Gå til innhold

Gravid og prøvd narkotika?

Anbefalte innlegg

Gjest gravidmednr2
Skrevet

Dårlig respons på gravidforumet, så prøver her... regner med de fleste her har vært gravid en gang?

Eller i alle fall har en mening om dette.

I forbindelse med svangerskapskontroll spurte jordmor om jeg hadde prøvd narkotika. Samme gjorde en jordmor sist jeg var gravid, bortsett fra at hun spurte flere ganger, om jeg hadde prøvd og at det var veldig farlig osv... virka nesten som hun mistenkte meg for å drive med sånt. Men ser på skjemaet de krysser ut, så står det ingenting om "har prøvd narkotika", men om en misbruker narkotika. Mange har da prøvd narkotika en eller annen gang, f.eks. røykt hasj som 16 åring (ikek jeg altså), kan ikke se at det skal ha noen innvirkning på en graviditet ti år senere? Hvorfor spør de slik da, har du prøvd liksom... er vel ikke deres sak. Burde vel heller spurt om en bruker narkotika? Hva mener dere?

brilleslangen
Skrevet

hadde du svart ja på om du hadde prøvd det, hadde det nok kommet noen tilleggsspørsmål ang mengde, hvor ofte, hvor lenge siden sist osv... Tror nok ikke alle er ærlige om de med en gang får spørsmålet "bruker du?" Men starter de forsiktig med har omdu prøvd og fortsetter med tilleggsspørsmål er det nok lettere å fange opp de som har et problem... tror jeg

Gjest gravidmednr2
Skrevet

hadde du svart ja på om du hadde prøvd det, hadde det nok kommet noen tilleggsspørsmål ang mengde, hvor ofte, hvor lenge siden sist osv... Tror nok ikke alle er ærlige om de med en gang får spørsmålet "bruker du?" Men starter de forsiktig med har omdu prøvd og fortsetter med tilleggsspørsmål er det nok lettere å fange opp de som har et problem... tror jeg

men føler det er litt feil å spørre "har du prøvd"?

Liksom, hvis du prøvde hasj for ti-tolv år siden, men aldri mer,

så krysser de likevel av for "misbruker narkotika".

Men regner med det er for å finne ut om misbruk da.

JO jeg var så dum jeg prøvde en gang for lenge siden,

jeg var ganske full på fest og visste ikke helt hva jeg gjorde hehe, ga litt blaffen, og da ble det til at jeg prøvde, men merket ikke effekten, sikkert fordi jeg alt var så god og full :D

Men syns ikke det var noe å si ja til, ja jeg har prøvd...

Ikke hennes sak liksom.

Skrevet

jeg var ganske full på fest og visste ikke helt hva jeg gjorde hehe, ga litt blaffen, og da ble det til at jeg prøvde, men merket ikke effekten, sikkert fordi jeg alt var så god og full :D

Ikke hennes sak liksom.

Enig med deg at det ikke er så lurt hva man har gjort i fortid lang tid tilbake. Ikke noe morsomt å ha det i journalen. Det viktige må jo være om man bruker det nå eller har senskader grunnet stort forbruk.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ikke hennes sak liksom.

Misbrukere krysser nok nei på det spørsmålet, så det er bare de "uskyldige" som har problemer, slike som deg! Ikke tenk på det en plass, barnet ditt tar ikke skade av noe du gjorde for 10 år siden;)

Litt uenig om at mange har forsøkt narkotika, jeg har aldri prøvd!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kan på generelt grunnlag dele ditt syn på at dette er et dårlig spørsmål.

Jeg ser stadig at det refereres til undersøkelse hvor det er spurt: "Har du noen gang brukt/prøvd/inntatt.......?" Ut fra dette konkluderer en med et eller annet. Jeg gremmes like mye hver gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...