Gå til innhold

forskjellen på ME og utbrenthet

Anbefalte innlegg

Gjest utbrent eller ME?
Skrevet

jeg forsøker å forstå forskjellen men forstår det ikke helt

Hvis jeg etter en tid nå mister all energi, alt jeg gjør er det ork. Jeg føler meg fullstendig tappet for krefter og jeg orker knapt å gå ut. Jeg vet ikke hvorfor jeg er så utmattet. Det kan også ha noe med langvarig stress å gjøre.

vil jeg da få diagnosen utbrenhet ( er det en egen diagnose?) Eller ville jeg havnet på en ME-diagnose?

Gjest utbrent eller ME
Skrevet

nei depresjon

Men man kan jo bli deppa av å miste energien og overskuddet også. Vi vet jo ikke hva som er høna og egget her.

På den andre siden kan man jo følte seg fullstendig utmattet og vise tegn på utbrenthet uten å ha depresjon også.

Gjest MayLynn
Skrevet

Har lest at forskjellen er om man har treningsintoleranse. Blir man værre i musklene av trening er det ME - hjelper trening er det ikke. Men er ingen ekspert...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...