Gå til innhold

Hva synes dere om ønskelister til bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er supert med ønskelister. Hvis man ikke aner hva man skal kjøpe er det lettvint og greit og benytte seg av ønskelisten.

Det betyr ikke at man må følge ønskelisten dersom man har andre idéer.

Vi hadde også ønskeliste da vi giftet oss, men jeg ble ikke lei meg for å få ting utenom listen. Bare supert det :-)

Kjøp det du føler er riktig å gi, så blir det bra :-)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg synes ikke det er frekt å gå utenom ønskelista, men da bør man gi noe det går an å få byttet. Det gjelder forsåvidt uansett, det er jo hyggeligst at folk får noe de er interessert i å ha / bruke.

Jeg synes det er praktisk at det finnes ønskelister, men den bør inneholde noe for enhver lommebok. Dessuten synes jeg man kan markedsføre den litt forsiktig, dvs. gjøre oppmerksom på at den eksisterer der og der "hvis noen skulle være interessert". Det er jo ønsker, ikke en bestillingsliste.

Skrevet

''i min familie bruker vi det også til jul og vanlige bursdager. ''

I min familie også :-) Spesielt til jul.

Veldig praktisk. Både for den som gir og den som får. En av de jeg får gaver fra er en som "vet akkurat hva jeg liker" og stadig finner en gave som er "typisk Orio". Hadde det stemt hadde det vært kjempefint, men det gjør det veldig sjelden.

Skrevet

Det er kjempekjekt med ønskelister, for da får man ting man trenger og ønsker seg - og så slipper man å måtte bytte så mye i etterkant.

Om man får 50 ting fra TilBords, så følger det jo med kort med giverens navn på, og dette skrives ned.

Selvsagt kan du gi ting som ikke står på ønskelisten!

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes det er praktisk for alle parter at brudeparet har ønskeliste, og denne kan gjerne også legges i utvalgte butikker.

Imidlertid synes jeg likevel at en som gjest eller venn skal måtte be om ønskelisten, jeg synes ikke noe om at brudeparet deler den ut uoppfordret.

Da vi giftet oss forsynte vi forlovere og foreldre med ønskeliste, og ba dem formidle den til de som evt. spurte.

Skrevet

Jeg synes at det er kjempepraktisk at de legger ut ønskelister. Veldig enkelt. Men jeg synes det er helt OK å kjøpe noe annet også.

Annonse

Gjest meget bra
Skrevet

Det synes jeg er utmerket. Vil gjerne gi noe de ønsker seg.

Skrevet

Jeg synes det er praktisk med ønskelister. Da holder butikkene oversikt over hva som er blitt kjøpt av andre, så man begrenser muligheten for å få 10 knivsett, eller 50 kaffekopper.

Ønskelista er jo ikke et "krav," men en veiledning for å tipse om hva brudeparet ønsker og trenger. Den inneholder jo gjerne "kjedelige", praktiske"ting som kjøkkenutstyr og serviser.

Derfor setter de aller fleste stor pris på ting utenom ønskelista også! Personlige gaver som det ligger omtanke bak, og som appelerer til mottagerens smak, kan jo aldri slå feil.!

Så maleriet du nevner, høres ut som en glimrende ide!

Det er ikke alltid kroner og øre det dreier seg om.

Da den siste i venninnegjengen giftet seg, hadde vi andre laget et album til henne hvor vi samlet sammen bilder, utklipp fra gamle skoledagbøker, lapper og brev vi hadde sendt hverandre gjennom tidene etc.

vi hadde også skrevet en tale i "eventyr-format" som vi leste opp i bryllupet, og som vi limte inn i boka.

Dette er nå 6-7 år siden. Men hun nevner fortsatt stadig vekk at dette var den beste presangen hun fikk til bryllupet sitt.

Skrevet

Jeg er faktisk uenig med deg. Det er like frekt å anta at gaven man vil kjøpe vil bli likt, som å ønske seg noe. Når det er sagt: ønskelisten bør inneholde noe ting på alle prisnivå, så det er mulig for enhver å kjøpe noe. Til bryllup ønsker man seg gjerne spesifikke ting til å bygge opp et hjem med, så da er bryllupsønskelisten et tegn på hva de faktisk trenger.

Gjest Tatjana
Skrevet

Uten å ha lest tråden: Jeg er litt ambivalent til slike ønskelister. På en måte er det veldig greit å få tips til hva man kan/bør kjøpe i gave. Samtidig kan det virke en smule kravstort fra brudeparet.

I de (få) tilfellene jeg har vært ute for å handle inn etter slike ønskelister var det absolutt gaver i øvre prissjikt det dreide seg om, og når det er fjerne bekjente som gifter seg og man ikke er invitert, legger man ikke like mye i gaven som om man er forlover for sin beste venninne.

Samtidig ser jeg jo nytten av det. For noen år siden var jeg i et bryllup hvor brudeparet fikk ikke mindre enn seks vaffeljern...

Skrevet

Jeg er faktisk uenig med deg. Det er like frekt å anta at gaven man vil kjøpe vil bli likt, som å ønske seg noe. Når det er sagt: ønskelisten bør inneholde noe ting på alle prisnivå, så det er mulig for enhver å kjøpe noe. Til bryllup ønsker man seg gjerne spesifikke ting til å bygge opp et hjem med, så da er bryllupsønskelisten et tegn på hva de faktisk trenger.

''Det er like frekt å anta at gaven man vil kjøpe vil bli likt, som å ønske seg noe''

Oi! Er det frekt å tro at noen vil sette pris på å få en _gave_?!

tzatziki1365380058
Skrevet

Kjempefint med ønskelister, men det har aldri slått meg at jeg skulle være bundet av dem.

Jeg kjøper det jeg synes passer ut i fra relasjon, økonomi, og kjennskap til mottaker.

Det går stort sett bra. Sørger alltid for byttekort, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...