Gå til innhold

Er det andre som skreller soppen?

Anbefalte innlegg

Gjest ddppuu
Skrevet

Jeg skreller soppen for det er så mye skitt på den.

Men etter hva jeg forstår er det nesten ingen andre som gjør det.

Hva gjør du?

Gjest fra bergen
Skrevet

Børst soppen rein for jord, blad og ev barnåler. Skyll den under vann hvis den er veldig skitten (men da kan smaken tape seg).

Skrevet

Nå er ikke jeg noen soppspiser, men har bodd sammen med flere som er det - og ingen av dem skreller soppen nei.

De børster av den om det er mye skitt på den.

Tenker du på champignonen, så er jo den litt svart :)

Skrevet

Børst soppen rein for jord, blad og ev barnåler. Skyll den under vann hvis den er veldig skitten (men da kan smaken tape seg).

Med andre ord er det jord og sand som lager smak i soppen...? Har du vurdert en spiseskje grus i middagen din? Så sparer du deg turen ut i skauen liksom...

hehe..

Gjest fra bergen
Skrevet

Med andre ord er det jord og sand som lager smak i soppen...? Har du vurdert en spiseskje grus i middagen din? Så sparer du deg turen ut i skauen liksom...

hehe..

''Med andre ord er det jord og sand som lager smak i soppen.''

Nei, det har jeg ikke sagt. Du skal børste soppen for å fjerne jord og sand. Men vasker du for hard vil mye av smaken som sitter ytterst forsvinne, samt ikke minst vil vannet trekke inn i soppen.

Skrevet

Har aldri tenkt tanken en gang---- må da være en helt unødvendig prosedyre?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Vanligvis ikke, børster den bare. Er den veldig skitten hender det at jeg skreller, men sjelden.

Nå synes jeg at sjampinjongen er å få kjøpt hvit og fin som oftes. Bruker jeg kantarell f.eks så piller jeg bort dersom det er mye rusk og rask, men generelt synes jeg butikkene selger fine sopper (dvs, når jeg handler annet enn sjampinjong så går jeg i den butikken med stort utvalgt i grønnsaker).

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, har aldri vurdert å skrelle sopp til middag.

I den grad det er nødvendig (f.eks. med kantarell eller annen skogssopp) børstes den fri for "skog" og "foten" kuttes en ørliten cm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...