Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen

Det skal jammen ikke være lett. Her gikk jeg rundt i lykkelig villfarelse og trodde at jeg var slank. Med mine 166 cm og 55.0 kg har jeg en BMI på 19 og var såre fornøyd. Helt til jeg leste denne siden om eple- og pæretypen. http://www.nettdoktor.no/testdegselv/fakta/apple.php

Jeg har alltid visst at når jeg legger på meg, så havner det om livet, mens lår og rumpe er like slanke. Noe som selvsagt ikke er spesielt lekkert. Men siden jeg etter jul har klart å redusere mage (over navlen) målet fra 90.5 cm til 76.5 cm, trodde jeg rett og slett at jeg hadde vært flink nok.

Men nå har jeg målt livvidden (72 cm) og hofter (87 cm) og får et eple/pæretall på 0.83. Det burde vært under 0.80. Altså må jeg slanke meg enda mer. *Sukk*. Jeg kommer nok ikke ned til riktig eple/pæretall før etter at BMI-en min forteller meg at jeg er undervektig. Jeg har venner som alt påstår at jeg har blitt for tynn. Likevel har jeg for mye usunt bukfett i følge den siden. Neimen ikke lett, dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348613-er-du-eple-eller-p%C3%A6retypen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen

Det hadde jeg gitt jamt f... i :)

Den største faren for å dø er nok alder, sto det noe om det der?

Nyt livet. Ha en fin balanse.

''Den største faren for å dø er nok alder, sto det noe om det der?''

Nope. Det stod bare en lenke til en rekke med slanketipd i tilfelle eple/pæretallet var for høyt. Og om alle farene ved å ha for mye bukfett.

Annonse

Gjest Ulvinnen

Oj, det må jeg også gjøre. Hvor er det du måler livet, er det ved navlen? Og hoftene er på det bredeste?

I tilfelle andre også lurer: Livet måler man på det smaleste, ca 4 cm over navlen, mens hoftene måles på det bredeste.

Hvilket eple/pæretall fikk du?

I tilfelle andre også lurer: Livet måler man på det smaleste, ca 4 cm over navlen, mens hoftene måles på det bredeste.

Hvilket eple/pæretall fikk du?

Jepp. Nå har jeg nesten glemt det igjen, men lurer på om det var 0,78. Da har jeg ikke skadelig fett på magen? Men altså, det kan man vel ikke vite helt sikkert.

Gjest Ulvinnen

Jepp. Nå har jeg nesten glemt det igjen, men lurer på om det var 0,78. Da har jeg ikke skadelig fett på magen? Men altså, det kan man vel ikke vite helt sikkert.

Ved 0.78, så er du sunn ja, selv om BMI-en skulle være over normalen, i følge den siden. Jeg tror siden er laget for å trøste folk som er overvektige med riktig kroppsform, uten å tenke på at slanke/undervektige med epleform kan bli ganske så frustrerte.

Annonse

Ved 0.78, så er du sunn ja, selv om BMI-en skulle være over normalen, i følge den siden. Jeg tror siden er laget for å trøste folk som er overvektige med riktig kroppsform, uten å tenke på at slanke/undervektige med epleform kan bli ganske så frustrerte.

Jeg føler meg ikke meg som en epleform.

Gjør du det, altså?

candyqueen_83

Hvis jeg har forstått riktig vil til og med en blyant få beskjed om at den har skadelig bukfett med det regnestykket der.

Du har ikke eplefasong, men smale hofter. ;-)

Ikke sant. Det er jo nesten bare bredden på hoftene det kommer an på. Jeg har ganske brede hofter(selv uten fett), og smal midje og fikk 0.73. Men likevel skal jeg ned 10 kg til.

Gjest Ulvinnen

Jeg føler meg ikke meg som en epleform.

Gjør du det, altså?

Ja, at jeg har epleform stemmer. Det syns ikke nå, når jeg er slank. Men da jeg veide 5 kg mer, ved juletider, så lå alle de kiloene pent samlet på magen. Det var et bilde av meg, som gjorde at jeg skjønte at jeg måtte slanke meg, selv om min BMI var under 22.

Bare spør Togli, hun fikk se det bildet.

Gjest Ulvinnen

Hvis jeg har forstått riktig vil til og med en blyant få beskjed om at den har skadelig bukfett med det regnestykket der.

Du har ikke eplefasong, men smale hofter. ;-)

Takk, det var en god trøst. Dessuten har du rett i at jeg har smale hofter. Jeg har aldri hatt noen timeglassfasong.

Ja, at jeg har epleform stemmer. Det syns ikke nå, når jeg er slank. Men da jeg veide 5 kg mer, ved juletider, så lå alle de kiloene pent samlet på magen. Det var et bilde av meg, som gjorde at jeg skjønte at jeg måtte slanke meg, selv om min BMI var under 22.

Bare spør Togli, hun fikk se det bildet.

Hm. Mulig jeg også får epleform, hvis jeg legger på meg, men jeg tror ikke jeg er epleform nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...