Gå til innhold

bacalao med torsk??

Anbefalte innlegg

Gjest baccisdakkis
Skrevet

Går det an å lage bacalao med bare vanlig torsk, ikke klippfisk? Synes den blir så salt...

Skrevet

Det vil jeg tro, men da ville jeg brukt mye mindre olivenolje og heller lagd en litt tykkere tomatsaus. Torsk i kombinasjon med tomatbaser er jo ganske vanlig.

Gjest Dolores77
Skrevet

Men du får ikke helt den klippfisksmaken da...

pass på at vanlig torsk ikke trenger så lang koketid som klippfisken.

Skrevet

Synes du den blir for salt, vanner du den bare ut enda lenger. Blir en helt annen smak hvis du bruker vanlig torsk synes jeg da:)

delphina1365380402
Skrevet

Da blir det jo ikke bacalao (det betyr tørket fisk)!

Vann ut klippfisken i minst 24 timer, bytt vann ofte - 5-6 ganger minst. Det pleier å være nok for selv den salteste klippfisk.

Du kan selvsagt lage en god fiskegryte med fersk fisk, som en annen har svart - torsk og tomatsaus er en grei kombinasjon. Koketiden er veldig kort, da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...