Gå til innhold

Får dere sove etter kveldsvakt?

Anbefalte innlegg

Gjest nervøs av det
Skrevet

Jeg jobber på sykehjem. Hver gang jeg har hatt kveldsvakt og skal på dagvakt dagen etter blir jeg liggende søvnløs. Noen ganger sover jeg kanskje bare en time eller ti, og fungerer dårlig dagen etter. Jeg jobber bare hver tredje helg. Men merker at jeg gruer meg forferdelig fordi det er så grusomt å gå på jobb med så lite søvn. Får dere andre helsearbeidere sove etter kveldsvakt med dagvakt dagen etter?

Skrevet

Blir ofte slik ja, særlig hvis det hra vært travelt og en blir liggende å tenke på om en har husket alt. Hvis du bare jobber hver tredje helg er du ikke så vant heller som om du jobbet oftere. Synes det var verst til å begynne med før jeg kom inn i rutinen. Så det går bedre, selv om jeg ikke sover like godt som vanlig.

Verre er det etter nattevakt.... teller tre timer søvn etter den første natta no. Bra det er regnvær og sovevær resten av dagen også:)

Skrevet

Nå har jeg bare prøvd dette i kortere perioder i forbindelse med praksis, men det går sånn tålelig greit.

Jeg går av vakt kl. 22, og begynner dagvakt kl. 07.

Jeg legger meg da en gang mellom kl. 23 og 24. Sovner som regel ganske greit da, og sover til jeg må stå opp noe før kl. 06.

Det blir for lite søvn for meg, men sånn må det bare bli :)

candyqueen_83
Skrevet

Tidligere jobbet jeg dag/kveld, og jeg hadde også problemer med å sovne etter kveldsvakt når jeg skulle på dagvakt dagen etter. Ble liggende våken lenge, og tenkte mer og mer på at nå MÅTTE jeg sovne snart. Slitsomt.

candyqueen_83
Skrevet

Blir ofte slik ja, særlig hvis det hra vært travelt og en blir liggende å tenke på om en har husket alt. Hvis du bare jobber hver tredje helg er du ikke så vant heller som om du jobbet oftere. Synes det var verst til å begynne med før jeg kom inn i rutinen. Så det går bedre, selv om jeg ikke sover like godt som vanlig.

Verre er det etter nattevakt.... teller tre timer søvn etter den første natta no. Bra det er regnvær og sovevær resten av dagen også:)

Etter nattevakt kan jeg sove så lenge jeg bare orker å ligge i senga :o))) Blir mellom 5-7 timer som regel da. Men det er fordi jeg føler jeg MÅ stå opp for ikke å kaste bort hele dagen.

Skrevet

Etter nattevakt kan jeg sove så lenge jeg bare orker å ligge i senga :o))) Blir mellom 5-7 timer som regel da. Men det er fordi jeg føler jeg MÅ stå opp for ikke å kaste bort hele dagen.

Er heldigvis bare slik etter den første nattevakta. De neste sover jeg godt etter. Dessuten er jeg somregel hjemme alene og gjør som jeg vil hele helga. Med unntak av hundene, men de liker å sove de også:) Jjeg tror det er bare en gang jeg har sovet til kl 18. Og da rakk jeg jo ingenting før jobb;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...