Gjest uniformsuvant Skrevet 8. juni 2010 Skrevet 8. juni 2010 Hvor stor forskjell er det egentlig på dame- og herremodeller i skjorter, spesifikt (speider)skjorter. Jeg skal langt opp i størrelsen på damesiden, men syntes at den blir så kort. Ser på herremodellene at de er omtrent like store med damemodellene i målene, men de blir bl.a. lengre i ryggen. Er ikke så viktig for meg å se utpreget feminin ut, heller litt lang og stor, enn for kort. Pleier det på slike plagg å være lett å se om man har dame eller herremodell? Håper noen kan hjelpe meg, har ikke veldig lyst til å gå i en herreskjorte som lyser lang vei at nettopp er en herremodell... 0 Siter
morsan Skrevet 8. juni 2010 Skrevet 8. juni 2010 Det er over 20 år siden jeg sluttet i speider'n, og dengang da var det vide skjorte som gjaldt også for jenter, så jeg skal ikke uttale meg om speiderskjorter spesifikt. Men mer generelt vil forskjellen typisk bestå i at damemodellene er innsvinget i livet i større eller mindre grad, og at de eventuelt har en slik søm på utsiden av puppene. Damebluser har også kneppingen motsatt vei enn herreskjorter;-) Ellers vil jeg si at det er verre for menn å bruke damevarianten enn for kvinner å bruke herrevarianten! :-) 0 Siter
Gjest uniformsuvant Skrevet 8. juni 2010 Skrevet 8. juni 2010 Det er over 20 år siden jeg sluttet i speider'n, og dengang da var det vide skjorte som gjaldt også for jenter, så jeg skal ikke uttale meg om speiderskjorter spesifikt. Men mer generelt vil forskjellen typisk bestå i at damemodellene er innsvinget i livet i større eller mindre grad, og at de eventuelt har en slik søm på utsiden av puppene. Damebluser har også kneppingen motsatt vei enn herreskjorter;-) Ellers vil jeg si at det er verre for menn å bruke damevarianten enn for kvinner å bruke herrevarianten! :-) Se her ja, der lærte jeg noe nytt. Ante ikke at det var forskjell i kneppingen på dame/herreskjorter. Mote er ikke akkurat mitt fagfelt. Takk for svar, tror nok kanskje det blir en herrevariant, bedre å få en modell som jeg føler meg komfortabel i( som ikke blir for kort) enn å absolutt skulle gå i en damemodell som bare blir stress... 0 Siter
morsan Skrevet 8. juni 2010 Skrevet 8. juni 2010 Se her ja, der lærte jeg noe nytt. Ante ikke at det var forskjell i kneppingen på dame/herreskjorter. Mote er ikke akkurat mitt fagfelt. Takk for svar, tror nok kanskje det blir en herrevariant, bedre å få en modell som jeg føler meg komfortabel i( som ikke blir for kort) enn å absolutt skulle gå i en damemodell som bare blir stress... Dette med kneppingen skyldes visstnok at de fiiine fruene i gamle da'r hadde påkledersker som kneppet plaggene deres, og derfor var kneppingen slik at det skulle være enklest mulig for henne;-) Jeg ser ellers ikke bort fra at den speiderskjorta jeg hadde som ca 20-åring var en herrevariant, dvs at den gikk rett ned i sidene uten innsving og snitt, 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.