Gå til innhold

Vil de at jeg skal be for de?

Anbefalte innlegg

Gjest Kanskje jeg skal be mere?
Skrevet

Jeg har et par veninner som alltid sender meldinger når de får problemer. Noen ganger ringer de. De vet at jeg går på kristne møter av og til. Det er skjelden jeg sier noe om min tro fordi jeg vil ikke provossere noen. Mulig jeg er litt feig men samtidig tror jeg ikke det er så lurt og være for ivrig med sin tro i form av prat.

Jeg vet at hun ene veninna mi har vurdert healer en gang p.g.a helseproblemer. Men hun har aldri sagt at hun er kristen og hun går aldri hverken på møter eller noe annet. Men det kan godt hende hun ber og tror uten å si det til noen. Det vet jeg ikke.

Hvis du har kristne venner og du sender en melding om et problem er det da bare for å syte litt eller er det fordi du ønsker at han/hun skal be for deg?

Skrevet

Jeg tror det er fordi de vil lufte ut problemene sine, ikke nødvendigvis for at du skal be for de.

Kanskje du kan spørre?

mariaflyfly
Skrevet

''Hvis du har kristne venner og du sender en melding om et problem er det da bare for å syte litt eller er det fordi du ønsker at han/hun skal be for deg?

''

For å syte.

Jeg ønsker ikke at noen skal be for meg da jeg ikke tror på denslags. En venninne fortalte meg i går at hun ba for meg, og jeg holdt omtrent på å dette av stolen. Heldigvis fikk jeg sagt at jeg syntes det var hyggelig at hun ville meg godt, og at jeg satte pris på det. For jeg mener jo det. Men tror altså ikke på at hennes bønner har noe å si, hvis du skjønner hva jeg mener. :)

Men nå er jeg altså ikke religiøs og forstår meg ikke på religion heller. :)

Skrevet

Merkelig nok er det ingen av mine kristne venner som forventer at jeg skal be for dem! ;-)

Et par ønsker å be for meg, og det får de jo lov til, siden de spør først!

Med vennlig hilsen

Gjest Dolores77
Skrevet

Noen tror at venn=klagemur.

Jeg har en venninne. Helt siden jeg ble kjent med henne for snart ti år siden har de fleste av våre samtaler dreid seg om hennes problemer, spesielt mannfolkproblemer...

sjelden hører hun på mine problemer, for uansett hvor ille jeg har det, har hun det ti ganger verre.

Vet ikke hva hun er ute etter, er vel bare for å ha noen å klage til. Prøver jeg å hjelpe henne eller gi råd blir hun bare sint, eller at hun aldri hører på mine råd...

Så hva vil hun?

Hadde jeg sagt jeg skulle be for henne hadde hun nok bare ledd.

Hun er helt anti-religiøs...

Så mest er det for å ha noen å syte til tror jeg.

Skrevet

Du kan vel be for folk uten å spørre dem vel? Uten å si at du gjør det altså .Det kan vel ikke skade, skulle en tro.

Gjest Ikke nødvendigvis positivt
Skrevet

Selvsagt kan du be for hvem du vil.

Men: det er ikke nødvendig å annonsere det. Blant kristne er uttrykket "jeg ber for deg" noe som oppfattes som omsorgsfullt.

Men ikke alle oppfatter det slik. Dette utsagnet har jeg opplevd som svært støtende i en ytterst vanskelig livssituasjon. Jeg tenkte:"det er virkelig ikke slik at andre trenger å be for meg. Hvis jeg føler at det er nødvendig med bønn, gjør jeg det selv." og "Gjør heller noe konkret for å hjelpe meg istedenfor å bruke tiden til å be". Og jeg opplevde det nesten som selvskryt "se på meg, jeg ber for deg!"

Skrevet

Merkelig nok er det ingen av mine kristne venner som forventer at jeg skal be for dem! ;-)

Et par ønsker å be for meg, og det får de jo lov til, siden de spør først!

Med vennlig hilsen

Kanskje de syns du er så håpløs at det eneste som kan føre fram er bønn til Gud?

He he

;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Hvis du har kristne venner og du sender en melding om et problem er det da bare for å syte litt eller er det fordi du ønsker at han/hun skal be for deg?''

Jeg har en kristen venninne som jeg tidligere snakket med noe forholdsproblemer med.

Det har aldri slått meg at hun kunne finne på å tro noe så dumt som at jeg ville hun skulle be for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...