Gå til innhold

Traff en jente med hijab på trening i dag

Anbefalte innlegg

brilleslangen
Skrevet

''Mange av de som bærer hijab kler bære hijab... og jeg synes hijab er et fint hodeplagg.''

Faktisk er jeg helt enig med deg. Svært mange kler faktisk hijab. Men det er ofte fordi de gjør noe utav plagget, ekstra pent mønster, farger som matcher antrekket eller personens utstråling. Jeg hadden en jente på vgs som brukte hodeplagg. Det gikk faktisk lang tid før jeg tenkte over det, for hun brukte hodeplagget som et tilbehør til dagens antrekk, både i mønstre og farger. hun dekket imidlertid ikke halsen men håret, og brukte ofte gensere eller bluser med litt høy krave.

Hijab av typen "fotside firemannstelt " har jeg imidlertid lite til overs for. Heldigvis har jeg heller aldri møtt en elev som velger å dekke til ansiktet, da ville jeg fått store problemer med å undervis.

niqab og burka har jeg ingenting til overs for. Absolutt ingenting..

Men hijab gir ofte en veldig fin innramming av ansiktet. Synes ikke det er så farlig med de som er surret en runde rundt hals mer som et skjerf... men de modellene som også dekker brystet synes jeg blir litt for voldsomme...

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

14

• morsan

5

• Dorthe

4

• brilleslangen

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Begynner å bli lei av det hijabmaset.

La de som vil gå med hijab.

Tror ikke de blir tvunget...

syns nesten det er verre om de blir tvunget til å ikke gå med hijab.

''Tror ikke de blir tvunget... syns nesten det er verre om de blir tvunget til å ikke gå med hijab.''

Nei, småjentene i barneskolen synes sikkert det er helt topp å gå med hijab...

Skrevet

LOL, for et påfunn!! Borrelås er vel en såpass ny oppfinnelse at dette neppe kan være en gammel skikk! :-)

Finnes det særlig mange joggeskomodeller i str. 43 og oppover med borrelås?

Skrevet

En muslimsk kvinne som er uavhengig nok til å gå på trening velger nok selv hva hun skal ha på hodet.

Selv er jeg mer og mer bekymret for hva folk har i hodet!

''Selv er jeg mer og mer bekymret for hva folk har i hodet!''

Den var god :)

Viktigere med "i" enn "rundt"...

Gjest speer
Skrevet

Neida, jøde- og muslimvitser er jo veldig originalt.

Men lidderlig morsomt da.

Annonse

Gjest togli
Skrevet

Jeg har i tillegg sett flere kvinner med hijab som bruker hijaben (som er ganske stram) til å ha mobilen i når de snakker! Da trenger de ikke handsfree! Praktisk! :o)

Tydeligvis vi som ikke har skjønt noe som helst ;)

Skrevet

Finnes det særlig mange joggeskomodeller i str. 43 og oppover med borrelås?

Ja, jeg undret meg også over utbredelsen av borrelåssko! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...