Gå til innhold

Litt annen type filosofering hijab...

Anbefalte innlegg

Skrevet
ShitDiddelyDo
Skrevet

Nå er jeg litt skrudd, men jeg synes hijab kan være litt sexy. :)

Skrevet

Hvis det er en av dem "over streken" i mitt innlegg, er jeg enig med deg :-) Ikke de "teltene" nederst.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvis det er en av dem "over streken" i mitt innlegg, er jeg enig med deg :-) Ikke de "teltene" nederst.

Jeg var ute og jogga i dag tidlig og så ei i hijab. Den så ut som noe fra et motemagasin. Men lignet ikke verken de over eller under i den der.

Det skal sies at dama helt sikkert hadde vært sexy også uten hijab. ;)

Jeg synes det ser ut som om mange pynter seg med hijaben.

Skrevet

Jeg var ute og jogga i dag tidlig og så ei i hijab. Den så ut som noe fra et motemagasin. Men lignet ikke verken de over eller under i den der.

De fleste jeg har sett i Norge ser ut til å la hijaben være en 'integrert' del av påkledningen - stoff og farge er tilpasset antrekket forøvrig.

Men noen av dem vi kan se på tv har slike nonnelignende hijaber som er dratt langt ned i fjeset og henger løst og hvor stoffet ser ut til å være det samme uansett hva de har på seg forøvrig.

ShitDiddelyDo
Skrevet

De fleste jeg har sett i Norge ser ut til å la hijaben være en 'integrert' del av påkledningen - stoff og farge er tilpasset antrekket forøvrig.

Men noen av dem vi kan se på tv har slike nonnelignende hijaber som er dratt langt ned i fjeset og henger løst og hvor stoffet ser ut til å være det samme uansett hva de har på seg forøvrig.

Jepp. Det er sånn jeg og synes det ser ut. Jeg er sikker på at det sitter noen kyniske italienske homser der ute og designer eksklusive hijaber til blodpris. :)

Skrevet

Ta deg en tur i Indonesia, eller Hong Kong, eller Paris. ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Signerer!

Ser mange pene hijaber her vi bor, men også en god del som er kneside og har en forlengende del i samme farge. Mulig dette ikke er hijab, men uansett ser det ut som et "telt".

Når det er sagt, leste jeg CV'n og jobbintervjua ei ung dame fra Somalia. Ho er nyutanna hjelpepleier, men får ikke jobb til tross for at ho tar "hva som helst".

Ho går i "hijabtelt" i rosa, stilig, så jeg og mine kolleger omtalte henne som "The pink lady".

Fritidsinteressene hennes var bl.a karate og hiphop-dans. Jeg antok at det var å se det på TV, men ho er en aktiv utøver.

Så man skal aldri skue hunden på hårene :-)

Skrevet

Signerer!

Ser mange pene hijaber her vi bor, men også en god del som er kneside og har en forlengende del i samme farge. Mulig dette ikke er hijab, men uansett ser det ut som et "telt".

Når det er sagt, leste jeg CV'n og jobbintervjua ei ung dame fra Somalia. Ho er nyutanna hjelpepleier, men får ikke jobb til tross for at ho tar "hva som helst".

Ho går i "hijabtelt" i rosa, stilig, så jeg og mine kolleger omtalte henne som "The pink lady".

Fritidsinteressene hennes var bl.a karate og hiphop-dans. Jeg antok at det var å se det på TV, men ho er en aktiv utøver.

Så man skal aldri skue hunden på hårene :-)

''Fritidsinteressene hennes var bl.a karate og hiphop-dans. Jeg antok at det var å se det på TV, men ho er en aktiv utøver.

''

Herlig.

Jeg var i Stockholm forleden og så én kvinne med niqab (slik som dekker ansiktet) - hun sprang rundt på ElGiganten (Elkjøp) for å kjøpe datamaskin tror jeg det var. :knegg:

Med vennlig hilsen

Gjest Megler Smekk
Skrevet

''Fritidsinteressene hennes var bl.a karate og hiphop-dans. Jeg antok at det var å se det på TV, men ho er en aktiv utøver.

''

Herlig.

Jeg var i Stockholm forleden og så én kvinne med niqab (slik som dekker ansiktet) - hun sprang rundt på ElGiganten (Elkjøp) for å kjøpe datamaskin tror jeg det var. :knegg:

Med vennlig hilsen

Merkelig at de godtok maskering inne i butikken. Det hadde ikke jeg gjort.

Skrevet

''

Herlig.

Med vennlig hilsen

Ikke sant, vi møter oss sjøl i døra stadig vekk! Godt jeg / vi har barn som kan korrigere oss av og til, hmpppfff :-)

Skrevet

Merkelig at de godtok maskering inne i butikken. Det hadde ikke jeg gjort.

Hvorfor skulle de ikke det?

At du ikke ville gjort det sier nok mer om dine fordommer enn om noe annet.

Skrevet

Enig. Det estetiske perspektivet er veldig viktig. Om ikke det aller viktigste.

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Hvorfor skulle de ikke det?

At du ikke ville gjort det sier nok mer om dine fordommer enn om noe annet.

Dette har ingen ting med fordommer å gjøre. Jeg driver gullsmedforretning og da kan man av naturlige årsaker ikke godta maskering inne.

Skrevet

Dette har ingen ting med fordommer å gjøre. Jeg driver gullsmedforretning og da kan man av naturlige årsaker ikke godta maskering inne.

Vel, en niqab kan man jo se øynene.

Uansett, det er da litt "for sent" når personen allerede er innenfor? Hvis de skal rane så gjør de det nok uansett, og hvis ikke så gjør de det ikke.

Gjest togli
Skrevet

Jeg tror jeg hadde tenkt det samme om jeg var mann ;)

Hijabdamer er sikkert som et kinderegg - overrasker stort når det kommer til stykket ;)

Skrevet

Jeg tror jeg hadde tenkt det samme om jeg var mann ;)

Hijabdamer er sikkert som et kinderegg - overrasker stort når det kommer til stykket ;)

''Hijabdamer er sikkert som et kinderegg - overrasker stort når det kommer til stykket ;)''

Hehe, i motsetning til en del "vestlige damer" som overrasker med "push up", "hold in", falske vipper osv, osv - tipper en del menn har fått seg en overrakelse ;-)

Gjest togli
Skrevet

''Hijabdamer er sikkert som et kinderegg - overrasker stort når det kommer til stykket ;)''

Hehe, i motsetning til en del "vestlige damer" som overrasker med "push up", "hold in", falske vipper osv, osv - tipper en del menn har fått seg en overrakelse ;-)

Altså kan vi konkludere med at hijabdamene mest sannsynlig er 100 % "ekte" vare så man slipper ubehagelige overraskelser (bedre med behagelige overraskelser) ;)

Skrevet

Jeg så en tegneserieside om det en gang: En mann sjekker opp en yppig dame i en bar og tar henne med hjem. Der plukker hun av seg push up, korsettet som snurper inn liv og mage, parykken som skjuler et pistrete hår, løsvipper, sminke etc etc og han står der med den mindre pene søsteren til Skipper'ns Olive Oil! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...