Gå til innhold

Afghanske ungjenter pisket offentlig

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det går jo alltid sånn når USA velger side. Først kverker de Taliban (selv om det ikke ser så lovende ut det heller ...), og før vi vet ordet av det er det de nåværende samarbeidspartnerne som blir den nye fienden.

USA har det med å lykkes. Det er godt vi er med på moroa! :)

Skrevet

Så hva er planen din?

IKEA. Det må jo være genialt, asfalt og verdens største IKEA, med flystripe og direkteruter...

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Så hva er planen din?

Regner med at du allerede har svaret, så spytt ut.

Skrevet

IKEA. Det må jo være genialt, asfalt og verdens største IKEA, med flystripe og direkteruter...

Teller ikke en dag på IKEA som "cruel and unusual punishment"?

*bekymret*

;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Teller ikke en dag på IKEA som "cruel and unusual punishment"?

*bekymret*

;-)

Med vennlig hilsen

Hehehehehehe.... Noen vil garantert se slik på det. :0)

Skrevet

Regner med at du allerede har svaret, så spytt ut.

Nei, jeg sitter ikke inne med noen store hemmeligheter. Poenget var mer at du startet tråden, og jeg regnet med du hadde noen idéer rundt det.

Du nevner at disse er "vestlig alliert", men husk at det var USA som bevæpnet fundamentalistene (da som Mujahedeen) etter at Sovjet ville bekjempe dem, da de innvaderte Afghanistan i 1979.

Med vennlig hilsen

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Nei, jeg sitter ikke inne med noen store hemmeligheter. Poenget var mer at du startet tråden, og jeg regnet med du hadde noen idéer rundt det.

Du nevner at disse er "vestlig alliert", men husk at det var USA som bevæpnet fundamentalistene (da som Mujahedeen) etter at Sovjet ville bekjempe dem, da de innvaderte Afghanistan i 1979.

Med vennlig hilsen

''jeg regnet med du hadde noen idéer rundt det.''

Det beste hadde vært å trekke seg ut, og la folket få fortsette å leve i middelalderen. Det virker som det er det de ønsker.

Skrevet

''jeg regnet med du hadde noen idéer rundt det.''

Det beste hadde vært å trekke seg ut, og la folket få fortsette å leve i middelalderen. Det virker som det er det de ønsker.

Hvem ønsker? Den unge jenten?

Med vennlig hilsen

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Hvem ønsker? Den unge jenten?

Med vennlig hilsen

Det Afghanske folket.

Skrevet

Det Afghanske folket.

Er det "Afghanske [sic] folket" så enige at de snakker med én stemme?

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Er det "Afghanske [sic] folket" så enige at de snakker med én stemme?

De følger vel bare islam.

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Det går jo alltid sånn når USA velger side. Først kverker de Taliban (selv om det ikke ser så lovende ut det heller ...), og før vi vet ordet av det er det de nåværende samarbeidspartnerne som blir den nye fienden.

USA har det med å lykkes. Det er godt vi er med på moroa! :)

Ja, USA (og jødene) er jo skyld i alt. Tenk på for fantastisk verden ville vært uten USA!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, USA (og jødene) er jo skyld i alt. Tenk på for fantastisk verden ville vært uten USA!

De er ikke skyld i alt, men at de har vært skyld i mye elendighet er det liten tvil om. Alt står å lese i historiebøkene.

Da snakker jeg om amerikanerne. Ikke jødene. Jeg tør ikke kritisere noe jøder gjør. Da er jeg antisemitt.

Gjest Megler Smekk
Skrevet

De er ikke skyld i alt, men at de har vært skyld i mye elendighet er det liten tvil om. Alt står å lese i historiebøkene.

Da snakker jeg om amerikanerne. Ikke jødene. Jeg tør ikke kritisere noe jøder gjør. Da er jeg antisemitt.

Alle ledende land er skyld i mye elendighet. Men verden hadde trolig vært meget værre uten USA.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Alle ledende land er skyld i mye elendighet. Men verden hadde trolig vært meget værre uten USA.

Det er godt mulig. Det betyr likevel ikke at de ikke alltid er spesielt gode til å velge sine kriger.

Men det er klart: noen vil fortsatt argumentere med at Irak-krigen ble en suksess. Vietnam. At mennesker i Laos og Kambodia den dag i dag sprenges i filler av deres klasevåpen.

Skrevet

De følger vel bare islam.

Så alle muslimer er enige, og alle kristne er enige?

Gjest MayLynn
Skrevet

Så alle muslimer er enige, og alle kristne er enige?

Alle kristne er jo etter ditt syn enige, om homofili, kvinnelige prester og alt det andre du skrev om for litt siden.....

... måtte bare...

Skrevet

Alle kristne er jo etter ditt syn enige, om homofili, kvinnelige prester og alt det andre du skrev om for litt siden.....

... måtte bare...

Nei, tvertimot det er stor uenighet nå (men var stor enighet for "100 år siden"), og slik uenighet finnes selvsagt blant alle religioner/folkegrupper. Derfor blir det så tåpelig å behandle "afghanere" som om de er en homogen gruppe som er enige om det meste.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...