Gå til innhold

Kjæresten min er fotballslave

Anbefalte innlegg

Gjest Fotballfrun
Skrevet

Og nå starter fotball vm :-(

Før røyk kanskje et par lør, søn og mandager sammen med ham pga "viktige" fotballkamper. Nå kommer han til å se fotball HVER ENESTE dag!! Gjerne flere kamper til dagen. Alle er visstnok like viktige.

Hvordan skal jeg takle dette når jeg hater fotball selv og forholdet vårt henger i en tynn tråd fra før av?? Vi har bare vært sammen noen måneder, men fotball er allikevel viktigere enn meg. Ingen komprosmiss funker fra hans side.

Er jeg urimelig som blir ganske frustrert over dette? Klart jeg har hobbyer selv, men ingen som tar så mye tid.

Har dere noen forslag til noen rimelige krav jeg kan stille ham, som den nye kjæresten hans?

Han er fantastisk på alle andre måter, så føler det blir for gale å slå opp med ham fordi han er fotballslave..

Skrevet

Det er ikke mye du kan gjøre. For fotballfans er vm hellig. Du kan ikke kreve at han skal droppe kamper for å være sammen med deg, det kommer ikke til å fungere. Kanskje du heller skal prøve å bli litt interessert i fotball selv? Det skal visst gå hvis du følger med på noen kamper. Enten må du finne en måte å dele hans interesse (se fotball uten å prate om "uviktige" ting) eller så må du bare godta at han de neste fire ukene ikke er tilgjengelig i den grad du ønsker.

Hilsen en som er vokst opp i en familie full av fotballidioter (uten å bli rammet selv).

Skrevet

Og dette kom som en bombe på deg, etter at dere ble sammen?

Skrevet

"Bare vært sammen et par månderer" er stikkordet for å forlate åstedet mens liket fortsatt puster.

Finn deg en med samme interesser som deg selv.

Gjest fra bergen
Skrevet

Jeg syntes du er urimelig. Dette er tross alt bare hvert 4. år. La nå mannen kose seg med fotball disse tre ukene. Så kan jo du sysle med strikking, hekkling, eller andre hobbies.

Skrevet

Enten må du godta at han er fotballgal, eller så må du kutte ham ut.

For en fotballgal er fotball livet, kanskje mer enn det.

Du visste dette om ham når du ble sammen med ham. Så nå må du enten leve med det, eller leve uten ham.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg syntes du er urimelig. Dette er tross alt bare hvert 4. år. La nå mannen kose seg med fotball disse tre ukene. Så kan jo du sysle med strikking, hekkling, eller andre hobbies.

''Så kan jo du sysle med strikking, hekkling, eller andre hobbies.

''

LOL - som jeg gleder meg!

Gjest fra bergen
Skrevet

''Så kan jo du sysle med strikking, hekkling, eller andre hobbies.

''

LOL - som jeg gleder meg!

Du kan også finne på noe sammen med børnene.

Skrevet

Jaggu ikke lett å si hva som er riktig der i gården. Du kan neppe overtale ham til å gi opp kamper for deg, så tidlig i forholdet. Jeg ville kanskje prøvd å se noen utvalgte kamper sammen med ham, og ellers gjort mine egne greier - savnet ham i stillhet,og latt ham vite at jeg savnet ham - men ikke er like glad i fotball. Et forhold handler om kompromisser, og selv om VM bare er hvert fjerde år er det jaggu veldig mye man skal holde ut med som fotball-enke (champions league etc). Nei, se noen få kamper (de største lagene f.eks. jeg har funnet ut at jeg liker de spansk/latinske-lagene, de er litt mer underholdning), og få ham til å savne deg når du ikke er der aka dra fra ham som lekker og den han ble forelsket i, men gjør det klart at du ikke bare gidder se fotball med ham hele tiden. La ham komme til deg, men lokk ham litt.

Skrevet

Hvis du ikke tåler at han ser fotball-vm (som folk venter fire år på), så er nok ikke forholdet liv laga.

Finn deg en annen som deler dine interesser.

Skrevet

Sånn er min samboer også. Fotball fan deluxe fra før og nå blir det fotball hver eneste dag..

Men lite jeg får gjort med det. Kjeder jeg meg for mye får jeg gjøre andre ting. I tillegg er jeg ikke hjemme før kl sju på kvelden så slipper jo noen kamper :)

Men kan du ikke gjøre andre ting? Det varer jo "bare" en mnd :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...