Gå til innhold

bruker dere fotograf til Facebook-bilde?

Anbefalte innlegg

Gjest Fjesboka
Skrevet

Har hørt at det er en del mennesker som gjør det. Gjør du det? Er et bilde på Facebook virkelig så viktig for folk? må gjerne svare anonymt.

Gjest Vil jo ta seg bra ut for gamle kjente ;)
Skrevet

Nei, ikke fotografbilde.

Men et som jeg ser alright ut på? Så absolutt, ja ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Haha, nei! Jeg har faktisk et bilde tatt med mobilen, og da ikke i hensikt å lage FB-portrett.

Men tror en del bruker fotografbilde tatt i forbindelse med jobben.

Skrevet

Bruker hva som helst som facebookbilde - bilde fra mobilen i et godt eller dårlig øyeblikk - eller et fotografbilde. Bruker egentlig gjerne noe som er litt 'sesongbetont' - skifter ofte. Snø-og-ski-bilder om vinteren, nå er det snart sommerbilder. :-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Nei det gjør jeg ikke. Bruker mine egne bilder, ofte bilder hvor jeg er glad, naturlig. Det vises jo at det amatørbilder.

Hadde jeg hatt pent familiebilde av oss tatt hos fotograf, hadde jeg sikkert brukt den en periode, men bildet hadde jo ikke i hovedsak blitt tatt pga facebook, men pga familien.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Nei.

Jeg har lite bilder av meg selv. Tok det ferskeste jeg fant. Pent bilde? Nei. Men det gjør ikke noe. De som kjenner meg vet jo hvordan jeg ser ut.

Skrevet

Altså - jeg går ikke til fotografen for å lage et facebook-bilde, men hvis det skulle være slik at jeg av en annen grunn har tatt bilder hos fotografen, og disse er digitale så skal vi ikke se bort fra at jeg hadde brukt det som profilbilde.

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Men jeg vet et par stykker som har bilder tatt av fotograf, men det er fordi de har tatt bilder av en annen grunn

Gjest togli
Skrevet

Nope..Har et helt vanlig bilde av meg som jeg tok en gang jeg var på vei til fest ;)

Det finnes utrolig få bilder av meg siden det stort sett er jeg som er "fotografen" her i heimen, så datra mi klager litt over at jeg bruker et to år gammelt bilde på facebookprofilen min ;)

Skrevet

Ha ha, det har virkelig ikke falt meg inn! Jeg har bilder tatt med webkameraet, bilder med bustet hår, bilder i farta der fjeset ikke syns, bilder av noe helt annet osv osv som jeg bytter på. Har forresten et fotografbilde når jeg tenker meg om, men det ble tatt for lenge siden og ikke for fjesbokas skyld :-)

Gjest fjesboka
Skrevet

Altså - jeg går ikke til fotografen for å lage et facebook-bilde, men hvis det skulle være slik at jeg av en annen grunn har tatt bilder hos fotografen, og disse er digitale så skal vi ikke se bort fra at jeg hadde brukt det som profilbilde.

Ja det var det jeg mente med innlegget. Hvis jeg har et pent bilde liggende, enten det er fra fotografen eller et annet sted, så ville jeg brukt det. Men jeg hadde ikke bestilt time hos fotografen bare til dette formålet

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg lar alltid Per Heimly knipse meg i ulike positurer når skal oppdatere nettbildene mine av meg selv.

Kun det beste er godt nok for mine avatarer.

Skrevet

Jeg lar alltid Per Heimly knipse meg i ulike positurer når skal oppdatere nettbildene mine av meg selv.

Jeg har benyttet meg av Helmut Newton til dette. Problemet er bare at jeg ikke har fått oppdatert billedbanken i de siste årene.

Mrs. Wallace
Skrevet

Hæhæhæ, Per Heimly er såååå provinsiell. Selv bruker jeg alltid Annie Leibovitz når det er på tide å fornye Facebook-bildet mitt.

Gjest Dolores77
Skrevet

Folk som er stygge trenger en proff fotograf for å se noen lunde bra ut på bilder.

De vil jo gjerne lure tidligere klassekamerater til å tro at de er den stygge andungen som har blitt den vakre svanen.... men vi vet bedre ;-)

Tror ikke folk går ens ærend til fotograf for å ha det som profilbilde, men om de fra før har tatt et slikt bilde og syns det ble fint, så er det jo klart de har lyst til å vise det til andre :)

Skrevet

Nei herlighet, kunne aldri ha falt meg inn. Hadde jeg hatt et fint bilde som tilfeldigvis var tatt hos fotograf i en annen anledning, hadde jeg jo kunnet bruke det på FB, men jeg ville aldri gått til fotografen for å få tatt et bilde kun for FB, nei.

Skrevet

He, he - nei. Her brukes egenproduserte bilder :)

Skrevet

Nei, men noen har f.eks. fotografbilder liggende, tatt i andre anledninger.

Gjest segunda
Skrevet

Det er f.eks. mange politikere som bruker Facebook, og da kun i politisk sammenheng. De bruker gjerne profesjonelle bilder både på fb og andre steder.

Ellers har jeg aldri hørt om dette før så problemstillingen er ukjent for meg. Jeg tror ikke et øyeblikk på at det er vanlig å gå til fotograf kun pga. facebook.

Gjest fjesboka
Skrevet

Det er f.eks. mange politikere som bruker Facebook, og da kun i politisk sammenheng. De bruker gjerne profesjonelle bilder både på fb og andre steder.

Ellers har jeg aldri hørt om dette før så problemstillingen er ukjent for meg. Jeg tror ikke et øyeblikk på at det er vanlig å gå til fotograf kun pga. facebook.

''Ellers har jeg aldri hørt om dette før så problemstillingen er ukjent for meg. Jeg tror ikke et øyeblikk på at det er vanlig å gå til fotograf kun pga. facebook''

Det kan jo tenkes at de tenker at de likevel kan ta alle andre bilder i samme slengen hos fotografen bare for å rettferdiggjøre det. Tror vel folk hadde følt seg dumme hvis de bare dukket opp hos fotografen for å ta portrettbilder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...