Gå til innhold

Hva synes dere om ønskelister til bryllup?

Anbefalte innlegg

Gjest kahloli
Skrevet

En veninne av meg skal gifte seg til sommeren, og som så mange andre har de lagt ut en ønskeliste på deres bryllupssider + en på tilbords. Jeg er student og har kun råd til å kjøpe gavekort ut i fra den første ønskelisten. Kan sikkert finne noe på tilbords, men jeg synes bare det er så kjedelig altså.

Har mere lyst til å finne på noe spesielt fra meg og kjæresten. Noen sier de synes det er litt "frekt"/smakløst, på en måte litt forlangende å legge ut slike ønskelister, og jeg er nok litt enig. De kan da umulig holde styr på hvem de får ting fra dersom de får 50 ting fra Tilbords for eksempel.

Samtidig så forstår jeg at de ikke vil ende opp med en masse "crap" de ikke har bruk for, eller som ikke er deres smak.

Men er det ikke nok å nevne noen ønsker for sine nærmeste?

Hva synes dere? Og, er det frekt å gå utenom ønskelisten? Tenkte feks å kjøpe et maleri, eller evt. få ei veninne til å lage det. Det skal være noe jeg tror de liker- eller som er ganske nøytralt, som de fleste ville like...

Fortsetter under...

Gjest ikke gi maleri / bilde !!
Skrevet

Slike ønskelister har nok kommet for å bli, jeg reagerte på det da jeg bodde i utlandet rett etter studiene, da var det ikke så vanlig her hjemme enda, men der hadde alle slike lister.

Jeg tror ikke det er vanskelig å holde orden på hvem man får hva fra, men det er klart det blir mindre personlige gaver, når de fleste er valgt ut fra en liste. Samler man på et servise, et bestikk og en serie med glass, blir det mange like gaver, men det blir også gaver man bruker, og ikke bare gjemmer bort..

Det er selvsagt lov å velge noe annet enn det som står på listen.

Men selv om du ønsker å gi noe personlig, vil jeg bare si at jeg med 99 % sikkerhet ikke hadde likt å "måtte" henge et blide på veggen jeg ikke har valgt selv. Kanskje spesielt ikke et "nøytralt" bilde malt av en venninne av giveren..