Gå til innhold

Ingen hvite på Sør-Afrikas fotbalag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grøss ble ikke "arier" brukt av nazistene?

Jo, nettopp.

Arier, jøde og neger er rasebetegnelser, og er totalt unødvendig til vanlig. (Jøde kan dog også være en religiøs referanse.)

Hvit, svart, brun osv er hudfarger.

• Svar 162
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

62

• Dorthe

7

• Maximia

7

• morsan

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Man kan selvsagt diskutere hvilken hudfarge folk har, og generelt ser jeg faktisk ingen grunn til å referere til folks hudfarge bortsett fra i slike tråder.

Med vennlig hilsen

Min eks refererte ikke til neger i tide og utide for sin kollega, men var nysgjerrig på oppveksten til en afro-amerikansk mann som var født på 50-tallet i USA og hvordan ting var der i dag o.s.v.

Skrevet

Min eks refererte ikke til neger i tide og utide for sin kollega, men var nysgjerrig på oppveksten til en afro-amerikansk mann som var født på 50-tallet i USA og hvordan ting var der i dag o.s.v.

Jo, men da kan man vel bare spørre om vedkommende foretrekker "colored" eller "black" eller hva?

Med vennlig hilsen

Gjest thara
Skrevet

Det er ikke forbudt, men man kaller da ikke hvite mennesker for "arier" i dagligtale, så da bør man jo forstå at man heller ikke snakker om svarte som "negre"?

Det er jo ikke akkurat vanskelig å regne ut?

Med vennlig hilsen

Jeg har sagt neger i hele mitt liv, og det har jeg tenkt å fortsette med uten at jeg mener noe galt med det.

Gjest Draketemmeren
Skrevet

Jeg har sagt neger i hele mitt liv, og det har jeg tenkt å fortsette med uten at jeg mener noe galt med det.

Sånn skal det være. Det skal jeg også!

Skrevet

Jaha?

Jeg antar du også kaller skilte kvinner for "horer" (siden det står i Bibelen), og kaller folk i rullestol for krøpling?

Altså, en generell mangel på oppdragelse og vanlig høflighet.

Gjest Draketemmeren
Skrevet

Jaha?

Jeg antar du også kaller skilte kvinner for "horer" (siden det står i Bibelen), og kaller folk i rullestol for krøpling?

Mener du at ordet "neger" kan stilles på lik linje med "hore" og "krøpling"?

Gjest thara
Skrevet

Jaha?

Hva har horer med negere å gjøre?

Skrevet

I den grad at de som ordet brukes om generelt ikke liker det, så ja.

Gjest thara
Skrevet

Virker sånn;)

Skrevet

At folkene som disse ordene brukes om, generelt ikke liker dem.

Det som heller er mer interessant er hvorfor du insisterer å bruke et ord om noen, når du vet de ikke liker ordet?

Bare for å lage "krig"?

Gjest thara
Skrevet

At folkene som disse ordene brukes om, generelt ikke liker dem.

Det som heller er mer interessant er hvorfor du insisterer å bruke et ord om noen, når du vet de ikke liker ordet?

Bare for å lage "krig"?

Krig? Hva er det med deg? Hva er galt med ordet neger?Kan ikke se noe vondt i det jeg.

Gjest fra bergen
Skrevet

Det finnes vel negerhorer også?

Gjest fra bergen
Skrevet

Minst en spiller er hvit. Han heter Bough (eller noe sånt), så det lyder Buuuuuuuu fra tribunen hver gang han har ballen.

Det er intet annet enn simpel rasisme.

Gjest fra bergen
Skrevet

Joda, men poenget er at det er *mange* firma, og arbeidsplasser (og at det derfor er vesentlig å kvotere der), mens et fotballag neppe har samme antall arbeidsplasser.

Men det finnes vel bare en regjering. Og der vil man visstnok gjerne ha minst 50% av hvert kjønn.

Gjest fra bergen
Skrevet

Du finner ørten steder hvor det ikke er kvotering.

Dessuten, hvis 1 av 12 (eller hvor mange det er på et fotballag) er hvit (som SDD skriver) så er jo de hvite representert.

Denne Booth hadde jeg aldri hørt om, og han fikk vist heller ikke lov til å spille i går. Men det er nå hyggelig at han i det minste får lov til å være med.

Gjest Draketemmeren
Skrevet

Det finnes vel negerhorer også?

Du mener nigerianere? :)

Skrevet

Krig? Hva er det med deg? Hva er galt med ordet neger?Kan ikke se noe vondt i det jeg.

Hva er galt med ordet "hore"?

Skrevet

Men det finnes vel bare en regjering. Og der vil man visstnok gjerne ha minst 50% av hvert kjønn.

Minst 50% av hvert kjønn blir komplisert...

Skrevet

Denne Booth hadde jeg aldri hørt om, og han fikk vist heller ikke lov til å spille i går. Men det er nå hyggelig at han i det minste får lov til å være med.

Jeg tror ikke det er noen særlig grunn til å være bekymret for de hvites posisjon i SA.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...