Gå til innhold

Hvor lang tid skal det ta (frikort)?

Anbefalte innlegg

Gjest Nerda
Skrevet

Det er tre uker siden jeg sendte inn egenandelskort/kvitteringer. Jeg var LANGT over frikorttaket, og jeg har ikke fått noe kort ennå! Jeg trenger det, for medisiner koster penger og jeg bruker en haug. Nå må jeg hente på tro resepter snart - vet jeg får det igjen, men en engangsutgift på 1040 er mye for min lommebok akkurat nå!

Fint at det fra nå av går automatisk, men jeg savner slik det var da man bare kunne gå i en skranke for å få det. Levere inn egenandelskort og ev. kvitteringer, vente litt, få frikortet, også penger tilbake på kontoen få dager etter om det var overskudd.

Allerhelst synes jeg egentlig at vi som garantert når egenandelstaket burde få "kjøpe" frikortet ved å betale egenandelstaket, eventuelt delt opp i to innbetalingsrater. Så hadde man sluppet styr med kvitteringer og egenandeler som perler på ei snor. Man henter ut det man kan av medisin før nyttår fordi man uansett må ut med en del større utgifter den tida på året... Hvorfor ikke la oss få kjøpe det kortet? De pengene må ut av lommeboka uansett grrmf

brilleslangen
Skrevet

tror det varierer hvor lang tid det tar... Men i fjor gikk det lang tid for meg, så tok jeg kontakt med nav og det viste seg å ha kommet på avveie... rettere sagt, de fant søknaden som da ikke var videresendt...

Nå i vår tok det under ei uke fra jeg sendte inn søknad til jeg fikk frikortet tilsendt... Så hør med nav du...

Skrevet

Jeg gjorde akkurat det samme på samme tid som deg og har heller ikke fått noe frikort.

Skrevet

tror det varierer hvor lang tid det tar... Men i fjor gikk det lang tid for meg, så tok jeg kontakt med nav og det viste seg å ha kommet på avveie... rettere sagt, de fant søknaden som da ikke var videresendt...

Nå i vår tok det under ei uke fra jeg sendte inn søknad til jeg fikk frikortet tilsendt... Så hør med nav du...

Det skjedde meg både i fjor og året før. Det verste er at drosjene dvs syketransport ikke kan gi deg nye kvitteringer for datatilsynes nekter dem å lagre dataene, så jeg tapte endel penger så i år har jeg tatt kopi

Gjest Nerda
Skrevet

Det skjedde meg både i fjor og året før. Det verste er at drosjene dvs syketransport ikke kan gi deg nye kvitteringer for datatilsynes nekter dem å lagre dataene, så jeg tapte endel penger så i år har jeg tatt kopi

Det var surt!

Tok bare en uke i fjor for meg også. Men for en venninne tok det en måned. I år er nok jeg uheldig gitt.

Skrevet

Det var surt!

Tok bare en uke i fjor for meg også. Men for en venninne tok det en måned. I år er nok jeg uheldig gitt.

Jeg synes vi kunne få kjøpt frikortet 1/1 hvert år, jeg vet de kan det i noen kommuner. Tenk på hvor mye det kunne spart oss og alle på Nav av arbeid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...