Gå til innhold

Syden under sykemelding

Anbefalte innlegg

Gjest Fot i gips
Skrevet

Dersom man er sykmeldt, så kan man i utgangspunktet ikke reise utenlands.

Men, man kan søke NAV om å få godkjent at man reiser.

Jeg finner ikke skjema man skal bruke for å søke om dette.

Noen som kan hjelpe meg med link?

Fortsetter under...

Gjest heipådeisjokedorisei
Skrevet

kan du reise kan du jobbe

Gjest Fot i gips
Skrevet

Feil.

Kommer helt an på hvilken jobb du har det.

Ser ikke helt forskjellen på å sitte på verandaen hjemme eller sitte i syden, en reise som allerde var bestilt og som ikke refunderes uten at forsikringselskapet må betale.

mil1365380270
Skrevet

Det kommer helt an på jobben. Og hva du er sykemeldt for,

mil1365380270
Skrevet

Ring og snakk med saksbehandleren din eller noen andre ved ditt nav-kontor.

Skrevet

Feil.

Kommer helt an på hvilken jobb du har det.

Ser ikke helt forskjellen på å sitte på verandaen hjemme eller sitte i syden, en reise som allerde var bestilt og som ikke refunderes uten at forsikringselskapet må betale.

du får ikke sykepenger da

Annonse

Gjest Fot i gips?
Skrevet

du får ikke sykepenger da

Leste du første innlegget?

Gjest fra bergen
Skrevet

Det er sant som det er sagt.

Skrevet

Tror ikke du trenger et eget skjema. Mener det holder å få legen din til å skrive en anbefaling og så legger du et brev ved der du skriver at du søker om å få beholde pengene.

Gjest togli
Skrevet

Litt for enkelt tenkt ;)

Jeg jobber som lærer og er avhengig av "høreimplantat" for å kunne fungere i jobben min (tunghørte elever som ikke bruker tegnspråk). Hvis implantatet mitt går i stykker kan jeg fint klare meg på ferie i syden, men jeg ville ikke greid å undervise og dermed fått sykemelding.

Har man brukket en fot og jobber som f.eks. hjemmehjelp, så kan man trolig heller ikke jobbe, men en sydentur kunne man saktens klart.

Har man revmatiske plager som gjør at man ikke kan jobbe, men trenger sol og varme for å kunne fungere, så kan man også reise til syden.

Sykdommer er så mangt og jobber er så forskjellige...

Skrevet

Litt for enkelt tenkt ;)

Jeg jobber som lærer og er avhengig av "høreimplantat" for å kunne fungere i jobben min (tunghørte elever som ikke bruker tegnspråk). Hvis implantatet mitt går i stykker kan jeg fint klare meg på ferie i syden, men jeg ville ikke greid å undervise og dermed fått sykemelding.

Har man brukket en fot og jobber som f.eks. hjemmehjelp, så kan man trolig heller ikke jobbe, men en sydentur kunne man saktens klart.

Har man revmatiske plager som gjør at man ikke kan jobbe, men trenger sol og varme for å kunne fungere, så kan man også reise til syden.

Sykdommer er så mangt og jobber er så forskjellige...

du kan da gjøre andre oppgaver,vaske litt kanskje

tzatziki1365380058
Skrevet

Tullebukk!

Har man brukket foten, kan man ikke jobbe hvis jobben innebærer å gå/stå det meste av tiden. Sitte på verandaen derimot, går helt fint.

Er man sykemeldt pga depresjon, utbrenthet el. l, så kan en reise til og med ha helbredende effekt.

Og revmatikere blir jo faktisk ofte sendt sydover på behandlingsreiser.

Pollenallergikere blir sendt av gårde i pollensesongen osv osv osv

Maaaaange eksempler på at frisk nok til å reise ikke betyr frisk nok til å jobbe.

Men reise til syden med gips, DET hadde ikke jeg gjort. Varmt, svett, klø.... :)

Gjest togli
Skrevet

du kan da gjøre andre oppgaver,vaske litt kanskje

Hadde det bare vært så enkelt så ;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...