Gå til innhold

Kjøper du jordbær?

Anbefalte innlegg

Gjest Jordbærguden
Skrevet

Tenkt deg alle de polske mennene som ikke vasker hendene etter døbesøk. Vil du spise jordbær med penissvette?

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• Speak

4

• Liliaceae

3

• blanke ark

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest creeping death
Skrevet

Det vil man helst ikke tenke på. Urk.

Gjest Jordbærguden
Skrevet

Det vil man helst ikke tenke på. Urk.

Kanskje ikke, men det er realiteten!

hidi, the scorpion
Skrevet

Kanskje ikke, men det er realiteten!

Så plukk dem selv da:(

brilleslangen
Skrevet

æsj. nå mistet jeg lysten på jordbær

Gjest fattigmor
Skrevet

Spiser aldri jordbær rett ut av kurven uansett:0) all Frukt blir vasket først...plukket av polakker , nordmenn eller hvem som helst!

Gjest Dolores77
Skrevet

Heldigvis tilbyr de "selvplukk en del steder :)

Skrevet

Plukker jordbær i egen hage. En av fordelene med å bo på "bondelandet".

Skrevet

Ja, det har jeg gjort i alle år, så det fortsetter jeg med i år. Gleder meg villt! :o)

Skrevet

Spiser du ris? Gjett om det er reint ferskvann som risler over risen, eller muddervann iblandet gjenbruksvann fra både det ene og det andre...?

Vask og skyll er en grei regel. Det er ikke sikkert annen frukt og grønnsaker blir behandlet på så mye bedre måte. De eneste grøntvarene jeg definitivt ikke kjøper for tida er de som kommer fra Israel. Men det er av helt andre årsaker.

hidi, the scorpion
Skrevet

Spiser du ris? Gjett om det er reint ferskvann som risler over risen, eller muddervann iblandet gjenbruksvann fra både det ene og det andre...?

Vask og skyll er en grei regel. Det er ikke sikkert annen frukt og grønnsaker blir behandlet på så mye bedre måte. De eneste grøntvarene jeg definitivt ikke kjøper for tida er de som kommer fra Israel. Men det er av helt andre årsaker.

Tar du virkelig slike idiotiske spørsmål alvorlig?

Polske folk er vel ikke verre enn andre folk, selv om trådstarter ønsker det....

Gjest ingen nick
Skrevet

Jeg kjøper jordbær hele sesongen og koser meg med den deilige friske solsmaken.

Selvfølgelig vasker jeg jordbærene, før jeg spiser de.

Skrevet

Jeg kjøper og spiser med god appetitt, og har gjort det i alle år. Kan være at kuksvette ikke biter på meg og mitt fabelaktige immunforsvar, eller evt. at jordbærplukkerne har bedre håndhygiene enn fryktet.

Skrevet

Tar du virkelig slike idiotiske spørsmål alvorlig?

Polske folk er vel ikke verre enn andre folk, selv om trådstarter ønsker det....

Jeg har nok ingenting mot polske folk eller andre jordbærplukkere, nei :)

Poenget er bare at så lenge man ikke står for hygienen i alle ledd selv, så kan det være lurt å skylle det meste om man er overengstelig for bakterier. Jeg lever imidlertid et farlig liv selv, og har spist store mengder belgiske jordbær rett fra kurven i dag. Og ikke nok med det - ungene fikk også. Så det nærmer seg vel et nivå som å utsette dem for passiv røyking, sykling uten hjelm, vinter uten reimadress eller andre forsømmelser...

Skrevet

*ser bort på resten av kveldens kake med masse jordbær i*

Nei, jeg har ikke vasket dem, gjør det noen ganger, men ikke alltid. Har ikke blitt syk av det så langt. *rap*

Gjest fra bergen
Skrevet

Risen koker man, og da blir vel de fleste av basseluskene drept. Kokte jordbær har jeg derimot aldri prøvd.

Skrevet

Risen koker man, og da blir vel de fleste av basseluskene drept. Kokte jordbær har jeg derimot aldri prøvd.

...aldri spist syltetøy?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...