Gå til innhold

Forskjell dame/herre-modell

Anbefalte innlegg

Gjest uniformsuvant
Skrevet

Hvor stor forskjell er det egentlig på dame- og herremodeller i skjorter, spesifikt (speider)skjorter. Jeg skal langt opp i størrelsen på damesiden, men syntes at den blir så kort. Ser på herremodellene at de er omtrent like store med damemodellene i målene, men de blir bl.a. lengre i ryggen. Er ikke så viktig for meg å se utpreget feminin ut, heller litt lang og stor, enn for kort. Pleier det på slike plagg å være lett å se om man har dame eller herremodell?

Håper noen kan hjelpe meg, har ikke veldig lyst til å gå i en herreskjorte som lyser lang vei at nettopp er en herremodell...

Skrevet

Det er over 20 år siden jeg sluttet i speider'n, og dengang da var det vide skjorte som gjaldt også for jenter, så jeg skal ikke uttale meg om speiderskjorter spesifikt.

Men mer generelt vil forskjellen typisk bestå i at damemodellene er innsvinget i livet i større eller mindre grad, og at de eventuelt har en slik søm på utsiden av puppene. Damebluser har også kneppingen motsatt vei enn herreskjorter;-)

Ellers vil jeg si at det er verre for menn å bruke damevarianten enn for kvinner å bruke herrevarianten! :-)

Gjest uniformsuvant
Skrevet

Det er over 20 år siden jeg sluttet i speider'n, og dengang da var det vide skjorte som gjaldt også for jenter, så jeg skal ikke uttale meg om speiderskjorter spesifikt.

Men mer generelt vil forskjellen typisk bestå i at damemodellene er innsvinget i livet i større eller mindre grad, og at de eventuelt har en slik søm på utsiden av puppene. Damebluser har også kneppingen motsatt vei enn herreskjorter;-)

Ellers vil jeg si at det er verre for menn å bruke damevarianten enn for kvinner å bruke herrevarianten! :-)

Se her ja, der lærte jeg noe nytt. Ante ikke at det var forskjell i kneppingen på dame/herreskjorter. Mote er ikke akkurat mitt fagfelt. ;)

Takk for svar, tror nok kanskje det blir en herrevariant, bedre å få en modell som jeg føler meg komfortabel i( som ikke blir for kort) enn å absolutt skulle gå i en damemodell som bare blir stress...

Skrevet

Se her ja, der lærte jeg noe nytt. Ante ikke at det var forskjell i kneppingen på dame/herreskjorter. Mote er ikke akkurat mitt fagfelt. ;)

Takk for svar, tror nok kanskje det blir en herrevariant, bedre å få en modell som jeg føler meg komfortabel i( som ikke blir for kort) enn å absolutt skulle gå i en damemodell som bare blir stress...

Dette med kneppingen skyldes visstnok at de fiiine fruene i gamle da'r hadde påkledersker som kneppet plaggene deres, og derfor var kneppingen slik at det skulle være enklest mulig for henne;-)

Jeg ser ellers ikke bort fra at den speiderskjorta jeg hadde som ca 20-åring var en herrevariant, dvs at den gikk rett ned i sidene uten innsving og snitt,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...