Gå til innhold

Ufør og tannbehandling.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så bra at det gikk bra! Men som du sier; du var hjemmeværende da. Det er ikke så veldig mange som kan være hjemmeværende i dagens samfunn om de ville. og når flere er i jobb, så blir det mer "synlig" når noen blir syke.

(Du kan ikke vente at vi skal forstå ting om deg, når du ikke forteller det. Det hadde jo vært helt fantastisk hvis et menneske kunne gå i 100% jobb, samtidig som det hadde alvorlig kreft. At noen blir sykemeldte i måneder og år, pga kreft, kreftoperasjoner, cellegift og andre behandlinger, det er faktisk helt normalt.)

Hva vet du om hvor bra det gikk? Mitt motto må uansett være: "Vær forsiktig med hva du sier til mennesker du ikke kjenner. Det ligger som regel en skjebne bak. Og ikke alltid en skjebne som er ok."

Dette var mitt siste innlegg her på dol. Jeg har fått nok, etter lang tids overveielse.... Takk for alt som var bra , og lykke til videre alle sammen:-)

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

30

• morsan

9

• frosken

6

• laban

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Hva vet du om hvor bra det gikk? Mitt motto må uansett være: "Vær forsiktig med hva du sier til mennesker du ikke kjenner. Det ligger som regel en skjebne bak. Og ikke alltid en skjebne som er ok."

Dette var mitt siste innlegg her på dol. Jeg har fått nok, etter lang tids overveielse.... Takk for alt som var bra , og lykke til videre alle sammen:-)

Regner jo med at det gikk bra, siden du er i 100% jobb, og aldri har vært sykemeldt. At du kan ha psykiske men, er en annen ting, men det kan jeg jo umulig vite, fordi jeg ikke kjenner deg.

Gjest farewell
Skrevet

''Min første tanke er: Bør ikke du som "godt voksen" og minstepensjonist ha opparbeidet deg såpass med sparepenger at du har råd til å g til tannlegen og betale det det koster? Uten å spekulere i systemet?''

Du svarer innleggskriver med dette.

''Mitt motto må uansett være: "Vær forsiktig med hva du sier til mennesker du ikke kjenner. Det ligger som regel en skjebne bak. Og ikke alltid en skjebne som er ok."''

Og hevder du lever etter dette mottoet?

Og at du tar farvel ved motgang i en debatt har vi sett før. Du dukker raskt opp igjen, men inntil da farewell b.at.h!

Skrevet

''Min første tanke er: Bør ikke du som "godt voksen" og minstepensjonist ha opparbeidet deg såpass med sparepenger at du har råd til å g til tannlegen og betale det det koster? Uten å spekulere i systemet?''

Du svarer innleggskriver med dette.

''Mitt motto må uansett være: "Vær forsiktig med hva du sier til mennesker du ikke kjenner. Det ligger som regel en skjebne bak. Og ikke alltid en skjebne som er ok."''

Og hevder du lever etter dette mottoet?

Og at du tar farvel ved motgang i en debatt har vi sett før. Du dukker raskt opp igjen, men inntil da farewell b.at.h!

''

Og at du tar farvel ved motgang i en debatt har vi sett før. Du dukker raskt opp igjen, men inntil da farewell b.at.h!''

OK:-) Thanks my love:-)) Jeg tar ikke farvel pga av motgang, men fordi dette forumet ikke passer med mine meninger for hva som er et bra liv og ikke. Rett og slett:-) Jeg er ikke kjerring nok :-(

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

''

Og at du tar farvel ved motgang i en debatt har vi sett før. Du dukker raskt opp igjen, men inntil da farewell b.at.h!''

OK:-) Thanks my love:-)) Jeg tar ikke farvel pga av motgang, men fordi dette forumet ikke passer med mine meninger for hva som er et bra liv og ikke. Rett og slett:-) Jeg er ikke kjerring nok :-(

Det var da voldsomt så nærtagende du var. Selv om du var den eneste her som kritiserte trådstarter for et enkelt spørsmål. Og du møter deg selv i døra; du mener hardnakket at du aldri har utnyttet velferdsystemet vårt . men du sier jo tilslutt at du har hatt to operasjoner for kreft. Kan jo aldri tenke meg at du betalte alt det som operasjonene kostet? Hadde vi ikke hatt velferdsgoder, så måtte du betalt mange titusener for dette.

tzatziki1365380058
Skrevet

Mange minstepensjonister er minstepensjonister nettopp fordi de stort sett hele sitt voksne liv har hatt ganske dårlig råd. Når man da tar i betraktning av tannlegeregninger kan komme opp i svært store beløp, så synes jeg ikke det er rart om folk lurer på om det finnes offentlige støtteordninger knyttet til tannbehandling.

Jeg har vanskelig for å forstå hvorfor vi fortsatt har et system som gjør at vi knapt nok betaler noe for å gå til legen mens de fleste stort sett må betale alt selv når de trenger tannlege. Vet om folk som har hatt tannlegeregninger på mellom 50 og 100 tusen på ett år.

Det burde helt klart vært gitt støtte til folk som får SÅ store tannlegeregninger. (Selv om jeg jo kunne dradd en "de har skyld i det selv, spist godteri og pusset for dårlig" - sammenlikning med all pepperen som overvektige og røykere blir til del, og som jeg irriterer vettet av meg av....)

Men jeg synes ikke at det skal gis generell støtte til vanlig tannbehandling. (Skal man tette alle småhullene, er det jo bare å ta for seg - tenner, øyne, nødvendig fotpleie :) ) De fleste har penger til å betale det, og det er hundre tusen andre ting jeg ville prioritert først.

Skrevet

Krav, krav, krav...Jeg er ikke tilheger av denne tankegangen, og har heller aldri benyttet meg av den selv. Og rik..det har jeg heller aldri vært.

Du betalte kanskje selv for kreftbehandligen din i sin tid?

tzatziki1365380058
Skrevet

Min første tanke er: Bør ikke du som "godt voksen" og minstepensjonist ha opparbeidet deg såpass med sparepenger at du har råd til å g til tannlegen og betale det det koster? Uten å spekulere i systemet?

Godt voksen minsepensjonist? Blie man minsetpensjonist, er det jo fordi man ikke har hatt noe særlig inntekt tidligere i livet, heller.

Hva skulle de legge seg opp penger fra, da, mener du?

Skrevet

Jeg har opplevd akkurat det samme. Men det var i de tider hvor vi ikke ventet oss noe annet.

'' Men det var i de tider hvor vi ikke ventet oss noe annet.''

'"You were lucky to have a LAKE! There were a hundred and sixty of us living in a small shoebox in the middle of the road."

Skrevet

Nå får jeg bare lyst til å si "hold kjeft". Jeg var hjemmeværende husmor på den tiden (1998) Først hadde jeg diverse undersøkelser på mitt lokalsykehus, som viste kreft i overgangen mellom livmor og livmorhals. Lokalsykehuset fjernet livmor/eggstokker, og sendte alt til Radiumhospitalet. 4 uker senere ble jeg innkalt itil Radiumhospitalet, og gikk gjennom operasjon nr 2 på 8 uker.

Dette har preget meg for livet. Men drit gjerne i det, hvis du vil.

Det er leit å høre at du har vært gjennom en såpass alvorlig behandling!

Men jeg håper du er littegrann takknemlig for at du fikk dekket behandlingen på det offentlige, selv om du "bare" var husmor og derfor ikke betalte skatt selv.

Skrevet

''

''Jeg er ikke kjerring nok :-(''

LOL!!

Gjest ingen nick
Skrevet

Hallo...man blir ikke minstepensjonist over natten. Da har man levd et liv på 62 år -minst.

Jeg ble minstepensjonist i en alder av 31 år.

Skrevet

Jeg beklager hvis jeg var litt hard mot deg i mine svar i denne tråden. Og jeg hadde ingen grunn til å la min frustrasjon gå ut over deg, Min frustrasjon skyldes at jeg omgir meg med folk til daglig som spekulerer i systemet, og som har som hovedinteresse å lure på hva de kan tyne ut av systemet for sin egen del. Og det irriterer vettet av meg å høre på dette i lengden.

Men det var ingen grunn til å svare deg så krast som jeg gjorde. Beklager så mye! Hvis du har krav på støtte til tannbehandling så er det selvfølgelig kjempebra:-)

Skrevet

Det er leit å høre at du har vært gjennom en såpass alvorlig behandling!

Men jeg håper du er littegrann takknemlig for at du fikk dekket behandlingen på det offentlige, selv om du "bare" var husmor og derfor ikke betalte skatt selv.

Jeg husker godt at jeg tenkte over hvor heldig jeg var, og jeg var veldig takknemlig. Og tenkte at slik er det i vårt velfungerende land. Jeg ble ivaretatt av de beste ekspertene, og det gikk heldigvis bra:-)

Skrevet

Jeg ble minstepensjonist i en alder av 31 år.

Jeg har alltid trodd at det å være minstepensjonist har sammenheng med det å være alderspensjonist. Så da tok jeg vel feil da. Men jeg har aldri hørt om mennesker som blir minstepensjonister i ung alder.

''Minstepensjon er en garantert minste pensjonsytelse fra folketrygden for en pensjonist som har full trygdetid (40 år) og mottar ugraderte ytelser.''

http://www.nav.no/Pensjon/Minstepensjon

Skrevet

Jeg husker godt at jeg tenkte over hvor heldig jeg var, og jeg var veldig takknemlig. Og tenkte at slik er det i vårt velfungerende land. Jeg ble ivaretatt av de beste ekspertene, og det gikk heldigvis bra:-)

Godt å høre :-)

Skrevet

Godt å høre :-)

Ja, hva tar du meg for:-) Det er nettopp det jeg synes kan være vanskelig å tolerere blant vår befolkning. At alt tas som en selvfølge, og at det aldri noen sinne blir nok hjelp og støtte og få.

Alle har selvfølgelig krav på hjelp fra helsevesenet når de blir syke, og det er ikke det jeg reagerer på. Det er forskjell på å "benytte seg av de rettighetene man har" og "utnytte" systemet.

For sistnevnte provoserer meg veldig.

Skrevet

Ja, hva tar du meg for:-) Det er nettopp det jeg synes kan være vanskelig å tolerere blant vår befolkning. At alt tas som en selvfølge, og at det aldri noen sinne blir nok hjelp og støtte og få.

Alle har selvfølgelig krav på hjelp fra helsevesenet når de blir syke, og det er ikke det jeg reagerer på. Det er forskjell på å "benytte seg av de rettighetene man har" og "utnytte" systemet.

''Det er forskjell på å "benytte seg av de rettighetene man har" og "utnytte" systemet. ''

Helt enig i det!

Skrevet

Trådstarter ba vel strengt tatt aldri om annet enn hjelp til å finne ut av hvilke rettigheter hun har?

Skrevet

Trådstarter ba vel strengt tatt aldri om annet enn hjelp til å finne ut av hvilke rettigheter hun har?

Se øverste innlegg fra Colette i tråden :-)

(ps: Trodde du var der snøen er dyp og Glomma er grunn, men det var kanskje uten foreldre? *S*)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...