke se bort fra at noen også bærer hijab med stolthet, man trenger ikke nødvendigvis være tvunget til å bruke det... forsvant noe der ser jeg... moralsk sett er min holdning til plagget IKKE like positiv... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 7. juni 2010 Skrevet 7. juni 2010 Tvunget til å trene? ;-) Hehe, sikkert ;-) 0 Siter
Angustia Skrevet 7. juni 2010 Skrevet 7. juni 2010 ''Jamen meg var det ikke en ung jente/dame med hijab på trening i dag. Mon tro om hun ble tvunget til det. Det kunne jeg ikke spørre henne om og antar egentlig at hun valgte det selv'' Utrolig at du som reiser så mye ikke har sett det før? Jeg reiser også mye, men til og med i min grisgrendte bygd er hijab og niqab en del av dagliglivet. Antar at innlegget ditt var ironisk meint, i så fall: Hva er poenget? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 7. juni 2010 Skrevet 7. juni 2010 Jeg bruker også hijab på treninga. Det er rett og slett langt mer praktisk enn å fly rundt med håndkle. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 7. juni 2010 Skrevet 7. juni 2010 Jeg bruker også hijab på treninga. Det er rett og slett langt mer praktisk enn å fly rundt med håndkle. På spinning må det være utrolig praktisk med hijab... Stanser svetten fra å renne nedover ansiktet osv 0 Siter
Angustia Skrevet 7. juni 2010 Skrevet 7. juni 2010 På spinning må det være utrolig praktisk med hijab... Stanser svetten fra å renne nedover ansiktet osv For ikke å snakke om en "bad-hair-day" eller en dag hvor "jeg har ingenting å ha på meg" elller "ser jeg tjukk ut i alt dette"? Hmmm ;-) 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 7. juni 2010 Skrevet 7. juni 2010 ''Jamen meg var det ikke en ung jente/dame med hijab på trening i dag. Mon tro om hun ble tvunget til det. Det kunne jeg ikke spørre henne om og antar egentlig at hun valgte det selv'' Utrolig at du som reiser så mye ikke har sett det før? Jeg reiser også mye, men til og med i min grisgrendte bygd er hijab og niqab en del av dagliglivet. Antar at innlegget ditt var ironisk meint, i så fall: Hva er poenget? Mener du at det er utrolig at jeg aldri har sett hijab før? Poenget var å fortelle at jeg så en jente med hijab på trening. Trenger jeg noe annet? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 7. juni 2010 Skrevet 7. juni 2010 For ikke å snakke om en "bad-hair-day" eller en dag hvor "jeg har ingenting å ha på meg" elller "ser jeg tjukk ut i alt dette"? Hmmm ;-) Ja, du skal se muslimene virkelig har "skjønt det". Det er dager der muligheten for å ta på burka hadde vært fantastisk 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 7. juni 2010 Skrevet 7. juni 2010 Mener du at det er utrolig at jeg aldri har sett hijab før? Poenget var å fortelle at jeg så en jente med hijab på trening. Trenger jeg noe annet? Hun ville sikkert satt pris på å få lov til å trene uten. 0 Siter
Gjest FruH Skrevet 7. juni 2010 Skrevet 7. juni 2010 Jeg synes faktisk hijab er pent.... Mange av de som bærer hijab kler bære hijab... og jeg synes hijab er et fint hodeplagg.(siden heksebrenningstiden er over tar jeg sjansen på å fortelle det)) Jeg liker ikke alle modellene jeg har sett like godt, men generelt sett et godt inntryk av hodeplagget.. estetisk sett. moralske sett, er ikke min holdning til plagget like positiv, men det endrer faktisk ikke mitt syn på at jeg syns hodeplagget er pent.. så man skal ikke se bort fra at noen også bærer hijab med stolthet, man trenger ikke nødvendigvis være tvunget til å bruke det... ''Mange av de som bærer hijab kler bære hijab... og jeg synes hijab er et fint hodeplagg.'' Faktisk er jeg helt enig med deg. Svært mange kler faktisk hijab. Men det er ofte fordi de gjør noe utav plagget, ekstra pent mønster, farger som matcher antrekket eller personens utstråling. Jeg hadden en jente på vgs som brukte hodeplagg. Det gikk faktisk lang tid før jeg tenkte over det, for hun brukte hodeplagget som et tilbehør til dagens antrekk, både i mønstre og farger. hun dekket imidlertid ikke halsen men håret, og brukte ofte gensere eller bluser med litt høy krave. Hijab av typen "fotside firemannstelt " har jeg imidlertid lite til overs for. Heldigvis har jeg heller aldri møtt en elev som velger å dekke til ansiktet, da ville jeg fått store problemer med å undervis. 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 7. juni 2010 Skrevet 7. juni 2010 Jeg syns det er synd med hijabbruk fordi mange utenlandskættede har så pent hår! Jeg elsker langt, tykt, mørkt hår! ...sånn helt på siden... 0 Siter
Sør Skrevet 7. juni 2010 Skrevet 7. juni 2010 Hun ville sikkert satt pris på å få lov til å trene uten. Du vet da vel intet om hun ønsker å trene uten, bare fordi du gjør det. Det er ikke slik at alle nødvendigvis har samme påkledningsgrad de ønsker som deg. En nudist synes gjerne synd på alle dem som blir tvunget til å trene med klær på. Med vennlig hlisen 0 Siter
Sør Skrevet 7. juni 2010 Skrevet 7. juni 2010 ''Mon tro om hun ble tvunget til det.'' Det er nok sannsynlig. En muslimsk kvinne som er uavhengig nok til å gå på trening velger nok selv hva hun skal ha på hodet. Selv er jeg mer og mer bekymret for hva folk har i hodet! 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 7. juni 2010 Skrevet 7. juni 2010 Du vet da vel intet om hun ønsker å trene uten, bare fordi du gjør det. Det er ikke slik at alle nødvendigvis har samme påkledningsgrad de ønsker som deg. En nudist synes gjerne synd på alle dem som blir tvunget til å trene med klær på. Med vennlig hlisen Det vet jeg ikke, men i det store og hele tror jeg de fleste ville satt pris på og kunne få trene uten hijab, niqab og burka. 0 Siter
Gjest speer Skrevet 7. juni 2010 Skrevet 7. juni 2010 En muslimsk kvinne som er uavhengig nok til å gå på trening velger nok selv hva hun skal ha på hodet. Selv er jeg mer og mer bekymret for hva folk har i hodet! ''En muslimsk kvinne som er uavhengig nok til å gå på trening velger nok selv hva hun skal ha på hodet.'' Tvilsomt. Var nok en fetter som stod utenfor og passet på at alt gikk riktig for seg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.