Gå til innhold

Ufør og tannbehandling.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trådstarter ba vel strengt tatt aldri om annet enn hjelp til å finne ut av hvilke rettigheter hun har?

Jeg oppfattet det slik når hun skriver:

''Lurer på om en minstepensjonist har mulighet til å få hjelp med tannbehandling''

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

30

• morsan

9

• frosken

6

• laban

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Lemur
Skrevet

Jeg oppfattet det slik når hun skriver:

''Lurer på om en minstepensjonist har mulighet til å få hjelp med tannbehandling''

"Lurer på om en minstepensjonist har mulighet til å få hjelp med tannbehandling"

Og ut i fra denne setningen leser du at jeg er ute etter å snylte på systemet?

Dette forstår jeg virkelig ikke.

Skrevet

"Lurer på om en minstepensjonist har mulighet til å få hjelp med tannbehandling"

Og ut i fra denne setningen leser du at jeg er ute etter å snylte på systemet?

Dette forstår jeg virkelig ikke.

Nei, jeg mener ikke det. Jeg bare så rødt en fredagskveld etter nok en uke med "spekulanter". For dem er det mange av. Mye mulig flere i min hverdag og i mitt distrikt, enn ellers i landet. Her går omtrent alle på en eller annen velferdsordning, samtidig som de spekulerer i å få flere/mer i ytelser. De forakter samfunnet vi lever i, og får aldri nok.Og jeg blir så lei av å høre på dem.

Gjest Lemur
Skrevet

Nei, jeg mener ikke det. Jeg bare så rødt en fredagskveld etter nok en uke med "spekulanter". For dem er det mange av. Mye mulig flere i min hverdag og i mitt distrikt, enn ellers i landet. Her går omtrent alle på en eller annen velferdsordning, samtidig som de spekulerer i å få flere/mer i ytelser. De forakter samfunnet vi lever i, og får aldri nok.Og jeg blir så lei av å høre på dem.

Ok, jeg kjenner ingen som tenker slik i min omgangskrets. Det vil alltid finnes mennesker som utnytter en ordning, dette går igjen utover de som virkelig trenger det.

Synes du skal blåse din frustrasjonen ut på de du har rundt deg som er slik, istede for å beskylde meg som kun var ute etter å orientere meg om rettigheter.

Men vi kan alle ha en dårlig kveld, men jeg må si jeg ble forbauset over hva du klarte å lese ut av innlegget mitt.

Skrevet

Ok, jeg kjenner ingen som tenker slik i min omgangskrets. Det vil alltid finnes mennesker som utnytter en ordning, dette går igjen utover de som virkelig trenger det.

Synes du skal blåse din frustrasjonen ut på de du har rundt deg som er slik, istede for å beskylde meg som kun var ute etter å orientere meg om rettigheter.

Men vi kan alle ha en dårlig kveld, men jeg må si jeg ble forbauset over hva du klarte å lese ut av innlegget mitt.

OK. Jeg har beklaget, har jeg ikke? Jeg er muligens et dårlig menneske, men du trenger ikke å dra den lengere nå:-) Jeg har forklart hvorfor jeg sa det jeg sa, og ellers så har du jo fått full støtte. Så mine utsagn burde ikke være verdens undergang:-)

Gjest Lemur
Skrevet

OK. Jeg har beklaget, har jeg ikke? Jeg er muligens et dårlig menneske, men du trenger ikke å dra den lengere nå:-) Jeg har forklart hvorfor jeg sa det jeg sa, og ellers så har du jo fått full støtte. Så mine utsagn burde ikke være verdens undergang:-)

Neida, det er ikke verdens undergang.

Og jeg godtar unnskyldingen, du får ha en god natt.

Skrevet

Neida, det er ikke verdens undergang.

Og jeg godtar unnskyldingen, du får ha en god natt.

Takk i like måte :-)

Skrevet

Se øverste innlegg fra Colette i tråden :-)

(ps: Trodde du var der snøen er dyp og Glomma er grunn, men det var kanskje uten foreldre? *S*)

Jeg så det svaret etterpå.

Cupen er bare med lagledelsen tilstede på overnattingsskolen osv., men vi var der noen timer i går for å heie litt. Men det hører med til moroa at det er stort sett foreldrefritt, ja.

Skrevet

Jeg så det svaret etterpå.

Cupen er bare med lagledelsen tilstede på overnattingsskolen osv., men vi var der noen timer i går for å heie litt. Men det hører med til moroa at det er stort sett foreldrefritt, ja.

Hørtes kjempespennende ut :-)

Gjest ingen nick
Skrevet

Jeg har alltid trodd at det å være minstepensjonist har sammenheng med det å være alderspensjonist. Så da tok jeg vel feil da. Men jeg har aldri hørt om mennesker som blir minstepensjonister i ung alder.

''Minstepensjon er en garantert minste pensjonsytelse fra folketrygden for en pensjonist som har full trygdetid (40 år) og mottar ugraderte ytelser.''

http://www.nav.no/Pensjon/Minstepensjon

Da har du hørt det nå!

Du har mistolket ordet trygdetid. Trygdetid er den tiden en opparbeider rett til trygdeytelser i Norge. Blir en ufør i en alder av 31, slik som jeg ble, så regnes fremtidig botid, frem til jeg blir 67 år, med som trygdetid, hvis jeg flytter ut av landet før den tid, vil minstepensjonen min bli avkortet i forhold til hvor lang trygdetid jeg har opparbeidet i Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...