Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sykkel og sæd

Hei. Jeg har testet sædkvaliteten min, den er redusert med ca 75%. Jeg har lyst til å sykle aktivt, men er redd for at dette kan redusere sædkvaliteten min ytterligere. Kan du si noe om dette? Bør jeg parkere sykkelen for godt? Hvor mye kan jeg sykle tror du? Er det evt symptomer jeg bør se etter. Jeg syklet ca 250 mil i fjor, har aldri merket noen symptomer med tanke på erekesjon eller lyst på sex

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348418-sykkel-og-s%C3%A6dkvalitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Harde sykkelsæter og timevis på sykkel er vært vurdert i mange sammenhenger. Jeg har prøvd etter beste evne å følge med i litteraturen vedrørende dette og har ikke funnet noe som tyder på at dette kan føre til nedsatt fruktbarhet. At lange treningsturer eller ritt kan medføre midlertidig manglende lyst og evne til sex (gjelder gutta) for en dag eller så ,kan nok enkelte fortelle om. Jeg har snakket med noen proffer om deres erfaringer og de kan heller ikke se at kjønnslivet har blitt problematisk.

Hva du ellers kan gjøre for å bedre på sædkvaliteten er jeg dessværre ikke den rette til å si noe om. Ting som går på kost og ernæring mener noen kan være av betydning, så gjør et søk på dette. Lykke til !

Gjest prust

Jeg hørte om en undersøkelse en gang (har ikke noe dokumentasjon på det) at det blant aktive syklister er overvekt av at de får jenter i forhold til resten av voksne menn.

Kjenner 3 ganske aktive syklister, og alle 3 har bare jenter.... Det kan selvsagt være tilfeldig altså, mener ikke at det er statistisk holdbart!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...