Gå til innhold

er jeg sær?

Anbefalte innlegg

Gjest wilmmma38
Skrevet

Min samboer har lyst på ny bruktbil. Vi har en som fungerer helt fint, men den er gammel, men ikke noe galt. Han ønsker at vi spleiser på en ny. Jeg har ikke lyst til å ta opp lån for å kjøpe ny bil nå, vil heller nedbetale på huslånet. Hvordan skal vi møtes på halvveien? Er det sært av meg å si jeg ikke vil kjøpe ny nå, men heller prioritere ned betaling av boliglånet?

takker for alle råd jeg kan få

Skrevet

Da er det lite som skal til for å kalles sær! Jeg vil heller si avventende og økonomisk.

Man MÅ ikke løpe til banken å låne en million selv om man kan få millionen "billig".

Tipper det er guttungen i han som ser for seg nytt leketøy.. kanskje dere kan kompromisse om å kjøpe noe annet morro til ham.. Modellfly eller noe leamikk.

Gjest Elextra
Skrevet

Enhver kan vel ha lyst på ny bil av og til, men det er aldri sært å la være, om man har en bil som fungerer ok.

Om din samboer ønsker ny bil bør det antakelig være noe han finansierer helt selv, om han da har råd til det. Men skjønner det kan bli litt kinkig om planen er at dere klarer dere med én bil sammen.

Gjest prioritereringer.....
Skrevet

menn er visst veldig opptatt av biler...

opplever det hjemme.

Jeg har en gammel passat fra 95, funker helt greit,

og han har en 06 modell.

Men nå maser han om at jeg skal kjøpe meg en nyere bruktbil,

fra 2000 eller nyere.

Vi vil ikke ta opp lån, da heller fra fleksilånet, har rundt en halv mill å ta derfra,

eller fra sparekonto, har 115 000 hver på hver vår sparekonto.

Men jeg mener det haster mer å pusse opp huset,

er blant annet et eldre bad vi skulle fått oppgradert og det koster en del...

Skrevet

menn er visst veldig opptatt av biler...

opplever det hjemme.

Jeg har en gammel passat fra 95, funker helt greit,

og han har en 06 modell.

Men nå maser han om at jeg skal kjøpe meg en nyere bruktbil,

fra 2000 eller nyere.

Vi vil ikke ta opp lån, da heller fra fleksilånet, har rundt en halv mill å ta derfra,

eller fra sparekonto, har 115 000 hver på hver vår sparekonto.

Men jeg mener det haster mer å pusse opp huset,

er blant annet et eldre bad vi skulle fått oppgradert og det koster en del...

Du beskriver nettopp hvorfor dette handler om prioriteringer, og at det ikke alltid er like opplagt hva som er "riktig" å velge. Noen vil synes det er mye viktigere med god bil enn ett ok bad, mens andre klart vil mene det motsatte. Jeg ville ønsket et bedre bad, men vet om nok av folk (særlig menn...) som tenker motsatt.

Skrevet

Jeg er forsåvidt enig med samboeren din, men for en mnd siden hadde jeg nok ikke det.

Jeg var lykkelig fornøyd med min 99 modell nissan, kjempeflott bil som tok meg dit jeg ville. Helt til et motorhavari uten sidestykke kom til. Nå er jeg 5500,- fattigere, og å fikse hele motoren vil koste meg 14000,- så den går nå til skrap, og jeg kan se fram mot å motta halve åravgiften en gang i desember?

Så nå blir det NY bil på meg! For den situasjonen vil jeg ikke stå i igjen.

Gjest vfdsg
Skrevet

Jeg er på linje med deg. Samboeren min vil at jeg skal kjøpe en nyere konebil, mens jeg liker min lille, falmede bil med bolk. Jeg er bare opptatt av at bilen går fra a til b, mens han i større grad er opptatt av hvordan den ser ut.

Gjest prust
Skrevet

Jeg synes det er viktig at bilen vi bruker er godt utstyrt når det gjelder sikkerhetsutstyr. m/ airbager, ABS-bremser osv. jeg føler meg ikke trygg i en gammel bil ift å kollidere med andre!

Jeg har vært med i to kollisjoner, riktignok forholdsvis lav fart, og er glad for at bilen var ganske ny (2-3 år), slik at vi kunne krype ut uten personskader.

Skrevet

Det er to ting jeg er opptatt av når det gjelder bil: At det er plass nok og at den er sikker. Nyere biler er sikrere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...