Gå til innhold

Til syden alene...?

Anbefalte innlegg

Gjest lyst på ferie!!
Skrevet

Av forskjellige grunner vurderer jeg noe jeg aldri har gjort før, nemlig å reise på sydentur alene.

Er det noen her som har erfaring med denne typen ferier?

Er jo redd det blir litt ensomt da... Og jeg er selskapssyk av natur.

Anyone? =)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Beste måten å reise på, spør du meg. Du møter garantert folk. Jeg er ikke av typen til å ta kontakt med fremmede, men i utlandet tar folk kontakt med meg, så det går av seg selv.

Gjest Elextra
Skrevet

Beste måten å reise på, spør du meg. Du møter garantert folk. Jeg er ikke av typen til å ta kontakt med fremmede, men i utlandet tar folk kontakt med meg, så det går av seg selv.

''Beste måten å reise på, spør du meg. Du møter garantert folk. Jeg er ikke av typen til å ta kontakt med fremmede, men i utlandet tar folk kontakt med meg, så det går av seg selv.''

Men gjelder det også på typiske chartermål? Ser for meg at dit reiser mest familier og par og ikke den eventyrlystne typen som gjerne tar kontakt med fremmede.

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Beste måten å reise på, spør du meg. Du møter garantert folk. Jeg er ikke av typen til å ta kontakt med fremmede, men i utlandet tar folk kontakt med meg, så det går av seg selv.''

Men gjelder det også på typiske chartermål? Ser for meg at dit reiser mest familier og par og ikke den eventyrlystne typen som gjerne tar kontakt med fremmede.

Jeg har kun vært et sted i syden alene, og det var Rhodos. Der var det intet problem.

Men jeg opplever nordmenn generelt som like fremmede for å ta kontakt med andre som meg. Jeg tror vi er litt folkesky, og holder oss med de vi reiste med. I hvert fall i stor grad.

Helt annerledes er det med andre europeere, amerikanere, osv. De opplever jeg som omvendt av oss, her ofte som svært utadvendte og kontaktsøkende.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har kun vært et sted i syden alene, og det var Rhodos. Der var det intet problem.

Men jeg opplever nordmenn generelt som like fremmede for å ta kontakt med andre som meg. Jeg tror vi er litt folkesky, og holder oss med de vi reiste med. I hvert fall i stor grad.

Helt annerledes er det med andre europeere, amerikanere, osv. De opplever jeg som omvendt av oss, her ofte som svært utadvendte og kontaktsøkende.

''Men jeg opplever nordmenn generelt som like fremmede for å ta kontakt med andre som meg. Jeg tror vi er litt folkesky, og holder oss med de vi reiste med. I hvert fall i stor grad.

Helt annerledes er det med andre europeere, amerikanere, osv. De opplever jeg som omvendt av oss, her ofte som svært utadvendte og kontaktsøkende.''

Helt enig i det. Har truffet mange nordmenn som generelt er skeptiske til f.eks. amerikanere som tar kontakt av ren nysgjerrighet. Nordmenn lurer med en gang på hva de er ute etter, og jenter antar de blir forsøkt sjekket opp.

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Men jeg opplever nordmenn generelt som like fremmede for å ta kontakt med andre som meg. Jeg tror vi er litt folkesky, og holder oss med de vi reiste med. I hvert fall i stor grad.

Helt annerledes er det med andre europeere, amerikanere, osv. De opplever jeg som omvendt av oss, her ofte som svært utadvendte og kontaktsøkende.''

Helt enig i det. Har truffet mange nordmenn som generelt er skeptiske til f.eks. amerikanere som tar kontakt av ren nysgjerrighet. Nordmenn lurer med en gang på hva de er ute etter, og jenter antar de blir forsøkt sjekket opp.

Vi nordmenn er nok litt rare. Hvis noen vi ikke kjenner snakker til oss tror vi personen a) forsøker å sjekke oss opp, eller B) rett og slett er gal. ;)

Skrevet

Party eller familiested? Jeg har vært i syden alene, og det var på et relativt rolig sted. Det var over jul og nyttår, og vi samlet en gjeng som overtok poolkjøkkenet og lagde julegrill. Vi hadde ikke grillvæske, så jeg kjøpe ei flaske 80% (?) rom som vi brukte. Poolsjefen inviterte hele gjengen opp til sin veldig lokale resturant på nyttårsaften.

Det ble faktisk en veldig trivelig ferie med en i utgangspunktet helt ukompatibel mix av mennesker.

Kult!

Skrevet

Vi nordmenn er nok litt rare. Hvis noen vi ikke kjenner snakker til oss tror vi personen a) forsøker å sjekke oss opp, eller B) rett og slett er gal. ;)

''b) rett og slett er gal. ;)''

Eventuelt framstår vi som gale når vi snakker tilbake, som i mitt tilfelle. Her i England er de kjempeflinke med småprat og jeg må til pers ofte. Dessverre er jeg så grusomt dårlig på det at jeg framstår som ekstremt merkelig og får rare blikk.

Problemet har derfor, naturligvis, bare blitt mindre og mindre. Tilnærmet alle mødrene til sønnens klassekamerater skyr meg som pesten nå.

Jeg skylder på min norske oppvekst.

Skrevet

''b) rett og slett er gal. ;)''

Eventuelt framstår vi som gale når vi snakker tilbake, som i mitt tilfelle. Her i England er de kjempeflinke med småprat og jeg må til pers ofte. Dessverre er jeg så grusomt dårlig på det at jeg framstår som ekstremt merkelig og får rare blikk.

Problemet har derfor, naturligvis, bare blitt mindre og mindre. Tilnærmet alle mødrene til sønnens klassekamerater skyr meg som pesten nå.

Jeg skylder på min norske oppvekst.

Vi er megasinker når det gjelder å snakke om ingenting. Engelskmennene er eksperter.

Skrevet

Vi er megasinker når det gjelder å snakke om ingenting. Engelskmennene er eksperter.

Ja og det er en ulempe. Engelskmennene er eksperter på å danne nettverk, mens jeg kan ikke en gang snakke om været uten å si noe fornærmende/upassende/merkverdig.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg vurderer å gjøre det samme. De fleste vennene mine har ferieplaner med samboer/familie, så jeg tror jeg bare finner meg et fly og hopper på alene. Ingen planer, bare det er til et sted det er varmt og jeg kan bade. Det er kjipt å sitte hjemme i ferien bare fordi man ikke har noen å reise sammen med. :-/

Gjest Auroria
Skrevet

Ja og det er en ulempe. Engelskmennene er eksperter på å danne nettverk, mens jeg kan ikke en gang snakke om været uten å si noe fornærmende/upassende/merkverdig.

Du er med andre ord rett og slett sosialt uintellegent? ;-) Herlig at du innrømmer det!

Kjenner meg forøvrig igjen i beskrivelsen din ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du er med andre ord rett og slett sosialt uintellegent? ;-) Herlig at du innrømmer det!

Det å ikke kunne snakke om "været", tyder ikke nødvendigvis på at dere er sosialt lite intelligente, men at verden for øvrig, med sine realitykonsepter, Se og Hør og agurknyheter der alt som ikke betyr noe som helst gis enorm verdi, er i fullstendig forfall.

Vi som ikke tilpasser oss dette forfallet og gir en god beng i hvem Charter-Billy feide over på Paradise Island, og som til og med klarer å støte agurkfolket ved å åpne kjeften, skal ikke skamme oss.

Tvert imot.

Skrevet

Haha.

Ja, faktisk. På et dypere plan fungerer jeg utmerket og familie/venner forstår ikke hva jeg henviser til når jeg beklager meg angående problemet "småprat", men det er nesten ingen som liker meg sånn helt i begynnelsen.

Noen mennesker "klikker" jeg med øyeblikkelig. Da går alt så mye greiere.

Gjest dra til en øy!
Skrevet

På typiske chartersteder der de er vant til norske turister går dette nok helt fint :-)

Men jeg følte meg som en jaget kanin en kveld jeg gikk gjennom Alicante by i Spania alene for å møte en venninne. Det var plustring, hoing, noen som prøvde å følge etter stykkevis og ropte bak meg. Jeg passet på å se ut som en sur bitch hele veien. Var nok mest pengene mine de var ute etter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...