Gå til innhold

Dom kan true korset i det norske flagget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så det bryr deg egentlig midt i navlen....;) Kors eller ei, jeg liker flagget vårt! Vanedyr som jeg er;)

''Kors eller ei, jeg liker flagget vårt! Vanedyr som jeg er;)''

Samme her :-) Og det gjelder forøvrig også at myntenheten heter "norske kroner" og at landet heter "kongeriket Norge" og ikke "republikken Norge"! :-)

Dette med vanen er nesten de største argumentene for å beholde både krona og kongen! *he he*

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

9

• hidi, the scorpion

8

• morsan

7

• Dorthe

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest en god jøssing
Skrevet

Sårbar for kritikk altså!

Godt jeg har sterke skuldre, for jeg tåler kritikk utmerket;))) Ergo, jeg er tøffere enn deg!

''Sårbar for kritikk altså!''

Slettes ikke. Jeg bare påpekte at alle åpenbart ikke skjønte humoren, eller tok referansen.

Skrevet

Jeg tenker som så at dette er et overdrevent scenarie. At man mener at et krusifiks ikke kan anses bare som en uskyldig ikke-religiøs tradisjon er fair enough, men det opprinnelig kristne symbolet i flagget er et adskillig svakere symbol på religion. Det står heller ikke "riktig" vei.

Ellers lurer jeg på hvem alle de 19 andre europeiske landene med kors i seg er - kommer bare på Sverige, Finland, Danmark, Island, Færøyene, og til nød Storbritannia samt England og kanskje andre av landene i UK.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_national_flags_depicting_a_cross

Tydeligvis mange flagg som har litt mer bortgjemte kors enn de nordiske flaggene :-)

Georgia Hellas Malta Moldova Montenegro Portugal San Marino Serbia Slovakia Spania Sveits Vatikanstaten (ikke overraskende!) !!

Skrevet

Antyder du at Paven er kristen?

:sjokk:

Med vennlig hilsen

..han later iallfall som det;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

''Kors eller ei, jeg liker flagget vårt! Vanedyr som jeg er;)''

Samme her :-) Og det gjelder forøvrig også at myntenheten heter "norske kroner" og at landet heter "kongeriket Norge" og ikke "republikken Norge"! :-)

Dette med vanen er nesten de største argumentene for å beholde både krona og kongen! *he he*

''Dette med vanen er nesten de største argumentene for å beholde både krona og kongen! *he he*''

Kunne ikke vært mer enig! Ville presidentembetet blitt noe særlig billigere...?

hidi, the scorpion
Skrevet

''Sårbar for kritikk altså!''

Slettes ikke. Jeg bare påpekte at alle åpenbart ikke skjønte humoren, eller tok referansen.

''Slettes ikke. Jeg bare påpekte at alle åpenbart ikke skjønte humoren, eller tok referansen.''

Jeg tok nok ikke humoren der nei....Å bli sammenlignet med landssvikere er ikke åpenbart morsomt i mine øyne.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Så det bryr deg egentlig midt i navlen....;) Kors eller ei, jeg liker flagget vårt! Vanedyr som jeg er;)

Jepp. Det bryr meg midt i navlen. For min del kunne de tegnet en stor Grandiosa på flagget. Det hadde i det minste beskrevet oss bedre enn det et kors gjør. :)

Skrevet

Det var jo debatt på tv for ca 20år siden om nasjonalsangen skulle endres p.g.a. at den var lite inkluderende for våre nye landsmenn. Det holdt på en stund og det var ikke 1.april.

Hehe, mye rart man skal diskutere. Jeg synes absolutt ikke vi skal forandre flagget eller nasjonalsangen

Skrevet

Jepp. Det bryr meg midt i navlen. For min del kunne de tegnet en stor Grandiosa på flagget. Det hadde i det minste beskrevet oss bedre enn det et kors gjør. :)

Gi deg nå, vi skal da ikke ha noen nytt flagg :o(

hidi, the scorpion
Skrevet

''Det hadde i det minste beskrevet oss bedre enn det et kors gjør. :)''

Pga mangel på nestkjærlighet da;) Ellers er jo nordmenn perfekte....;))

Skrevet

Må forresten si at da jeg så overskriften på "100 nyeste", trodde jeg at du skrev på dialekt og snakket om noen som truer - "de/dem kan true korset..." LOL

"Dom som sei at dom e dom, dom e dom dom!"

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Må forresten si at da jeg så overskriften på "100 nyeste", trodde jeg at du skrev på dialekt og snakket om noen som truer - "de/dem kan true korset..." LOL

"Dom som sei at dom e dom, dom e dom dom!"

Ha ha ha, jeg trodde det jeg også, helt til jeg leste det du nå skrev ;o)))

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Det hadde i det minste beskrevet oss bedre enn det et kors gjør. :)''

Pga mangel på nestkjærlighet da;) Ellers er jo nordmenn perfekte....;))

Det er mye nestekjærlighet i en grandis.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er mye nestekjærlighet i en grandis.

''Det er mye nestekjærlighet i en grandis.''

Ikke i mine øyne, takk! Kan knapt kalles mat, bare en form for fòring av ungdommer, som spiser pappen på grandien, om den ikke pizzaen ble stekt av noen...!

Jeg elsker _god_ mat, og grandien står ikke engang nederst på listen min av spiselig mat;))

ShitDiddelyDo
Skrevet

Gi deg nå, vi skal da ikke ha noen nytt flagg :o(

Det ville jo ikke blitt nytt. Se på fotballdrakter og den slags. Sløyfene vi bruker på 17. mai. Ofte er flagget i tre striper. Det er ingen som ikke forstår at dette er det norske flagget selv om ikke korset er der. ;)

Det er helt sikkert mange i Norge som synes det er ubehagelig å gå og vaie med et kristent symbol.

Skrevet

Det ville jo ikke blitt nytt. Se på fotballdrakter og den slags. Sløyfene vi bruker på 17. mai. Ofte er flagget i tre striper. Det er ingen som ikke forstår at dette er det norske flagget selv om ikke korset er der. ;)

Det er helt sikkert mange i Norge som synes det er ubehagelig å gå og vaie med et kristent symbol.

''Ofte er flagget i tre striper''

Hvis korset skulle bort, burde man i det minste hatt FEM striper!

http://img.nrk.no/img/264453.jpeg

Skrevet

Jo flere striper, desto bedre. :)

Nja, vet ikke det. :-) Fem holder - akkurat som i norske vimpler. :-)

Skrevet

Jeg har faktisk aldri reagert på korset og vil nok helst ha flagget slik det er nå. Men stripete hadde vært greit hvis vi ble tvunget til det

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...