Gjest fra bergen Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Hvordan vet du det? Det har jeg aldri hørt om. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Men da burde ihvertfall i det minste én spiller vært hvit, gjerne keeperen. Men kvotering er vel ikke så vanlig i fotball? Der gjelder det vel å velge de beste, i motsetning til ved valg av, for eks, bedriftsstyre og regjering. Minst en spiller er hvit. Han heter Bough (eller noe sånt), så det lyder Buuuuuuuu fra tribunen hver gang han har ballen. 0 Siter
Sør Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Hmmm er ikke så inne i astronomi så jeg vet ikke hvilke planeter som er sør for oss. Jeg jobbet i Sør Afrika da jeg først kom på DOL. 0 Siter
Maximia Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Det er ikke forbudt, men man kaller da ikke hvite mennesker for "arier" i dagligtale, så da bør man jo forstå at man heller ikke snakker om svarte som "negre"? Det er jo ikke akkurat vanskelig å regne ut? Med vennlig hilsen Jeg skrev forbudt i anførselstegn, men du snakket om 70år, det er ikke veldig mange år siden man sa og snakket om negere. Jeg bruker ikke ordet neger lenger, men gjorde det før uten at det var med onde hensikter. 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Neppe... Godt forsøk, men kanskje du bør utvide ditt perspektiv litt, til utenfor Norges grenser. Antarktis da. 0 Siter
Sør Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Det har jeg aldri hørt om. Joda, men at du ikke har hørt om det betyr vel ikke annet enn at du ikke har hørt om det? 0 Siter
Sør Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Jeg skrev forbudt i anførselstegn, men du snakket om 70år, det er ikke veldig mange år siden man sa og snakket om negere. Jeg bruker ikke ordet neger lenger, men gjorde det før uten at det var med onde hensikter. Vel, Draketemmeren skrev nettopp i en annen tråd at han ikke var gammel, så det med 70 år var en hentydning til det. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Antarktis da. Nærmere. "Sør" er en forkortelse for "Sørlige Halvkule". 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Jeg skrev forbudt i anførselstegn, men du snakket om 70år, det er ikke veldig mange år siden man sa og snakket om negere. Jeg bruker ikke ordet neger lenger, men gjorde det før uten at det var med onde hensikter. Samme her. Vi lærte til og med sangen om negergutten Zambo i barnehagen . 0 Siter
Maximia Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Det er ikke forbudt, men man kaller da ikke hvite mennesker for "arier" i dagligtale, så da bør man jo forstå at man heller ikke snakker om svarte som "negre"? Det er jo ikke akkurat vanskelig å regne ut? Med vennlig hilsen Du sier svarte, det er det noen som blir støtt av. Eksens afro-amerikanske arbeidskollega ville ikke bli kalt svart, da kunne du like gjerne kalle han neger. Farget var greit. 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Det er vel mer fordi fotball neppe er så vesentlig. Det er nok mer diskusjon om hudfargen til spillerne til cricket-teamet. Fotball er ekstremt viktig for veldig mange. Det er derfor det er så viktig å ha det beste laget. 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Joda, men at du ikke har hørt om det betyr vel ikke annet enn at du ikke har hørt om det? Det var helt vanlig før, og vi mente jo ikke noe galt med det. 0 Siter
Sør Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Du sier svarte, det er det noen som blir støtt av. Eksens afro-amerikanske arbeidskollega ville ikke bli kalt svart, da kunne du like gjerne kalle han neger. Farget var greit. Man kan selvsagt diskutere hvilken hudfarge folk har, og generelt ser jeg faktisk ingen grunn til å referere til folks hudfarge bortsett fra i slike tråder. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Det var helt vanlig før, og vi mente jo ikke noe galt med det. Jeg har ikke sagt at du mente noe galt med det. Poenget er dog at det også er vesentlig hvordan det oppfattes av den du snakker om. 0 Siter
Sør Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Fotball er ekstremt viktig for veldig mange. Det er derfor det er så viktig å ha det beste laget. Joda, men poenget er at det er *mange* firma, og arbeidsplasser (og at det derfor er vesentlig å kvotere der), mens et fotballag neppe har samme antall arbeidsplasser. 0 Siter
Sør Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Det er jeg. Men man bruker jo kvotering når man skal sette sammen regjeringen, så hvorfor ikke i fotball? Eller er det bare i fotball det er viktig å få med de dyktigste? Du finner ørten steder hvor det ikke er kvotering. Dessuten, hvis 1 av 12 (eller hvor mange det er på et fotballag) er hvit (som SDD skriver) så er jo de hvite representert. 0 Siter
Gjest Draketemmeren Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Det er ikke forbudt, men man kaller da ikke hvite mennesker for "arier" i dagligtale, så da bør man jo forstå at man heller ikke snakker om svarte som "negre"? Det er jo ikke akkurat vanskelig å regne ut? Med vennlig hilsen Grøss ble ikke "arier" brukt av nazistene? 0 Siter
Gjest Draketemmeren Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Jeg jobbet i Sør Afrika da jeg først kom på DOL. Spennende. Hvordan var det å leve i et land med så mange negere? Det er noen her jeg bor og de er for det meste hyggelige. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Minst en spiller er hvit. Han heter Bough (eller noe sånt), så det lyder Buuuuuuuu fra tribunen hver gang han har ballen. Booth heter han. http://www.nettavisen.no/sport/fotball/vm/article2900296.ece 0 Siter
Gjest Draketemmeren Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Booth heter han. http://www.nettavisen.no/sport/fotball/vm/article2900296.ece Honnør til Booth som ikke er rasist! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.