Gå til innhold

Hva skal jeg kjøpe til jenta mi som blir 18 år?

Anbefalte innlegg

Gjest gjøre stas på jenta si
Skrevet

Hun har satt sydentur (uten voksne) og tatovering på ønskelista, men vet ikke om jeg vil være med på den tanken. Har noen supergode ideer hva man skal bidra/kjøpe til ei 18 års jente på hennes store dag?

Kom gjerne med andre tips som kan overraske henne. Jeg er så tom for ideer og kreativitet. Men vil gjøre noe uforglemmelig for henne, men hva?

Interessene hennes er data, venner, fest og musikk. Vi har lite nettverk, så hun får ikke gaver/oppmerksomhet fra så mange.

Tanker, ideer og tips tas i mot med stor takk.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hvis hun ikke alt har Iphone, kunne det være noe. Eller støtte til å ta lappen.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Billetter til en konsert som hun har lyst på, dersom det er aktuelt. Gjerne da to, så hun kan ta med seg en venn.

Støtter Ulvinnen sitt forslag om Iphone eller annen mobil hun har lyst på. Samme med penger til sertifikat dersom det er aktuelt.

Ta henne med deg på en langweekend i en eller annen storby (kan fly ganske billig med Norwegian), inkludert litt shoppingpenger.

Dette var jo dyre forslag, jeg vet ikke hva prisnivå du tenkte på?

Eller penger til å shoppe for, sammen med en hilsen fra deg, lite gullsmykke e.l.

En skikkelig 18-årsfest? Dersom hun har mange venner koster jo det fort litt dersom det skal være mat, kanskje leie lokale og stæsje opp litt?

Gjest Dolores77
Skrevet

Bli ny dag

med manicyre, frisør, hudpleie og kanskje noen nye klær?

Skrevet

Er det kjæresten din du snakker om eller er det datteren din?

Jeg trodde det var kjæresten din, men ut fra andre svar du har fått ser jeg at andre tror det er datteren din og det er vel helst det?

Skrevet

Gavekort fra Billettservice, nok til at hun kan be med seg en venninne

Øremerkede penger eller gavekort fra en eller annen stor butikk for telefoni og data. Datteren min ønsket seg - og fikk - egen bærbar Mac til 18-årsdagen. Men den trengte hun også til skolebruk.

Trillekoffert eller andre reiseeffekter - hun gjør nok alvor av den sydenturen før eller senere :-|

Skrevet

Er det kjæresten din du snakker om eller er det datteren din?

Jeg trodde det var kjæresten din, men ut fra andre svar du har fått ser jeg at andre tror det er datteren din og det er vel helst det?

Overskriften kunne vært både det ene og det andre, men ønsket om "sydentur uten voksne" som giveren er skeptisk til, synes jeg peker overbevisende i retning av datter...

Gjest Elextra
Skrevet

Gavekort fra Billettservice, nok til at hun kan be med seg en venninne

Øremerkede penger eller gavekort fra en eller annen stor butikk for telefoni og data. Datteren min ønsket seg - og fikk - egen bærbar Mac til 18-årsdagen. Men den trengte hun også til skolebruk.

Trillekoffert eller andre reiseeffekter - hun gjør nok alvor av den sydenturen før eller senere :-|

Bursdag i morgen (klassekompis), 9 år, besatt av fotball.

Idé, o fotballorakel?

Gjest Elextra
Skrevet

Overskriften kunne vært både det ene og det andre, men ønsket om "sydentur uten voksne" som giveren er skeptisk til, synes jeg peker overbevisende i retning av datter...

''"sydentur uten voksne" som giveren er skeptisk til''

Ja, tviler sterkt på at en gutt/mann med kjæreste på 18 ville være særs skeptisk til sydentur uten anstand!

Skrevet

*hehe* Joda, men skepsisen kunne like gjerne vært relatert til tatoveringen.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Idé, o fotballorakel?

Følger meg litt her jeg, for jeg skal avgårde å kjøpe gave til en 9-åring som elsker fotball. Siden min 9-åring ikke gjør det, er jeg ganske blank ;o)

Skrevet

Idé, o fotballorakel?

Hvis du vet hvilket lag han holder med: Omtrent hva som helst med klubblogoen på. For de "store" lagene finnes det både drikkeflasker, skrivesaker, vaskekluter osv. som er rimeligere enn drakter og denslags. Du får sånt på Oslo City eller Ullevål stadion hvis du er i Oslo-området.

Hvis ikke: Det er diverse fotballkort i omløp, både Match Attax og noen i anledning VM. Hør med din egen sønn om det samles på noe sånt.

Den første boka i serien om Knoterud FK eller Fotballaget Froskene.

Gjest Elextra
Skrevet

Hvis du vet hvilket lag han holder med: Omtrent hva som helst med klubblogoen på. For de "store" lagene finnes det både drikkeflasker, skrivesaker, vaskekluter osv. som er rimeligere enn drakter og denslags. Du får sånt på Oslo City eller Ullevål stadion hvis du er i Oslo-området.

Hvis ikke: Det er diverse fotballkort i omløp, både Match Attax og noen i anledning VM. Hør med din egen sønn om det samles på noe sånt.

Den første boka i serien om Knoterud FK eller Fotballaget Froskene.

Takk for tips! Vet nok ikke helt hvilket lag han holder med, hans eget lag har ikke seniorlag. Og sønnen min er måtelig interessert og vet neppe :/.

VM-effekter er jo absolutt aktuelt i disse dager.

Skal sjekke ut mulighetene, og bøkene :-)

Skrevet

Takk for tips! Vet nok ikke helt hvilket lag han holder med, hans eget lag har ikke seniorlag. Og sønnen min er måtelig interessert og vet neppe :/.

VM-effekter er jo absolutt aktuelt i disse dager.

Skal sjekke ut mulighetene, og bøkene :-)

Bøkene er jo lette å bytte. Jeg tror de to seriene passer godt for 9-åringer, men sjekk i bokhandelen. Kanskje har de noe VM-relatert der også, men det selges også en del dritt i kjølvannet av slike begivenheter.

Gjest Elextra
Skrevet

Bøkene er jo lette å bytte. Jeg tror de to seriene passer godt for 9-åringer, men sjekk i bokhandelen. Kanskje har de noe VM-relatert der også, men det selges også en del dritt i kjølvannet av slike begivenheter.

''men det selges også en del dritt ''

Ja, niåringer elsker dritt! :P

Gjest Elextra
Skrevet

''men det selges også en del dritt ''

Ja, niåringer elsker dritt! :P

Skrevet

Jeg slår til og sier "diamonds are forever". :0) Ellers ville jeg kanskje gitt penger så kunne hun evnt skaffe seg sydentur eller tattoo selv..

Kjipt å ønske seg noe skikkelig, og så ikke få det fordi noen andre har moralske innvendinger. (Basert på erfaring og ønske om å spare en for de kvaler man led selv) Jeg får stadig høre at jeg er overforsiktig og skrekkslagen, og antakelig har de 100% rett. Så penger. Da har man delvis oppfylt ønsket og ellers ikke vært med på å avgjøre om det ble sydentur (herregud masse fulle ungdommer og fremmede...) eller tattoo (å hjelpe meg for allergi, stygge merker og fremtidig anger)

;0) Det skal ikke være lett nei.

Skrevet

Hmm.. ja. For hvis det er en ung mann i hovedinnlegget, så sitter han og leser mitt innlegg og tror jeg er rusa... !

:0O

Skrevet

Hvorfor ikke gi henne det hun ønsker seg...nemlig en tatoovering?

Du liker det ikke...men hun vil bli kjempeglad...og det er kanskje godt for deg at hun blir?

Skrevet

En skikkelig koffert som ho kan ha i mange år. Dersom du vil gi mer så hadde jeg nok gitt penger i tillegg. Vanskelig å holde dem igjen når reiselysten melder seg. Så det er nok bedre å "spille på lag" og heller hjelpe henne med gode råd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...