Sør Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Grøss ble ikke "arier" brukt av nazistene? Jo, nettopp. Arier, jøde og neger er rasebetegnelser, og er totalt unødvendig til vanlig. (Jøde kan dog også være en religiøs referanse.) Hvit, svart, brun osv er hudfarger. 0 Siter
Maximia Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Man kan selvsagt diskutere hvilken hudfarge folk har, og generelt ser jeg faktisk ingen grunn til å referere til folks hudfarge bortsett fra i slike tråder. Med vennlig hilsen Min eks refererte ikke til neger i tide og utide for sin kollega, men var nysgjerrig på oppveksten til en afro-amerikansk mann som var født på 50-tallet i USA og hvordan ting var der i dag o.s.v. 0 Siter
Sør Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Min eks refererte ikke til neger i tide og utide for sin kollega, men var nysgjerrig på oppveksten til en afro-amerikansk mann som var født på 50-tallet i USA og hvordan ting var der i dag o.s.v. Jo, men da kan man vel bare spørre om vedkommende foretrekker "colored" eller "black" eller hva? Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest thara Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Det er ikke forbudt, men man kaller da ikke hvite mennesker for "arier" i dagligtale, så da bør man jo forstå at man heller ikke snakker om svarte som "negre"? Det er jo ikke akkurat vanskelig å regne ut? Med vennlig hilsen Jeg har sagt neger i hele mitt liv, og det har jeg tenkt å fortsette med uten at jeg mener noe galt med det. 0 Siter
Gjest Draketemmeren Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Jeg har sagt neger i hele mitt liv, og det har jeg tenkt å fortsette med uten at jeg mener noe galt med det. Sånn skal det være. Det skal jeg også! 0 Siter
Sør Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Jeg har sagt neger i hele mitt liv, og det har jeg tenkt å fortsette med uten at jeg mener noe galt med det. Jaha? Jeg antar du også kaller skilte kvinner for "horer" (siden det står i Bibelen), og kaller folk i rullestol for krøpling? Altså, en generell mangel på oppdragelse og vanlig høflighet. 0 Siter
Gjest Draketemmeren Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Jaha? Jeg antar du også kaller skilte kvinner for "horer" (siden det står i Bibelen), og kaller folk i rullestol for krøpling? Altså, en generell mangel på oppdragelse og vanlig høflighet. Mener du at ordet "neger" kan stilles på lik linje med "hore" og "krøpling"? 0 Siter
Gjest thara Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Jaha? Jeg antar du også kaller skilte kvinner for "horer" (siden det står i Bibelen), og kaller folk i rullestol for krøpling? Altså, en generell mangel på oppdragelse og vanlig høflighet. Hva har horer med negere å gjøre? 0 Siter
Sør Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Mener du at ordet "neger" kan stilles på lik linje med "hore" og "krøpling"? I den grad at de som ordet brukes om generelt ikke liker det, så ja. 0 Siter
Gjest thara Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Mener du at ordet "neger" kan stilles på lik linje med "hore" og "krøpling"? Virker sånn;) 0 Siter
Sør Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Hva har horer med negere å gjøre? At folkene som disse ordene brukes om, generelt ikke liker dem. Det som heller er mer interessant er hvorfor du insisterer å bruke et ord om noen, når du vet de ikke liker ordet? Bare for å lage "krig"? 0 Siter
Gjest thara Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 At folkene som disse ordene brukes om, generelt ikke liker dem. Det som heller er mer interessant er hvorfor du insisterer å bruke et ord om noen, når du vet de ikke liker ordet? Bare for å lage "krig"? Krig? Hva er det med deg? Hva er galt med ordet neger?Kan ikke se noe vondt i det jeg. 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Hva har horer med negere å gjøre? Det finnes vel negerhorer også? 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Minst en spiller er hvit. Han heter Bough (eller noe sånt), så det lyder Buuuuuuuu fra tribunen hver gang han har ballen. Det er intet annet enn simpel rasisme. 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Joda, men poenget er at det er *mange* firma, og arbeidsplasser (og at det derfor er vesentlig å kvotere der), mens et fotballag neppe har samme antall arbeidsplasser. Men det finnes vel bare en regjering. Og der vil man visstnok gjerne ha minst 50% av hvert kjønn. 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Du finner ørten steder hvor det ikke er kvotering. Dessuten, hvis 1 av 12 (eller hvor mange det er på et fotballag) er hvit (som SDD skriver) så er jo de hvite representert. Denne Booth hadde jeg aldri hørt om, og han fikk vist heller ikke lov til å spille i går. Men det er nå hyggelig at han i det minste får lov til å være med. 0 Siter
Gjest Draketemmeren Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Det finnes vel negerhorer også? Du mener nigerianere? 0 Siter
Sør Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Krig? Hva er det med deg? Hva er galt med ordet neger?Kan ikke se noe vondt i det jeg. Hva er galt med ordet "hore"? 0 Siter
Sør Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Men det finnes vel bare en regjering. Og der vil man visstnok gjerne ha minst 50% av hvert kjønn. Minst 50% av hvert kjønn blir komplisert... 0 Siter
Sør Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Denne Booth hadde jeg aldri hørt om, og han fikk vist heller ikke lov til å spille i går. Men det er nå hyggelig at han i det minste får lov til å være med. Jeg tror ikke det er noen særlig grunn til å være bekymret for de hvites posisjon i SA. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.